וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ אישר: העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה - תחודש

עודכן לאחרונה: 19.8.2021 / 20:08

לדברי שר הביטחון, העברת הכסף הקטארי שנועד לסייע למאות אלפי נזקקים, יוכנס באמצעות מנגנון שבו האו"ם יעביר אותו לבנק בעזה, ומשם ימשכו הנזקקים ישירות את הקצבה, כשלישראל ישנה יכולת הפיקוח על רשימת הזכאים. "מוודאים שהכסף יגיע למי שבאמת נזקק לו", אמר

בווידאו: שר הביטחון, בני גנץ מאשר העברת הכסף הקטארי לעזה/עריכה: אביעד בללי

שר הביטחון בני גנץ אמר הערב (חמישי) כי העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה - תחודש. לדברי גנץ, הכסף שנועד לסייע למאות אלפי נזקקים, יוכנס באמצעות מנגנון שבו האו"ם יעביר אותו לבנק בעזה, ומשם ימשכו הנזקקים ישירות את הקצבה, כשלישראל ישנה יכולת הפיקוח על רשימת הזכאים.

"לפני שלושה חודשים בסיום מבצע שומר החומות אמרתי שמה שהיה הוא לא מה שיהיה", הסביר גנץ. "צבאית - אנחנו לא מקבלים שום התעצמות ופועלים בעוצמה מול פגיעה בריבונות ישראל".

"מדינית - אנחנו מחזקים את הקשר עם הרשות הפלסטינית והגורמים המתונים באזור, תוך שאנחנו מאפשרים לפלסטינים ברצועת עזה את התנאים ההומניטאריים הבסיסיים הנדרשים להמשך החיים, לצד המשך המאמצים להשבת השבויים והנעדרים הביתה".

הסיכום של מערכת הביטחון והיחידה לתיאום פעולות הממשלה להנגשת הסיוע

  • העברת הכספים במזומן - תופסק
  • הכסף יועבר באמצעות העברה בנקאית מקטאר לחשבון האו"ם בניו יורק, ומשם לבנקים ברמאללה ולאחר מכן לסניף הבנק ברצועת עזה
  • סוכנות ה-WFP, היא שתממש בפועל את המנגנון ברצועה ותנפיק כרטיסים ייעודיים למשיכת כספים, שיחולקו שמית לפי המוטבים, על פי רשימה שאושרה על ידי מערכת הביטחון הישראלית
  • החל משבוע הבא, יעברו לחשבון האו"ם עשרה מיליון דולר. מרגע העברת הכספים, האו"ם יחל בתהליך הנפקת הכרטיסים וחלוקת הכספים. התהליך צפוי להסתיים עד לסוף חודש ספטמבר. בחודש שלאחר מכן, הסיוע יועבר באופן מידי
  • ההסכם בשלב זה הוא עד סוף השנה הנוכחית
  • ההסכם גובש לאחר ניהול משא ומתן בין האו"ם לקטאר

עוד בוואלה!

דיווח פלסטיני: האו"ם הסכים להיות אחראי להעברת הכסף הקטארי לעזה

לכתבה המלאה
הכסף הקטארי מועבר במזוודות לעזה - 9 נובמבר 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
"מה שהיה הוא לא שיהיה". הכסף הקטארי בדרך לעזה, 2018/מערכת וואלה! NEWS, ---

גנץ הסביר כי כחלק מהמדיניות הזו, הוחלט גם לשנות ולשפר את מנגנון העברת הסיוע ההומניטארי של קטאר לתושבי הרצועה, וזאת בכדי לוודא שהכסף מגיע למי שבאמת נזקק לו. "לצורך כך, עמדתי בקשר עם גורמים רשמיים בקטאר, שהבינו את הצורך הישראלי ואני מודה להם על כך".

שר הביטחון סיפר כי במהלך הימים האחרונים ישנו סיכום, כי לצד הדלק שנקנה על ידי האו"ם באמצעות המימון של קטאר, יוכנס הכסף שנועד לסייע למאות אלפי נזקקים, באמצעות מנגנון שבו האו"ם יעביר את הכסף לבנק בעזה, ומשם ימשכו הנזקקים ישירות את הקצבה, כשלישראל ישנה יכולת הפיקוח על רשימת הזכאים.

"המנגנון החדש שהובלנו במערכת הביטחון בתיאום כלל הגורמים הרלוונטיים, יאפשר לנו להמשיך במדיניות שעליה החלטנו עם תום מבצע שומר החומות. במקביל ליצירת המנגנון, אנו ממשיכים בשיח עם הרשות הפלסטינית שהיא הגורם המייצג של הפלסטינים באזור, בכדי לבחון אפשרות של מנגנון נוסף שבמסגרתו יועבר כסף באופן מפוקח באמצעותה".

בסיום ביקש גנץ להודות לקטאר ש"לוקחת על עצמה תפקיד חיובי באזור, ולהודות באופן אישי לשליח האו"ם למזרח התיכון, למחלקת המדינה ולשגרירות ארצות הברית. אני מבקש להודות גם למצרים שלוקחת חלק חיוני בשמירה על השקט באזור, ולכל השותפים שסייעו בקידום התהליך שמטרתו לאפשר סיוע למי שזקוק לו תוך שמירה על ביטחון ישראל".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully