וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נשתוק יותר, הפקירו אותנו": משפחות הרוגי אסון מירון דורשות מעורבות בחקירה

עודכן לאחרונה: 19.8.2021 / 18:58

משפחות הנספים הקימו ועד שפועל לסייע להן כלכלית ונפשית, ודורש מרה"מ התערבות מידית. הוועד ביקש נציגות קבועה של 5-3 בני משפחות באולם הדיונים של ועדת החקירה הממלכתית, ואף טען כי עד כה אף גורם לא לקח מהם כל עדות בנושא. "מחדל לאומי של הפקרת מתפללים תמי לב"

משפחות נספים באסון הר מירון הקימו השבוע ועד שפועל לסיוע כלכלי ונפשי להורים, בנות הזוג והילדים של ההרוגים. הוועד דורש מראש הממשלה נפתלי בנט התערבות מידית, ומוועדת החקירה הממלכתית לאפשר להם להופיע בפניה עם מידע באשר "לאסון הרשלני והפושע שהביא לאובדן חייהם של 45 אזרחים תמימים ולהרס 43 משפחות".

הוועד אף הזהיר כי "במידה ותמשיך ההתעלמות מבני המשפחות הן תצאנה למאבק לאומי נגד האחראים לאסון ונגד מי שאחראים להתעלמות בימים אלו". כמו כן, במכתב ששיגר לנשיאת בית המשפט העליון לשעבר מרים נאור, המכהנת כיו"ר ועדת החקירה, ביקש הוועד נציגות קבועה של שלושה עד חמישה בני משפחות באולם הדיונים.

אירוע תפילה של משפחות הרוגי מירון בכותל המערבי 27 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"הרס של 43 משפחות". אירוע תפילה של משפחות הרוגי אסון מירון בכותל, 27 במאי/פלאש 90, יונתן זינדל

מהוועד עוד נמסר כי הוא יוסד בליווי יעוץ משפטי שידרוש את מיצוי הדין, קביעת מנגנון פיצוי וסיוע למשפחות ונקיטת אמצעים למניעת אסון דומה. כמו כן, הודגש כי המשפחות דורשות לבדוק את "מחדל אבו כביר שבו אולצו משפחות לצפות בעשרות תמונות גופות כדרך לזיהוי יקיריהן".

"השבר שחולל האסון בקירבן של עשרות משפחות מעמיק אף יותר לנוכח האטימות והאדישות של מקבלי ההחלטות. לא נשתוק יותר מול הפקרת המשפחות לבד לטפל בפגיעה הנפשית והקיומית", אמר אביו של יעקב אלחנן שנספה באסון כשהוא בן 20 בלבד.

זירת האסון במירון, 30 באפריל 2021. דוד כהן, פלאש 90
"מחדל לאומי של הפקרת מתפללים תמי לב". זירת האסון בהר מירון, 30 במאי/פלאש 90, דוד כהן
בווידאו: משפחות הנספים במירון בדרישה ל"חקירה אמיתית"/צילום: רוני כנפו

במכתב שהוועד שלח לשופטת בדימוס נאור, הוא ביקר את "היחס המבזה" כלפיהן. לדברי הוועד, הוא כבר פנה לוועדה בבקשה להופיע בפניה וכן לשמור על נציגות קבע של המשפחות באולם הדיונים - פנייה שהתקבלה בתגובה שלילית: "התבשרנו על ידי דוברת הוועדה שאין בנמצא מקום לנציגות בני המשפחות, והכניסה תהיה על בסיס מקום פנוי, משל היו המשפחות מטרד או אולי אזרחים סקרניים הבאים 'לבלות' באולם הדיונים".

"לאסון הכבד מצטרפת התחושה הקשה של המשפחות שהפכו לשקופות עבור הרשויות, שקופות עבור מקבלי ההחלטות ומסתבר ששקופות גם עבור הוועדה שאת עומדת בראשה", תקף הוועד. עוד נכתב כי מאז שהאסון אירע, ב-30 באפריל בהילולה השנתית בל"ג בעומר של רבי שמעון בר יוחאי, "לא טרח אף גורם לבוא בדברים באופן רציני עם המשפחות כדי להעניק סיוע נפשי או פיזי למי שחרב עולמם בן לילה".

בווידאו: צעקות לעבר חברי ועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון/צילום: אלי אשכנזי ושלומי גבאי

כמו כן, ציין הוועד במכתב לנאור כי עד כה לא היה כל גורם שביקש מבני המשפחות מידע רלוונטי בנוגע למאורעות האסון. "למשפחות מידע חשוב הנוגע לאסון, מידע הנוגע לשיחות שנעשו עם החללים טרם קרות האסון, וכן היחס המשפיל לו זכו במתחם אבו כביר, וכמובן היחס המבזה והמשפיל שהם מקבלים בדמות התעלמות טוטאלית של הרשויות".

"כאילו לא היה אסון וכאילו אין מאות בני משפחה שעולמם חרב בגלל מחדל לאומי של הפקרת מתפללים תמי לב אשר נתנו אמונם במי שהיו אמורים לשמור על בטחונם ובטיחותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully