וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלבול וביטולים במסעדות: "אנשים לא ידעו שהתו הירוק נכנס, והלכו הביתה"

עם כניסת תקנות התו הירוק המורחב, שחל גם על מסעדות במקומות הישיבה בחוץ, בעלי מסעדות ברחבי הארץ מתלוננים על אי הסדר וביטולי הזמנות: "כל המסעדות בסטרס עמוק". מנגד, ישנם מסעדנים שתומכים בתקנות החדשות, כצעד שיבלום את התחלואה וימנע סגר מלא: "הבריאות חשובה יותר"

הגבלות התו הירוק המורחב נכנסו היום (רביעי) לתוקף, לפיהן הישיבה במסעדות בפנים ובחוץ מותרת רק למחוסנים לקורונה, מחלימים וכאלו שברשותם בדיקת קורונה שלילית בתוקף. בתוך כך, בעלי מסעדות ברחבי הארץ מתלוננים על אי הסדר, לקוחות מבולבלים וביטולי הזמנות רבים בהתאם. מנגד, ישנם מסעדנים הסבורים כי הרחבת התקנות היא צעד חיובי שיבלום את התחלואה וימנע סגר מלא.

עומר כהן, הבעלים של מסעדת '"דלידה" בתל אביב, תיאר תמונת מצב חמורה. "כבר שמונה ימים שאנחנו חווים ביטולים וירידה קריטית בכמות המזמינים. אנשים שמבטלים בדקה האחרונה כי אחד המשתתפים חלה או נכנס לבידוד. כל המסעדות בסטרס עמוק". לדבריו, הביטולים מזכירים את הימים של הסגרים הקודמים, "כשאתה לא יודע אם שווה לפתוח או לא - כי אתה מתחיל את היום עם הזמנות של 200 איש ובסוף מגיעים 30. אנשים מפחדים לצאת כרגע".

"גם עלויות המזון והמלאי התייקרו, ואנחנו מסעדה שעושה פחות משלוחים. אנחנו צריכים לצמצם כוח עבודה לצמצם עלויות של הוצאות ולהתחיל לחשוב איך עושים את זה. שאלוהים יעזור לנו", הוא התריע.

מבלים במסעדות לאחר הפעלת התו הירוק, אשדוד, 18 באוגוסט 2021. ניב אהרונסון
"לא מבין למה צריך תו ירוק בחוץ". מסעדה מלאה בלקוחות באשדוד, הערב/ניב אהרונסון

חי, מנהל מסעדה בתל אביב, מדווח על כמות ביטולים "לא דרסטית", אך מעריך כי בהמשך השבוע היא תגדל. "אנשים באו, לא הבינו מה צריך, שאלו 'מה התו הירוק נכנס?', התבאסו והלכו. אין לי מה לעשות עם זה", הוא סיפר. "לא מבין למה צריך תו ירוק בחוץ, זאת פגיעה חזקה בעסקים, לפחות בעולם המסעדות:
חופש גדול, אנשים יוצאים עם המשפחה והילדים ואף אחד לא מתחיל לרדוף אחרי בדיקות קורונה בשביל הילד כדי ללכת לאיפשהו ומחליטים פשוט לוותר".

יפה צבג בעלת מסעדת יפה'לה בירושלים. באדיבות המצולמים
"להתעסק במה שאנחנו הכי טובים - להכין אוכל משובח", יפה צבג/באדיבות המצולמים

יפה צבג, בעלת מסעדת "יפה'לה" בירושלים, לא התמודדה עם ביטולים במסעדה במהלך היום. "בחופש הגדול רוב הלקוחות מגיעים בקבוצות כמו משפחות, ובאופן שפחות מתוכנן, לכן אין תורים כרגע ופשוט מגיעים", היא אמרה וציינה כי גם לא נאלצה לסרב כניסה לאנשים שלא התחסנו - "יכול להיות שהם ויתרו מראש, עוד כשהיו בבית".

יחד עם זאת, צבג מתחה ביקורת על החלטת קבינט הקורונה: "הסיטואציה שבמסגרתה אנו המסעדנים שוב צריכים להחליף את כובע המארחים כיד המלך לכובע כחול בוהק, ולשמש כשוטרים של המדינה, היא סיטואציה לא נעימה ומקשה עלינו מאוד בשל מצוקת כוח אדם".

"אם הממשלה הייתה יעילה ומגיבה בזמן על הפעילות מנתב"ג", היא הוסיפה, "הרי שהיום לא היינו חוזרים אחורה לתו הירוק והיינו ממשיכים להתעסק במה שאנחנו הכי טובים - להכין אוכל משובח".

מבלים במסעדות לאחר הפעלת התו הירוק, אשדוד, 18 באוגוסט 2021. ניב אהרונסון
"שכולם יעשו בדיקות כמו שאני שולח את העובדים שלי"/ניב אהרונסון

במקביל, ישנם בעלי מסעדות המביעים תמיכה בהפעלת התו הירוק במקומות הישיבה בחוץ, גם במחיר של הכנסה פחותה - שכן סגר מלא יביא להפסדים כלכליים משמעותיים יותר. דודו לוגסי, הבעלים של מסעדת השף לה פסטרייה בנתיבות, אמר: "טוב שהתחילו עם התו ירוק, זה יפגע בי כלכלית, אבל עדיף שיהיה תו ירוק ושכולם יעשו בדיקות כמו שאני שולח את העובדים שלי, במקום שיהיה סגר ונפסיד עוד יותר כלכלית".

בני עמר, הבעלים של קפה גרג בנתיבות, בבאר שבע וקריית מלאכי, אמר : "אני חושב שהגעו למקום שחייבים כרגע לבדוק, והתו הירוק הוא במקום. זה יכול לפגוע כלכלית ופחות אנשים אולי יבואו למסעדות - אבל אין ברירה והבריאות חשובה יותר כרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully