וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים נהרו לבדיקות הקורונה המהירות בדרך לבילוי: "צריך להתמודד עם מה שיש"

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 13:14

כשהוא מחכה לתוצאת הבדיקה, עמרי בן ה-8 מוטרד מהעומס שגורם לה להתעכב, ואילו אחיו בן ה-11, המנוסה בבדיקות, מצטער שעכשיו "יצטרך לעשות אחת לכל מקום". עם פתיחת המערך, ההורים הזדרזו לעמוד בתור כדי שילדיהם יוכלו להנות מהחופש, גם בתשלום: "לא נוותר על הילדות שלהם"

האחים עמרי ויפתח גנל מתל אביב, חיכו בסבלנות לתוצאת בדיקת הקורונה המהירה שעברו במתחם שבגני יהושע, שתבהיר אם הם יוכלו להיכנס ליום של כיף בלונה פארק בתל אביב. "הבדיקה הייתה בסדר, לא פחדתי", אמר עמרי בן ה-8, שהוטרד מהתוצאות שהתעכבו. "אני מאוד לחוץ כי עדיין לא קיבלנו את התשובות מהבדיקות".

בזמן שעמרי ויפתח המתינו עם סבתם, בתוך גן השעשועים כבר חיכו להן בנות דודם, שעברו את גיל 13 והן כבר מחוסנות. "אני מקווה שזה לא יהיה ככה הרבה זמן", הוסיף עמרי.

אחיו הגדול, יפתח בן ה-11, כבר מנוסה בתהליך, אבל מטרידה אותו התדירות שבה יידרש להיבדק כעת. "הבדיקה עצמה לא מפריעה לי. עשיתי כבר הרבה בדיקות. כן מפריע שאני אצטרך לעשות בדיקה לכל מקום", אמר יפתח, שסיפר כי הוא וחבריו לא מרבים לדבר על המגיפה, ותיאר את המצב בקור רוח: "קיבלנו את זה, וצריך להתמודד עם מה שיש".

עומרי יפתח. ראובן קסטרו
מחכים לתוצאות. עמרי ויפתח גנל מתל אביב/ראובן קסטרו
שני מיקי עם נכדיה 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"מאחלים חיים שפויים יותר לכולם". הסבתא שני מיקי עם יפתח ועמרי גנל/ראובן קסטרו

שני מיקי, הסבתא של עמרי ויפתח ותושבת רמת הגולן, סיפרה כי אף שהבדיקות התקדמו במהירות, ההמתנה לתוצאות אורכת יותר מהצפוי. "לקחתי אותם לבדיקות, נרשמו מראש הלכנו וזה עבר מאוד מהר. באנו לכייף בלונה פארק ועדיין ממתינים לתשובות, כבר 50 דקות בהתחלה. אמרו עד שעה ועכשיו הודיעו שיכול לקחת עד שעה וחצי - כי זה היום הראשון ויש להם עומסים", אמרה. "אני גרה במושב ושם השגרה שלנו לא התהפכה, מקום סגור. אני מאחלת חיים שפויים יותר לכולם".

הורים אחרים מחו על התשלום המפתיע על הבדיקות לילדים לו נדרשו במתחם הבדיקות של מד"א, כמו גם על עומסים והתארגנות לקויה. "מה שקורה בבדיקות מזעזע", אמר לוואלה! ח', אב לילדים שגם הוא היה תכנן להגיע איתן אל פארק השעשועים. "פשוט לא התארגנו כמו שצריך. אנחנו קבענו תור מראש ושילמנו דרך האתר, אבל כשהגענו לשם ראינו תור עצום. הבנו שזה לא ייקח פחות משעה רק להיכנס. כולם שם נדחפים. יש שם צעקות, דחיפות, לא נעים מה שקורה שם. אבל הקטע זה שמתחם הבדיקות פשוט הפך למקור להדבקה. זה חממת הדבקה כרגע, עם הכמויות של האנשים".

עוד בוואלה!

תלונות על מתחמי בדיקות הקורונה: "הפכו למקור הדבקה, מה שקורה שם מזעזע"

לכתבה המלאה
בווידאו: מתחם בדיקות מהירות/צילום: רוני כנפו

הורים אחרים אמרו כי למרות ההתעסקות הרבה, הם יעשו מה שיידרש כדי שילדיהם יוכלו ליהנות בחופשה. "הבדיקות מעיקות, אבל אנחנו מבינים את הצורך", אמרו עינת ואייל כהן ממשגב, שהגיעו למתחם בדיקות בירושלים לקראת חופשה בעיר הבירה. "לעומת שנים קודמות שיצאנו באופן ספונטני, הפעם אנחנו יותר מתוכננים בגלל הבדיקות. אנחנו לא מוותרים על הילדות של הילדים שלנו. גם אם זה היה בתשלום היינו עושים את הבדיקות".

פורטונה אללי באה עם הנכדים שלה לסינמה סיטי בירושלים לעשות בדיקה לבריכה. "אין מה לעשות. הכל בסדר, נקבל את זה באהבה", אמרה. אחד מנכדיה שנבדק, בן 6 שעומד להתחיל את כיתה א', סיפר כי הבדיקה עברה בסדר. "לא היה נורא, היה כיף", סיפר.

מתחם הלונה פארק, תל אביב 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
הכניסה למתחם הלונה פארק, היום/ראובן קסטרו

גם נאוה לבון שהגיעה עם נכדיה לעבור בדיקה כדי שיוכלו להיכנס לג'ימבורי, הסבירה שהרצון לבלות עם הילדים הוביל אותה למתחם. לדבריה, היא לקחה אותם "כדי לצאת וליהנות איתם, אי אפשר להישאר איתם בבית, הם משתגעים, מטפסים על הקירות".

"עכשיו אנחנו מוגבלים בכל הנושא הזה, ואני בשמחה שזה קיים באיזשהו מקום כדי להגן על כולנו. אני בטח עברתי חיסון שלישי, היה לי מאוד קשה, חליתי, היה לי חום גבוה, היו לי כאבים בכל הגוף - אבל עבר ואני שמחה ואני קוראת לכולם לבוא ולהתחסן. זה מאוד מאוד חשוב", הוסיפה.

רננה, דוגמת מד"א במתחם הסינמה סיטי, תיארה עומס רב וקראה לציבור לקבוע תור לפני ההגעה. "מד"א התחילו לדגום ב-150 עמדות ברחבי הארץ ובירושלים זה בחינם לילדים מגילאי 3-12. חשוב מאוד לתאם תור מראש כדי שנוכל לתת תשומת לב לכולם, ושנוכל לעשות את זה בצורה יעילה ומסודרת", אמרה. "ציפיתי שיגיעו הרבה אנשים, התכוננו לזה - לא ידעתי שעד כדי כך הרבה, אבל ככה זה תמיד יום ראשון. נראה לי שבינתיים אנחנו בסדר".

מתחם הלונה פארק, תל אביב 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
הכניסה למתחם הלונה פארק, היום/ראובן קסטרו
מתחם הלונה פארק, תל אביב 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
הכניסה למתחם הלונה פארק, היום/ראובן קסטרו

במסגרת המתווה שאושר הלילה, הורחב התו הירוק כך שיחול על כל ענפי המשק, למעט קניונים ומסחר, כבר מגיל שלוש. המשמעות היא שכל מי שאינו מחוסן - כולל אוכלוסיות שעדיין אין באפשרותן להתחסן כמו ילדים - יידרשו להציג בדיקות קורונה שליליות. בשל כך, הוחלט כי גילאי 3-0 יהיו פטורים, בעוד שבין הגילאים 12-3 - הבדיקות ימומנו על ידי המדינה, ללא הגבלה. לעומת זאת, ילדים מגיל 12 ומעלה שבחרו שלא להתחסן - יידרשו להיבדק במימון פרטי.

בתל אביב, הורים שהגיעו למתחם של מד"א בגני יהושע, הופתעו לגלות כי הם בכל זאת חייבים לשלם על הבדיקות. יודגש, כי החברה שזכתה במכרז באזור המרכז היא איכילוב-וול, המפעילה באזור שלל עמדות בדיקות לילדים בחינם, כנדרש על פי המתווה. אף שלא זכה במכרז, ארגון מד"א מפעיל באזור מתחמי בדיקות משלו - ובהן הארגון כן דורש תשלום עבור הבדיקות לילדים.

לרשימת נקודות הבדיקה של איכילוב-וול באזור המרכז
רשימת עמדות הבדיקה המהירות של מד"א בתשלום ברחבי הארץ
מוקדי בדיקות מהירות ללא תשלום של מד"א לילדים בגילאי 12-3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully