וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גבי לסקי הגישה תלונה במשטרה נגד שפי פז: "הסתה בזויה"

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 12:58

לאחר שחברת הכנסת ממרצ ביקשה לקלוט פליטים מאפגניסטן, שפי פז הגיבה כי "המעשה הכי אנושי הוא להעמיד אותה ואת חבריה מול כיתת יורים". בריאיון ל-103FM מתייחסת לסקי לפרשה: "דברים שלא יכולים להיות מקובלים בחברה שלנו". על אף התלונה והביקורת הציבורית, פז לא מתנצלת

לאחר ששפי פז קראה "להעמיד אותה ואת חבריה מול כיתת יורים" - ח"כ גבי לסקי מסיעת מרצ התראיינה היום (רביעי) לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחסה לפרשה. "מדובר בהסתה בזויה של אישה שזמן רב פועלת נגד פעילי זכויות אדם ונגד ילדים של פליטים", טענה לסקי, שהגישה הבוקר תלונה נגד פז למשטרה דרך קצין הכנסת. "אני מקווה שסוף סוף נוכל להביא אותה לחקירה ולהעמידה לדין. אלה דברים שלא יכולים להיות מקובלים בחברה שלנו, גם אם יש בינינו אי הסכמות".

שפי פז, גבי לסקי. ראובן קסטרו
"מקווה שסוף סוף נוכל להעמידה לדין". שפי פז וגבי לסקי/ראובן קסטרו

דבריה של שפי פז הגיעו לאחר שפנתה לשר החוץ יאיר לפיד בבקשה לקלוט באופן זמני פליטים אפגניים, בעקבות כיבוש הטליבאן: "אנחנו שסבלנו פליטות, העם הנרדף אולי ביותר בעולם, לא יכולים להישאר אדישים לסבלם של אחרים". לסקי יצרה קשר עם בתי ספר באפגניסטן ואמרה כי "אפשר לעבוד עם אנשים ולהביא חלק מהנערות ללמוד כאן בישראל. אני לא מדברת על מיליונים או מאות אלפים". גבי לסקי מאמינה כי "כל מדינה צריכה לעזור כפי יכולתה. מדינת ישראל קמה בגלל ועל ידי פליטים".

חברת הכנסת דחתה את הביקורת של חלק מתושבי דרום תל אביב, שמתנגדים לקליטת הפליטים בארץ: "שאף אחד לא יגיד לי שאני לא יכולה להכיל את המצוקות של דרום תל אביב. רק לפני כמה ימים אני וחבריי עצרנו פינויים בגבעת עמל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

לאחריה, הפעילה מדרום תל אביב שפי פז התראיינה והדגישה כי היא לא מתנצלת על הציוץ. "הבהרתי שעה לאחר הציוץ שהניסוח לא היה טוב, אבל אני לא מתנצלת בפניהם על כלום עד שהם לא יתנצלו. מרצ עושים נגדי הסתה שנים", טענה והוסיפה, "שלא ישחקו אותה תמימים ונקיי כפיים".

"לא עובד עליי הסיפור של 700 ילדות. אני יכולה להבין בתנאי אחד, שזה לא בדרום תל אביב אלא רק ביישובים של העשירות העליון ושמתחייבים שהם לא ייצאו משם", מתייחסת פז לבקשתה של לסקי. "הילדים הלא-מלווים שהגיעו מסודן ואריתריאה, הלכו לפנימיות, הגיעו לגיל 18, ואיפה הם עכשיו?".

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי ביקש מקצין הכנסת לחסום את כניסתה של שפי פז למשכן הכנסת עד להודעה חדשה, והדגיש כי "מדובר באמירות חמורות אשר חוצות את גבולות השיח המותר ועלולות להביא לפגיעה של ממש בנבחרת ציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully