וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יסייע בהקמת מערך אשפוז ביתי לחולי קורונה, חיל הרפואה בביקורת על ההחלטה

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 20:52

כ-50 רופאים ואחיות מכלל יחידות הצבא יעזרו בקמת מערך "אשפוז בית" עבור חולים במצב קל. גורמים בחיל הרפואה התריעו כי גם ככה יש מצוקת כוח אדם רפואי בצה"ל: "יש רופאים בתפקידי מטה שיכולים לעזור, אבל אסור לגעת ברופאים שבגדודים. יש רופאים שאחראים על 400 חיילים"

צה"ל נעתר לבקשת משרד הבריאות, והחל מהיום (שני) יסייע בהקמת מערך אשפוז ביתי לחולי קורונה במצב קל, במטרה למנוע עומס על בתי החולים. החולים ישהו בבתיהם אך יזכו להשגחה רפואית, וחולים במצב בינוני וקשה יאושפזו בבתי החולים. גורמים בחיל הרפואה התריעו כי מדובר במהלך שיפגע בשירות הרפואי לחיילים בגדודים - שגם ככה סובל ממצוקת כוח אדם.

במסגרת ההחלטה, חיל הרפואה יקים מערך "אשפוז בית" בשיתוף קופות החולים. זאת, כדי לאפשר לבתי החולים להתמודד עם חולי קורונה החייבים באשפוז במצב בינוני וקשה. לצורך כך, כחמישים רופאים ואחיות מכלל יחידות צה"ל ישובצו למשימה.

לטענת גורמים בחיל הרפואה, ההחלטה תשפיע באופן ישיר על הטיפול הרפואי בגדודים השונים באופן כזה שייווצרו פערים משמעותיים במתן שירותים רפואיים בשטח. זאת, כיוון שרופאים צבאיים וחיילים שאמורים להעניק שירות רפואי פנימי בצה"ל, ישובצו במשימות אזרחיות.

התרגיל המסכם לקורס הרופאים שקיים חיל הרפואה. דובר צה"ל
כ-50 רופאים ואחיות צבאיים יעזרו בקמת מערך "אשפוז בית". צוותים של חיל הרפואה/דובר צה"ל

גורמים בצה"ל מסרו כי "בשלב זה מתארגן הצבא על גיוס רופאים במילואים כדי לצמצם את הפער, אבל זה לוקח זמן לגייס אותם. ההחלטה הזו גם תפגע במערכת הבריאות עצמה, משום שרוב רופאי המילואים שלנו הם רופאים מומחים, בעוד שרוב הרופאים הסדירים הם ללא התמחות".

עוד הוסיפו "הצבא אכן יכול לעזור לקופות החולים, יש לא מעט רופאים בתפקידי מטה, שאינם משמשים בתפקידים שבהם מטפלים ישירות בחיילים. זה מעולה וזה מה שמצופה, אבל אסור לגעת ברופאים שמשרתים בגדודים או בכל רופא מטפל אחר".

לדברי אותם גורמים, "יש יחידות שבהם החיילים המטופלים רואים רופא רק פעם בשבוע, ויש רופאים שאחראים על 400 חיילים. מה יהיה עד שנסגור את הפערים? מדובר בפרויקט שיכול לקחת שלושה חודשים. במקום אותו רופא שיסייע לקופות החולים, חיל הרפואה יגייס רופא אחר מקופת חולים בשירות מילואים. צריך לעצור רגע ולחשוב על המשמעויות בשטח".

מדובר צה"ל נמסר כי "בהמשך להנחיית הדרג המדיני נרתם חיל הרפואה, במסגרת משימת האשפוז הביתי, לטיפול באזרחים חולי קורונה. חלופה זאת, שנבחרה על פני הקמת מחלקות צבאיות, מותירה לצה"ל גמישות ומרווח תזוזה בשיבוץ הצוותים, תוך צמצום הפגיעה במענה הרפואי-שגרתי בצה"ל. נדגיש כי המענה המבצעי נותר בכשירות מלאה וכי בשום תרחיש מתוכנן לא תוכנן גיוס של סגלי רפואה אזרחיים למילואים, שכן הדבר חסר הגיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully