וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בהרי ירושלים: כ-17 אלף דונם עלו באש; נמשכים החיפושים אחר אחד הנעדרים

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 9:04

למרות מאמצי צוותי הכיבוי השריפה עדיין משתוללת, שעות ארוכות לאחר שהחלה. מרשות הכיבוי נמסר כי במרבית המוקדים הושגה הכלה של האש, אך כי מוקדם לקבוע כי הושגה שליטה. האש בוערת בחמש גזרות, ופעולת מטוסי הכיבוי התחדשה. נמשכים החיפושים אחר חוסה בית החולים שנעדר

שעות ארוכות לאחר שהחלה, שריפת הענק בהרי ירושלים ממשיכה לבעור גם הבוקר (שני), למרות המאמצים הרבים של כוחות הכיבוי. מכבאות והצלה נמסר כי כ-17 אלף דונם עלו באש בשריפה, שהחלה להשתולל אתמול בשעות הצהריים. לאחר הערכת מצב של כוחות הביטחון, עדיין אין אישור חזרה לבתים ביישובים רמת רזיאל וגבעת יערים. ליישוב כיסלון ניתן אישור לחזרתם של התושבים וכן לצוות העובדים של בית החולים איתנים.


במקביל, המשטרה ממשיכה במאמציה לאיתור חוסה ששהה בבית החולים לבריאות הנפש "איתנים", שבתאי שמעון סיגל בן ה-25 ממעלה אדומים, שנעדר מאז שהחל האירוע. חוסה נוסף אותר אתמול בסמוך לשעה חצות, לאחר שעות של חיפושים, והוא הועבר לבית החולים "כפר שאול".

השר לביטחון הפנים עמר בר לב קיים הבוקר הערכת מצב עם נציב כבאות והצלה דדי שמחי, ומפקד מחוז ירושלים של המשטרה, דורון תורג'מן. בתום הערכת המצב אמר השר בר לב כי "אם לא נספיק לעשות מחסומי אש בפאתי ירושלים, אז לקראת הצהריים כשהלחות תרד והחום יעלה. באותה קלות שהיא התחילה אתמול, האש יכולה להתפשט לכיוון בית החולים הדסה ועין כרם. אסור לשקוע בשאננות, חייבים לומר את זה, שעות הצהריים הן הקריטיות". הוא הוסיף כי "אם עד אז נספיק לעשות מחסום מזרחה, גם אם תתפתח שריפה מקומית - נצליח להתמודד איתה. אם לא, נהיה בבעיה רצינית".

אזור השריפה בהרי ירושלים, 16.8.21. אריאל קדם, רשות הטבע והגנים
אזור השריפה, הבוקר/רשות הטבע והגנים, אריאל קדם
אזור השריפה בהרי ירושלים, 16.8.21. אריאל קדם, רשות הטבע והגנים
אזור השריפה, הבוקר/רשות הטבע והגנים, אריאל קדם

מכבאות והצלה נמסר כי כשבעים צוותים ממחוז ירושלים ואחרים פעלו לאורך הגזרה, וכי במרבית המוקדים הושגה הכלה של האש, אך ציינו כי מוקדם לקבוע כי הושגה שליטה. האש בוערת כעת בחמש גזרות שונות צובה-כסלון, בית מאיר-שורש שואבה, איתנים-גבעת יערים-צובה, הר איתן-סטף. לדברי רשות הכיבוי, פעולת מטוסי הכיבוי הופסקה בשעות הלילה, והתחדשה עם אור ראשון.

טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים, מסר כי "בשעה זו אנו מבצעים חילופי משמרות של הכוחות הפועלים על מנת לשמור על רצף הפעילות המבצעית ולרענן את הצוותים שנלחמים באש בעוז מאז אתמול הצהריים".

גם היום ימשיכו לפעול צוותי כיבוי אש באזור, יחד עם פקחי רשות הטבע והגנים ועובדי קק"ל, כדי למנוע את התחדשות האש לקראת הצהריים. אנשי רשות הטבע הודיעו כי הם פועלים לצמצם ככל שניתן את היקף הפגיעה בבעלי החיים באזור, שחלקם נמצאים בסכנת הכחדה. חנוך צורף, יערן קק"ל באזור ההר סיפר כי "לאחר 35 שנים באזור ההר, זו השריפה השנייה בגודלה שראיתי כאן, הרוח החזקה יצרה סופה של אש, והלהבות הגיעו לעשרות רבות של מטרים. לא זוכר מראות כאלה".

אזור השריפה בהרי ירושלים, 16.8.21. ליעד כהן, רשות הטבע והגנים
בעלי החיים שילמו את מחיר השריפה/רשות הטבע והגנים, ליעד כהן
אזור השריפה בהרי ירושלים, 16.8.21. ליאור כהן, רשות הטבע והגנים
אזור השריפה בהרי ירושלים, 16.8.21/רשות הטבע והגנים, ליאור כהן

למרות המאמצים, תושב ירושלים, ג', טוען כי התקשר כבר בשעה 14:38 לכיבוי ואש לדווח על השריפה שהתפתחה בחורשת המסרק בבית מאיר, אך נענה כי הנושא "מוכר ומטופל". לדברי ג', "אחרי 7 דקות אני רואה שהשריפה מתפשטת, אני מתקשר ואומרים לי 'כל המחוז על השריפה הזו, תהיה רגוע'".

הוא מציין כי למרות מה שנאמר לו בטלפון, "עוברות עוד שמונה, עשר דקות, ואז אני רואה את השריפה 40 מטר מהכניסה למוסד, ואז התחלתי לצעוק - אמרתי חייבים לפנות את היישוב, והתחלתי לפנות את כל התלמידים".

שבתאי שמעון סיגל (25) תושב מעלה אדומים
אחד הנעדרים בשריפה בירושלים. דוברות משטרת ישראל
החיפושים אחריו נמשכים. שבתאי שמעון סיגל/דוברות משטרת ישראל
שריפה בבית מאיר באזור ירושלים 15 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
השריפה בהרי ירושלים, אתמול/פלאש 90, יונתן זינדל
שריפה בקריית יערים 15 באוגוסט 2021. שלו שלום, TPS
השריפה בהרי ירושלים, אתמול/TPS, שלו שלום

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים אמש הערכת מצב בחפ"ק השריפה של כבאות והצלה במושב שורש, ואמר כי הוא מקווה שעד שעות הבוקר המאוחרות תהיה אפשרות להשתלט על הלהבות. "קורא לתושבים באזור להישמע להנחיות של כוחות החירום, זה מציל חיים", אמר. בהערכת המצב השתתפו גם השר לביטחון הפנים עומר בר-לב, נציב כבאות והצלה דדי שמחי ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי.

כ-3,100 תושבים נאלצו להתפנות בשל הלהבות מחמישה יישובים, בית מאיר, שואבה, כסלון, רמת רזיאל וגבעת יערים, כמו גם בית החולים לבריאות הנפש "איתנים". כ-12 מטוסים, כולל סיוע של צה"ל, פועלים להשיג שליטה על האש כבר מאתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully