וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלקת קורונה נוספת, מינון הליכי שגרה והיערכות במיון: הנחיות בתי החולים לגל הרביעי

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 11:11

בשל העומסים המורגשים במחלקות, הנחה משרד הבריאות את כלל המרכזים הרפואיים לבחון הפחתת פעילות אלקטיבית - הליכים רפואיים הכרחיים אך לא דחופים, וכן לפתוח מחלקת קורונה שנייה מייד עם הגעה לתפוסה של 80% במחלקה הנוכחית. זאת, בלי צורך לקבלת אישור מנציבות המדינה

בווידאו: מחלקת קורונה בבית חולים זיו צפת/צילום: רויטרס

בשל העומסים המורגשים בבתי החולים בעקבות הגל הרביעי, משרד הבריאות הוציא אתמול (ראשון) הנחיות מעודכנות לניהול המחלקות בשגרת הקורונה. בין היתר, בתי החולים הונחו להפחית פעילות אלקטיבית - הליכים רפואיים הכרחיים אך לא דחופים, וכן להיערך במרכזים לרפואה דחופה, מחלקות המיון לקבלת חולים מכל הארץ.

על פי ההנחיות, בכל בית חולים תהיה היערכות לקליטה על בסיס תרחיש הייחוס שייקבע. בנוסף, בכל בית חולים כללי תיפתח מחלקת קורונה נוספת באופן מידיי, עם הגעה לסף של 80% תפוסה במחלקת הקורונה הנוכחית. זאת, ללא צורך בהנחיה נוספת.

כל בית חולים יבחן את הצורך בהפחתת פעילות אלקטיבית בהתאם ליכולתו לתת מענה ליעד אליו הוא מחויב. בכל המרכזים לרפואה דחופה יפתחו מרכזים ייעודיים לקורונה וכל מחלקת מיון ביולוגי תיערך לקבלת כלל החולים שיופנו אליה מהמקורות השונים.

צוות רפואי טיפול נמרץ קורונה סורוקה. דוברות סורוקה, אתר רשמי
"כל מלר"ד ביולוגי ייערך לקבלת חולים מהמקורות השונים". צוות קורונה, ביה"ח סורוקה/אתר רשמי, דוברות סורוקה

התמודדות עם הקורונה בגל הרביעי: ההנחיות לבתי החולים

  • פתיחת מחלקות קורונה: בכל בית חולים תהיה היערכות לקליטה על בסיס תרחיש הייחוס שייקבע.
  • בכל בית חולים כללי יש לפתוח מחלקת קורונה באופן מיידי, וכן לפתוח מחלקה קורונה שנייה מייד עם ההגעה לסף של 80% תפוסה, ללא צורך בהנחיה נוספת.
  • ‏כל בית חולים יבחן את הצורך בהפחתת פעילות אלקטיבית בהתאם ליכולתו לתת מענה ליעד אליו הוא מחויב.
  • בכל המרכזים לרפואה דחופה ייפתחו מרכזים ייעודיים לקורונה.
  • כל מלר"ד ביולוגי ייערך לקבלת כלל החולים שיופנו אליו מהמקורות השונים.

"בבית החולים רמב"ם ממשיכה באופן מדאיג העלייה בתחלואת הקורונה", סיפר ד"ר מיקי הלברטל, מנהל המרכז הרפואי הגדול בצפון. לדבריו, מעל גיל שישים מדובר לרוב בחולים שהתחסנו, ומתחת לגיל זה - בחולים שלא התחסנו. עוד ציין הלברטל כי "העומס בבית החולים רמב"ם מאד משמעותי. אנחנו מחכים בכיליון עיניים לתוספת התקינה שהובטחה למערכת הבריאות. כרגע, הציפייה הזו אפילו מעודדת את הצוות לקבל את העומס הניכר הקיים".

הלברטל הוסיף כי "במקביל, מתחילה ירידה קלה בפעילות האלקטיבית של בית החולים כדי לסייע בטיפול בקורונה, אבל בית החולים ממשיך לתפקד כרגיל". הוא ציין כי "בית החולים נערך להמשיך ולהרחיב את יכולות האשפוז שלו לחולי קורונה: אנחנו כרגע עובדים על פתיחת מתחם נוסף לחולי קורונה ונערכים לתשתית לפתוח את בית החולים התת קרקעי הממוגן - כפי שהיה בגל השלישי, אם תימשך העלייה בתחלואה".

במקביל, נציב שירות המדינה החליט להאציל את סמכות פתיחת מחלקות הקורונה ותקני כח האדם שבהן - למנהלים האדמיניסטרטיביים בכלל בתי החולים הממשלתיים, ללא צורך במתן אישור נוסף על ידי נציבות שירות המדינה. בתוך כך, משרד הרווחה והשירותים החברתיים בשיתוף קופת חולים כללית יחל מחר במבצע ממוקד לחיסון תושבי פזורת הבדואים בנגב, עקב היענות נמוכה לחיסונים ביישובים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully