וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא הסבירו לנו מה המשמעות": ביתר עילית מחרימה את מבצע הבדיקות הסרולוגיות לילדים

15.8.2021 / 12:21

עם פתיחת הלימודים במגזר החרדי בשבוע שעבר, החלו דגימות של תלמידים בגילאי 12-3, במטרה למנוע בידודים עתידיים. למרות ההיענות המרשימה, בסביבת ראש עיריית ביתר עילית הודיעו כי לא יתמוך במהלך וביקרו את גורמי הרפואה: "הוא לא יכול לקחת אחריות על משהו שלא הסבירו לו"

עיריית ביתר עילית מחרימה את מבצע הבדיקות הסרולוגיות לתלמידים ביישובים חרדיים שנערך בימים אלה, ובניגוד לשאר הרשויות החרדיות - המבצע אינו מתקיים בתחומה. לפי גורמים בסביבתו של ראש העיר מאיר רובינשטיין, "אין לו התנגדות עקרונית" לקיום המבצע, אך "הוא לא יכול לקחת אחריות על מבצע שהוא אינו יודע את המשמעות שלו". 

עם פתיחת שנת הלימודים במגזר החרדי בשבוע שעבר, החלו מד"א ופיקוד העורף לדגום את תושבי הערים החרדיות, בהן אלעד, קריית יערים ובני ברק. מדובר בבדיקות שנעשות בילדים בגילאי 12-3 על מנת לאתר נוגדני קורונה בדמם, במטרה להנפיק תו ירוק לכמה שיותר תלמידים, וכך למנוע בידודים עתידיים ולאפשר שגרת לימודים רציפה במוסדות החינוך.

צוותי מגן דוד אדום ביצעו בדיקות לילדים בגילאי 3 עד 12, במטרה לבדוק האם קיימים נוגדנים לנגיף הקורונה, קרית יערים, 9 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
צוותי מד"א עורכים בדיקה סרולוגית לילדים בקריית יערים, שבוע שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל

מטרת המבצע היא להשלים את בדיקתם של כרבע מיליון הילדים מקבוצת הגיל הזו במגזר החרדי. מדובר בשלב ראשון המשמש כפיילוט, לקראת ביצוע הבדיקות הסרולוגיות לכמיליון וחצי תלמידים במוסדות החינוך הממלכתי, במסגרת המתווה המתגבש לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר.

למרות ההיענות המרשימה בחלק מהרשויות החרדיות, בעיריית ביתר עילית מסרבים בשלב זה לשתף פעולה עם המבצע, ולפי שעה הוא אינו מתקיים בשטחה. בעירייה הודיעו לגורמים המוסמכים כי אם ירצו לבצע את המבצע עליהם ליצור קשר ישיר עם מנהלי מוסדות החינוך או עם התושבים, אך ראש העיר רובינשטיין לא מתכוון לתמוך במהלך.

לפי גורמים בסביבת רובינשטיין, "אף אחד לא הגיע להסביר לעירייה את המשמעות של המהלך. ראש העיר אמור לעמוד מול 70 אלף תושבים? שיסבירו לו מה זה אומר. הוא לא יכול לקחת אחריות על משהו שהוא לא יודע מה המשמעות שלו. אם משרד הבריאות, פיקוד העורף או כל גורם רוצה שהוא יהיה שופר לתושבים? שיבואו ויסבירו. עד עכשיו לא הסבירו וכנראה זה לא חשוב להם".

בעיריית ביתר עילית סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully