וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פייזר: "נתניהו פעל למען עמו, אך חשב שהחיסונים ישרתו אותו פוליטית"

עודכן לאחרונה: 14.8.2021 / 23:55

אלברט בורלא סיפר בריאיון לפיננשל טיימס אודות ההחלטה כי ישראל תהיה המדינה המרכזית הראשונה לקבל את חיסוני החברה נגד קורונה ופירט על היחסים עם נתניהו בשיא המשבר

מנכ"ל ענקית התרופות פייזר, אלברט בורלא, סיפר היום (שבת) בריאיון לפיננשל טיימס אודות ההחלטה כי ישראל תהיה המדינה המרכזית הראשונה לקבל את חיסוני החברה נגד קורונה. בורלא התייחס למעורבותו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בעסקה, ואמר בין היתר כי לדעתו האחרון חשב שהמהלך יסייע לו פוליטית. עם זאת, ציין, כי הנחה זו הייתה שגויה לאור המצב הפוליטי הנוכחי בישראל.

בורלא שיבח את נתניהו ואמר כי "הדבר הגדול ביותר שהתברר היה שנתניהו היה על הכל, הוא ידע הכל. הוא התקשר אליי 30 פעמים ושאל: 'מה עם חיסונים לצעירים, מה אתה עושה לגבי הזן הדרום אפריקני?'".

בורלא ציין כי הוא "בטוח שהוא עשה זאת למען עמו, אבל אני גם בטוח שהוא חשב לעצמו: 'זה יכול לעזור לי מבחינה פוליטית'". אך לדבריו, "זה התברר כחישוב לא נכון, אני מניח, בהתחשב בכך שנתניהו איבד את השלטון". הוא הדגיש: "אבל הוא עשה את זה טוב מאוד".

ד"ר אלברט בורלא, מנכ"ל חברת פייזר 19 בפברואר 20201. רויטרס
אלברט בורלא/רויטרס

ההסכם בין פייזר לישראל כלל הבטחה מצד החברה כי להעניק אספקת חיסונים שתספיק לכל האוכלוסייה בישראל. זאת, בתמורה לנתונים קליניים על האוכלוסייה המתחסנת בארץ. מאז, ישראל הפכה למקרה בוחן מוביל במאבק בקורונה באמצעות חיסונים, לא רק עבור פייזר אלא גם עבור גורמי בריאות ציבורית ברחבי העולם.

עד כה בישראל התחסנו יותר מחמישה מיליון ו-800 אלף איש במנת החיסון הראשונה, רובם המוחלט קיבלו חיסון של פייזר. כ-5.4 מיליון איש קיבלו את המנה השנייה של החיסון ומאז תחיל חיסון האוכלוסייה במנה השלישית קיבלו אותו כ-860 אלף בני 50 ומעלה.

  • עוד באותו נושא:
  • פייזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully