וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספסלי האופוזיציה: נתניהו שוחח עם מנכ"לי פייזר ומודרנה על מנת חיסון שלישית

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 20:12

יו"ר האופוזיציה נתניהו שוחח ללא ידיעת ראש הממשלה נפתלי בנט עם מנכ"ל פייזר ומומחים נוספים, ולדברי גורמים בליכוד גם עם מנכ"ל מודרנה ודן איתם במצב החיסונים. "בלי החיסון השלישי אין דרך אפקטיבית להציל חיים ולשמור על הכלכלה פתוחה", אמר נתניהו בסרטון שפרסם ברשת

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שוחח בימים האחרונים כמה פעמים עם מנכ"ל חברת התרופות פייזר ומומחים נוספים. לדברי גורמים בליכוד, וכפי שפורסם ב-ynet, אחת השיחות הייתה גם עם מנכ"ל חברת מודרנה. הגורמים אמרו כי נתניהו דן עמם במצב החיסונים וקצב אספקתם לנוכח התפרצות הווריאנט ההודי.

לדברי הגורמים, נתניהו הגיע למסקנה שישראל חייבת להזמין מיד מיליוני חיסונים ולהתחיל מידית לתת את החיסון השלישי לאוכלוסייה הבוגרת.

בתוך כך, נתניהו פרסם סרטון ברשתות החברתיות ובו אמר כי הוא שוחח פעמיים עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, ועם מומחים נוספים. "הגעתי למסקנה שישראל חייבת מיד מיליוני חיסונים, היא חייבת להתחיל מיד לתת החיסון השלישי לאוכולוסייה הבוגרת", אמר.

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת 12 ביולי 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"כל יום שעובר מסכן את הבריאות והחיים של אזרחי ישראל". נתניהו/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

"שוחחתי עם בורלא ומומחים נוספים והגעתי למסקנה הממשלה חייבת להביא מיד את החיסון השלישי לישראל", אמר נתניהו בסרטון. "אין דרך אחרת להציל חיים ולהשאיר את הכלכלה פתוחה. צריך לתת את החיסון לא ל-200 אלף איש אלא לשני מיליון איש. זאת הדרך היחידה להגן על האוכלוסייה. בלי החיסון השלישי אין דרך אפקטיבית להציל חיים ולשמור על הכלכלה פתוחה. כל יום שעובר מסכן את הבריאות והחיים של אזרחי ישראל".

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) הצטרף לדבריו של יו"ר האופוזיציה ואמר כי "בזמן שהממשלה ישנה בעמידה, הליכוד ונתניהו עובדים למען הבריאות של אזרחי ישראל גם מהאופוזיציה במאמץ להביא חיסונים לכולם. מסתבר ש'אובססיביות' היא לא מילה גסה".

מוקדם יותר היום משרד הבריאות הודיע לקופות החולים כי מ-1 באוגוסט, ניתן לחסן בחיסונים של חברת מודרנה בני 18 ומעלה. נערים ימשיכו להתחסן בפייזר עד להודעה חדשה.

בהנחיות עבודה של המשרד לקופות החולים, נכתב כי כל אזרח שמעל גיל 18, שלא חוסן עדיין נגד נגיף הקורונה, יוכל להתחסן החל מאוגוסט רק בחיסוניה של חברת מודרנה. במקביל, ילדים עד גיל 18, ימשיכו להתחסן בחיסונים של חברת פייזר. זאת, מאחר וה-FDA עדיין לא אישר לחסן ילדים במודרנה.

במידה ואדם חוסן נגד הנגיף במנה ראשונה של חברת פייזר, המנה השנייה תהיה גם היא של פייזר, ולא שלא מודרנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully