וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התסיסה בליכוד על העסקת מקורבי נתניהו נמשכת: מבקר הליכוד פנה לנתניהו להבהרות

12.8.2021 / 23:55

ברקע ביקורת קשה במפלגה על המינויים של נתניהו, המבקר שי גלילי דורש לקבל את חוזי ההעסקה של שני יועצים לשעבר במשרד רה"מ, שהחלו לעבוד במצודת זאב. לדבריו, חברים במפלגה טוענים כי מדובר ב"סידורי עבודה פיקטיביים" ושהעסקתם נגזרת משיקולים זרים

התסיסה הפנימית בליכוד נגד העסקת מקורביו של יו"ר האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו מתגברת. מבקר הליכוד, שי גלילי, פנה השבוע לנתניהו, בדרישה לקבל הבהרות על תפקידיהם והעסקתם של שניים מאנשיו בליכוד בחודש האחרון - אפי אזולאי, ששימש אב הבית של משפחת נתניהו במעון ראש הממשלה בבלפור, ונבו כץ - ששימש יועץ כנסת-ממשלה במשרד ראש הממשלה.

בשני מכתבים שונים ששיגר גלילי הוא מפרט פניות ותלונות שהגיעו, לדבריו, מחברי המפלגה, על העסקתם של אזולאי וכץ בליכוד בחודש האחרון. במכתב אחד, הנוגע לכץ, נטען כי הוא אינו ממלא כל תקן חיוני במפלגה ואינו מבצע כל עבודה בפועל אלא "מקבל שכר מהמפלגה על תקן 'עציץ'" (כך נאמר בתלונה) בהיות העסקתו משום "העסקה פיקטיבית". במכתב שני, על אזולאי, נטען שהעסקתו "חשודה" ונגזרת משיקולים זרים "בדמות מציאת תעסוקה למר אזולאי ללא שקיים כל צורך חיוני".

נתניהו: תקציב כזה גרוע לא ראיתי, אוסף של גזירות 
2.8.21. ערוץ הכנסת
תסיסה פנימית בליכוד. נתניהו/ערוץ הכנסת

גלילי דורש לקבל מנתניהו הבהרות על העסקתם של השניים - מה התקנים שהם מאיישים ואם יש נחיצות מהותית בקבלתם לעבודה, וכן לקבל את חוזי ההעסקה שלהם לידיו. גלילי כותב כי בפניות שהגיעו אליו נטען שנתניהו עושה שימוש שלא כדין במפלגה ובסמכותו כיו"ר המפלגה, "לצרכים אישיים בדמות סידור 'מקום עבודה פיקטיבי' לאדם המקורב אליך, עד כדי 'הפרת אמונים' כלפי חברי המפלגה". הוא הוסיף כי "בשום מקרה, אין המפלגה יכולה לשמש כמעין 'כלי קיבול' להעסקת מקורבים ללא שקיים צורך מהותי בעבודתם, כמעין 'העסקה מלאכותית' המביאה לבזבוז כספי ציבור שלא כדין".

התלונות על אזולאי וכץ מצטרפות לביקורת קשה שגואה בשבועות האחרונים בליכוד על השכר, התנאים, ושיטות הפעולה של אנשי נתניהו במצודת זאב בשנים האחרונות. בין השאר, פעילים בכירים במפלגה דרשו שנתניהו יפטר את חני בלייויס, מנהלת לשכתו במצודת זאב, ברקע הגירעון הכבד של המפלגה והדרישה לצמצום בהוצאות, וכן את שני עוזריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully