וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט הציג את תכנית המאבק בפשיעה בחברה הערבית: "נילחם בשנים של הזנחה"

עודכן לאחרונה: 11.8.2021 / 15:02

ראש הממשלה הבטיח לטפל באלימות ביישובים הערביים בסיור משותף עם השר לביטחון הפנים והמפכ"ל בצפון. "ממשלות קודמות באו עם תכניות, אנחנו באנו לבצע", הצטרף בר-לב, ושבתאי הוסיף: "האיום הקיומי שלנו הוא איום מבית"

בווידאו: בנט משיק את התכנית למיגור הפשיעה במגזר הערבי/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט השיק היום (רביעי) את התכנית לטיפול באלימות בחברה הערבית בסיור בצפון. יחד עם המפכ"ל קובי שבתאי והשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, חנך את האגף הייעודי בתחנת המשטרה בקריית אתא והתחייב שתכנית סי"ף (סיכול פשיעה) תוביל לשיפור במצב הפשיעה.

"הנושא הזה בנפשנו. אני רוצה לומר בצורה הכי ברורה - לאחר שנים של הזנחה שאפשרה את הזינוק ונסיקת הפשיעה בחברה הערבית וירי בלתי נשלט ברחובות ואלימות, הממשלה בראשותי נחושה לפעול ולהילחם בלא לאות, התמדה ועקביות, בכל הכוח בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית", הבטיח ראש הממשלה.

ראש הממשלה נפתלי בנט,מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, השר לביטחון פנים עמר בר לב וסגן השר יואב סגלוביץ' בהשקת התוכנית הלאומית של המשטרה להתמודדות עם הפשיעה במגזר הערבי, מטה מרחב גליל, קריית אתא, 11 באוגוסט 2021. יואב איתיאל
"נילחם בכל הכוח". בנט, שבתאי ובר-לב בתחנה בקריית אתא, היום/יואב איתיאל

בנט סיפר על הפעילות הצפויה במסגרת התכנית. "הקמנו היום את אגף 'סי"ף', האגף לסיכול פשיעה בחברה הערבית, ואישרתי את התכנית הלאומית למיגור הפשיעה במגזר. ברגעים אלה ממש אנו משלימים את מבצע מכת חרב לתפיסת כלי נשק בלתי חוקיים ביותר מ-200 יעדים ברחבי הארץ - מערערה וחורה ורהט בדרום ועד שפרעם, כפר כאנא וכפרים בצפון".

המפכ"ל הדגיש את חשיבות המהלך. "אדוני ראש הממשלה, האיום הקיומי שלנו הוא איום מבית. ראוי שנביט לא רק מעבר לגבול אלא גם מעבר לכביש", קרא. בר-לב פירט על ארבעת המרכיבים המרכזיים בתכנית: "יד חזקה ויד רכה, חקיקה, לפרק את משפחות הפשע, וצעידה יד ביד עם החברה האזרחית. ממשלות קודמות באו עם תכניות אבל הן נותרו תכניות. אנחנו באנו לבצע ואנחנו נבצע".

צמרת המשטרה זימנה את ראשי רשויות ערבים להיפגש כבר הערב במעין אירוע חברתי שיתקיים בבסיס האגף בבית הספר לשוטרים לשעבר, שם הם יזכו להצגת התוכנית ולמפגש עם הקצונה הבכירה.

עוד בוואלה!

בפתח בית קפה, לאור יום: בן 38 נורה למוות בטייבה

לכתבה המלאה

עיקרי תכנית המאבק בפשיעה בחברה הערבית

  • הגברת הנוכחות המשטרתית בערים ובכבישים
  • חיזוק יכולות המודיעין והחקירה
  • אכיפה כלכלית ומשולבת כנגד ארגוני הפשיעה
  • חיזוק החוסן הקהילתי והמקומי
  • הטמעת יכולות טכנולוגיות מתקדמות לתמיכה במאמצי האכיפה
  • מאבק במשפחות פשע ובפרוטקשן
  • קידום חקיקה בנושא

במסגרת התכנית, תוגבר נוכחות המשטרה ביישובים עצמם, וכן בעורקי התנועה הראשיים המובילים אליהם; יושם דגש על מאבק במשפחות פשע ובתופעת הפרוטקשן בפרט, עם אכיפה כלכלית נגד ארגוני הפשע.

כבר בקרוב יתווספו 1,100 תקני כוח אדם למשטרה, ויושת תקציב עבור הקמת שני מפלגים כלכליים להתמודדות עם תופעת הפרוטקשן. כמו כן, אושרה הקמת תחנות משטרה תבור וג'סר א-זרקא, וכיבוי תחנות ביישובים ערביים, לרבות בפזורה הבדואית. הפרוייקט צפוי להתרחב לערים נוספות, בדגש על ערים מעורבות.

ראש הממשלה נפתלי בנט,מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, השר לביטחון פנים עמר בר לב וסגן השר יואב סגלוביץ' בהשקת התוכנית הלאומית של המשטרה להתמודדות עם הפשיעה במגזר הערבי, מטה מרחב גליל, קריית אתא, 11 באוגוסט 2021. יואב איתיאל
"נפרק את משפחות הפשע". שבתאי, בנט ובר-לב, היום/יואב איתיאל

הצעדים שאושרו

  • תוספת 1,100 תקני כוח אדם למשטרת ישראל
  • תקצוב להקמת שני מפלגים כלכליים להתמודדות עם תופעת סחיטת דמי החסות והפשיעה הכלכלית
  • הקמת תחנות משטרה תבור וג'סר א-זרקא, עיבוי תחנות משטרה ונקודות משטרה בישובים ערביים, כולל בפזורה הבדואית
  • הרחבת פרויקט השיטור העירוני
  • תכנית Safe City תורחב לערים נוספות, בדגש על ערים מעורבות

השקת האגף באה לאחר שני מקרי מוות מאלימות בחברה הערבית אתמול, וחמישה בחמישה ימים. פאדי עבד אל-קאדר, תושב טייבה בן 38, נורה אתמול למוות בפתח בית קפה בעיר. הרקע לרצח, על פי המסתמן, הוא סכסוך בין משפחות. שעות קודם לכן נרצח אנס סלימאני, תושב חיפה בן 41, מירי ברחוב ברזילי בעיר. סלימאני מוכר למשטרה והמשטרה מסרה כי הרקע ונסיבות האירוע בבדיקה.

לפי נתוני מרכז אמאן, מתחילת השנה אירעו 71 מקרי רצח בחברה הערבית, 61 מהנרצחים גברים ועשר נשים. בשנה שעברה נרצחו 113 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully