וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה לנו ליל אימה": 42 בני אדם מתו בשריפות הענק באלג'יריה

עודכן לאחרונה: 11.8.2021 / 8:06

יותר מ-70 שריפות פרצו ביערות המדינה הצפון אפריקנית. 25 חיילים שגויסו כדי להשתלט על האש מצאו את מותם, בעוד ממשרד הביטחון המקומי נמסר כי פעולות הצבא הצילו את חייהם של יותר מ-100 תושבים במוקדי האש. שר הפנים טוען להצתות: "ידי פשע עומדות מאחורי הדליקות"

כבאי מכבה שריפה עם צינור כיבוי בבניין באלג'יריה 10 באוגוסט 2021. רויטרס
כבאי מכבה שריפה בבניין באלג'יריה, אתמול/רויטרס

42 בני אדם מתו בשריפות הענק ביערות אלג'יריה, בהם 25 חיילים שגויסו לסייע להשתלט על הדליקות - כך נמסר אתמול (שלישי) מהממשלה. יותר מ-70 שריפות פרצו החל מליל שני ב-14 מוקדים שונים במדינה הצפון אפריקנית, זאת ברקע מאבקן של יוון ובטורקיה בשבוע האחרון במאות דליקות גדולות, שהתלקחו אחר גל החום הקשה ביותר שפקד אותן בעשורים האחרונים.

ממשרד הביטחון האלג'ירי נמסר כי פעולות הצבא הצילו את חייהם של 110 אנשים, וכן כי חיילים נוספים נפצעו באורח קשה והם סובלים מכוויות, במהלך הניסיונות לכבות את האש בעשרות המוקדים שונים בצפון המדינה.

ברדיו הממלכתי נאמר כי שלושה מציתים נעצרו במחוז מדיאה ומצית נוסף נעצר במחוז ענאבה, בחשד שגרמו לשריפות הגדולות. זאת, במקביל להצהרת שר הפנים האלג'ירי שטען כי השריפות נגרמו מהצתות, אך לא סיפק פרטים נוספים באשר להאשמותיו. "ידי הפשע שלנו יכולות לעמוד מאחורי ההתפרצויות המקבילות של השריפות ברחבי האזורים השונים", אמר.

שריפה שפרצה ביער באלג'יר בירת אלג'יריה 10 באוגוסט 2021. רויטרס
"שיחות מתקדמות עם שותפים זרים להאיץ את הליך הכיבוי". שריפה ביער, אתמול/רויטרס

עוד הדגיש שר הפנים כי מניעת קורבנות נוספים נמצאת בעדיפות הגבוהה ביותר, והבטיח כי אלו שנפגעו מהשריפות יפוצו.

ראש הממשלה איימן בן עבד א-רחמן עדכן אמש בטלוויזיה הממלכתית על מניין המתים העולה, וציין כי הממשלה הייתה ב"שיחות מתקדמות עם שותפים זרים כדי לשכור מטוסים ולעזור להאיץ את הליך כיבוי השריפות". נשיא אלג'יריה עבד אל-מג'יד תבון הביע בחשבון הטוויטר שלו את תנחומיו על החיילים שאיבדו את חייהם בעודם מצילים תושבים ממוקדי התפרצויות האש.

עוד בוואלה!

יוון בלהבות: מאות פונו במעבורת מהאי אוויה הבוער

לכתבה המלאה
אנשים מנסים לכבות שריפה שפרצה בהרי אלג'יריה 10 באוגוסט 2021. רויטרס
ניסיונות לכבות את האש באחד המוקדים באלג'יריה, אתמול/רויטרס

10 מהשריפות פרצו בטיזי אוזו, אחת מהערים בעלות האוכלוסייה הגדולה ביותר באזור קביליה. לפי עדי ראייה, כמה בתים עלו באש, ובעקבות כך משפחות ברחו לבתי מלון, אכסניות נוער ומעונות באוניברסיטאות - בעוד עשן סמיך הפריע לפעילות צוותי הכבאות. "היה לנו לילה של אימה, הבית שלי נשרף כליל", תיאר מוחמד קאחי, שנאלץ להימלט עם משפחתו מאחד הכפרים בהם השתוללה אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully