וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: פיצוץ בספינה בנמל לטקיה

עודכן לאחרונה: 10.8.2021 / 15:43

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית, שני בני אדם נפצעו בשריפה, שלפי דיווחים אחרים פרצה בעקבות פיצוץ. ישראל איימה בתגובה אחרי תקיפת המכלית "מרסר סטריט". במקביל, היועץ לביטחון לאומי ביקר ברוסיה על רקע המתיחות סביב תקיפות ישראל

עשן עולה מנמל לטקיה, סוריה, 10 באוגוסט 2021. טוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר מהספינה בנמל לטקיה, היום/צילום מסך, טוויטר

פיצוץ אירע היום (שלישי) בספינה בנמל לטקיה שבצפון סוריה - כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים. לפי הדיווחים, יש נפגעים בתקרית, שסיבותיה עוד לא ברורות. בסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א דווח כי שני בני אדם נפצעו בשריפה שפרצה בספינה מסחרית בנמל, וצוותי הכיבוי השתלטו עליה.

בחודשים האחרונים יוחסו לישראל כמה פעולות נגד כלי שיט איראניים שעשו דרכם לסוריה, כחלק מהמערכה הימית החשאית. בתגובה, איראן פגעה בכמה ספינות שהיו בבעלות עקיפה של ישראלים, האחרונה שבהם "מרסר סטריט" בסוף החודש שעבר. ישראל איימה בתגובה על התקיפה, שבה נהרגו שני אזרחים - בריטי ורומני.

במקביל, היועץ לביטחון לאומי הנכנס איל חולתא והיועץ לביטחון לאומי היוצא מאיר בן שבת ביקרו היום במוסקבה, ונפגשו עם יועצו לביטחון לאומי של הנשיא ולדימיר פוטין. הפגישה של היועצים עם ניקולאי פטרושב מגיעה על רקע דיווחים ולפיהם רוסיה אינה שבעת רצון מהתקיפות הישראליות ברוסיה ופועלת לסכלן.

הפגישה התקיימה כחלק מהחפיפה של חולתא ופרידה מבן שבת. לפי הודעת הקרמלין, פטרושב הודה לבן שבת והדגיש בפני חולתא כי הוא מקווה שהקשרים הביטחוניים הטובים בין הצדדים יימשכו.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully