וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעב באתיופיה מוכת המלחמה מתפשט מתיגראי, ומאות אלפים בסכנה

עודכן לאחרונה: 10.8.2021 / 16:41

האו"ם מזהיר כי כ-300 אלף איש במחוזות עפר ואמהרה סובלים ממחסור חמור במזון, עם התקדמות המורדים. זאת בנוסף לכ-400 אלף איש במחוז תיגראי, שממנו נהדף צבא אתיופיה בחודש יוני. קרבות עזים מתנהלים בעיר אסטרטגית, המובילה לבירה אדיס אבבה

פעוט הסובל מתת-תזונה בבית חולים באזור ווקרו שבמחוז תיגרי, אתיופיה, 11 ביולי 2021. רויטרס
האזור חווה משבר הומניטרי חמור. ילד הסובל מתת-תזונה בבית חולים בתיגראי, בחודש שעבר/רויטרס

מאות אלפי אזרחים נמצאית בסכנת רעב בשני מחוזות שאליהם התפשטה המלחמה בצפון אתיופיה - כך הזהירה אתמול (שני) תכנית המזון העולמית של האו"ם, על רקע התרחבות הסכסוך במחוז תיגראי. מייקל דנפורד, נציג של תכנית המזון העולמית בתיגראי, אמר כי כ-300 אלף אזרחים באזורים אלו נמצאים בסכנת רעב. לאחרונה, האו"ם העריך שכ-400 אלף איש בתיגראי עצמה עומדים בפני תנאי רעב דומים.

הלחימה בצפון אתיופיה פרצה בנובמבר, אז שלח ראש הממשלה אביי אחמד כוחות להפלת מפלגת השלטון החזית העממית לשחרור תיגראי. אביי, חתן פרס נובל לשלום לשנת 2019, אמר כי המערכה הצבאית הייתה תגובה להתקפות של החזית על בסיסי צבא והבטיח ניצחון מהיר. עם זאת, המלחמה קיבלה תפנית דרמטית ביוני, כשהמורדים כבשו מחדש את בירת המחוז וצבא אתיופיה נסוג ברובו. מאז, המורדים הצליחו להתקדם למחוזות עפר ואמהרה הסמוכים.

בשבוע שעבר כבשו המורדים התיגרנים את העיירה לליבלה, עיירה בצפון אמהרה, שבה שוכנות כנסיות חצובות בסלע מהמאה ה-12, באתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

מפת הלחימה באתיופיה. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
מפת הלחימה באתיופיה/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

גיזאצ'ו מולונה, דובר ממשלת מחוז אמהרה, אמר אתמול כי יש "לחימה עזה מאוד" בעיר וולדיה, צומת דרכים קריטי המוביל צפונה לתיגראי, דרומה לעבר בירת אתיופיה אדיס אבבה, מזרחה לכיוון ג'יבוטי ומערבה לכיוון בירת מחוז אמהרה. לדבריו, המורדים התיגרנים פרסו אמצעי לחימה כבדים באזורים אזרחיים. "מספר הנפגעים תחת חקירה. יש כבר אזרחים הרוגים וכמה בתים הרוסים", טען.

המורדים הכחישו שהם פגעו באזרחים, וטענו שהם רק מנסים לאבטח כבישים בצפון אמהרה כדי למנוע מכוחות הממשלה להתארגן מחדש.

במקביל, ראש סוכנות הילדים של האו"ם יוניצי"ף, הנרייטה פור, אמרה אתמול כי היא "מודאגת מאוד מהדיווחים על הרג של יותר מ-200 בני אדם, כולל יותר ממאה ילדים, בהתקפות נגד משפחות עקורים" במחוז עפר ביום חמישי שעבר. "על פי הדיווחים, גם אספקת מזון חיונית הושמדה באזור שבו כבר יש מצב חירום של תת-תזונה וחוסר ביטחון תזונתי", אמרה פור.

ואולם, היא לא ציינה בהודעתה היכן קרו אותם מעשי הרג או מי עומד מאחוריהם, והסוכנות לא הגיבה לפניות בבקשה לפרטים נוספים.

חשבון טוויטר של ממשלת אתיופיה פרסם אתמול קישור להצהרה ואמר כי הקורבנות "נהרגו על ידי ארגון הטרור" החזית העממית לשחרור תיגראי. עם זאת, דובר הכוחות, גטצ'ו רדה, צייץ אתמול כי הודעתה של פור "מדאיגה", תוך שהוא מכחיש שהמורדים אחראים לכך והבטיח "לעבוד עם הגופים הרלוונטיים" בכל חקירה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully