וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: כומר קתולי נרצח על ידי מהגר מרואנדה שקיבל ממנו מחסה

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 16:29

החשוד ברצח, שהיה מעורב בהצתת קתדרלה בעיר נאנט בשנה שעברה, הסגיר את עצמו למשטרה במחוז ונדי שבמערב המדינה. הוא היה אמור להיות נתון לפיקוח הרשויות אחרי התקרית הקודמת. "מה האיש הזה עדיין עושה בצרפת?"

French gendarmerie vehicles are parked where a French catholic priest, aged 60, has been murdered in Saint-Laurent-sur-Sevres, Western France, on August 9, 2021. - The murderer, a Rwandan refugee suspected of causing a major fire that ravaged the cathedral in the French city of Nantes in 2020 and who had been welcome into his church by the priest for several months, was already under judicial control over the fire at Nantes cathedral in July 2020, the Interior minister and a source close to the investigation said. (Photo by Sebastien SALOM-GOMIS / AFP) (Photo by SEBASTIEN SALOM-GOMIS/AFP via Getty Images). SEBASTIEN SALOM-GOMIS/AFP, GettyImages
כוחות משטרה מחוץ למקום שבו נרצח הכומר, היום/GettyImages, SEBASTIEN SALOM-GOMIS/AFP

כומר קתולי נרצח במחוז ונדי שבמערב צרפת - כך אמר היום (שני) שר הפנים, ג'רלד דרמנין, שאמר כי הוא עושה את דרכו לזירה. לפי דיווחים במדינה, התוקף הסגיר את עצמו לרשויות. הוא זוהה בתור אזרח רואנדה, שבשנה שעברה היה מעורב בהצתת קתדרלה בעיר נאנט, ומאז היה נתון לפיקוח של הרשויות.

מקור המעורה בחקירה אמר כי החשוד ברצח נכנס הבוקר לתחנת משטרה ואמר כי הוא רצח כומר קתולי. לאחר מכן, המשטרה מצאה את הגופה בכנסייה בסנט-לורן-סור-סוור שבמחוז ונדי. "אני מביע את תמיכתי המלאה בקתולים בארצנו אחרי הרצח הדרמטי של כומר בוונדי", צייץ שר הפנים.

הסנאטור ברונו רטיילו, המייצג את מחוז ונדי, זיהה את הקורבן בתור אוליבייה מר, בן 60. לדבריו, הכנסייה הקתולית המקומית אירחה את אותו אזרח רואנדי. "אני מזועזע עמוקות מהרצח הנורא של הכומר ששם את הרוצח שלו תחת חסותו", צייץ. "מה האיש הזה עדיין עושה בצרפת?".

רשויות ההגירה בצרפת הורו לאזרח הרואנדי בן ה-40 לעזוב את המדינה ב-2019, אבל הוא נותר בצרפת. הוא היה תחת חקירה רשמית אחרי השריפה בשנה שעברה בקתדרלה מהמאה ה-15 בנאנט, שהרסה את האורגן הגדול, חלונות זכוכית וציור. באותה תקופה, הוא התנדב בקהילה המקומית. בצעד של חמלה, הכומר נתן לו מקלט בזמן שהחקירה התנהלה.

"אני מוטרדת", אמרה ברנדט, חברת הקהילה המקומית. "רק אתמול, ראיתי את הכומר מנגן על האורגן בקונצרט בכנסייה".

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully