וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליט מרואנדה הודה שהצית את הקתדרלה בנאנט

26.7.2020 / 13:44

מתנדב בן 39, שעבד בתור שומר במקום, הושם תחת חקירה רשמית אחרי שסיפר לחוקרים כי הוא אחראי לדליקה בקתדרלה מהמאה ה-15. עורך דינו אמר כי הוא מתחרט על מעשיו ומשתף פעולה עם החוקרים. המניע לא ידוע

רויטרס

התביעה בצרפת שמה היום (ראשון) תחת חקירה רשמית פליט מרואנדה לאחר שהוא הודה כי הצית את הקתדרלה מהמאה ה-15 בעיר נאנט מוקדם יותר החודש - כך דווח בעיתון הצרפתי לה מונד. החשוד, בן 39, שימש שומר בהתנדבות בקתדרלת סנט פטר וסנט פול, נחקר אתמול שוב על ידי התובעים והוא נעצר באופן רשמי.

העיתון ציטט את התובע פייר סנה, שאמר כי החשוד הודה באחריות לשריפה, שהחלה בשלושה מוקדים שונים. כשנעצר למחרת ההצתה, הוא הכחיש כי הוא היה אחראי לה ושוחרר, עד שאתמול נעצר מחדש. עורך דינו, שזוהה על ידי לה מונד בתור קוונטין שבר, אמר כי הלקוח שלו מתחרט עמוקות על מעשיו. לדבריו, הוא משתף פעולה עם החוקרים. המניע להצתה טרם ברור.

שריפה בקתדרלת נאנט 18 ביולי 2020. רויטרס
הכבאים השתלטו על האש לפני שנעשה נזק רב מדי. השריפה בקתדרלה בנאנט/רויטרס

רק לפני כשנה התרחשה שריפה גדולה בקדתרלת נוטרדאם בפריז, שהחריבה את הגג ואת הצריח המרכזי שלה. עם זאת, הנזק בקתדרלה בנאנט לא היה חמור כפי שחששו בתחילה. השריפה ניפצה את חלונות הוויטראז' במבנה והרסה את האורגן הגדול.

זאת לא הפעם הראשונה ששריפה פגעה בקתדרלה שבעיר נאנט, הנמצאת במרחק של 340 ק"מ מדרום-מערב לפריז. היא נהרסה חלקית במהלך מלחמת העולם השנייה כשבעלות הברית הפציצו את העיר ב-1944.

ב-1972, שריפה החריבה לחלוטין את הגג. היא שוקמה לחלוטין 13 שנה לאחר מכן, כשמבנה בטון החליף את גג העץ העתיק. "אנחנו זוכרים את השריפה של 1972, אבל בשלב זה המצב לא דומה", אמר ראשת העיר יוהאנה רולאן לכתבים.

ב-2015, שריפה שככל הנראה פרצה במהלך שיפוצים הרסה את רוב חלקו של גג של כנסייה אחרת בעיר, בזיליקת סננט דונאטיין.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • נאנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully