וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי ירושלים נגד הקמת מתחם לשימוש הכנסייה הקתולית: "יחרב את שגרת התפילות"

9.8.2021 / 22:03

תושבי שכונת מוסררה שבמרכז העיר הגישו התנגדות לתכנית להקמת מתחם דירות להלנת אנשי דת שישמש את הכנסייה הקתולית: "לא ייתכן שיוקם מבנה בבעלות שאינה יהודית וללא כל ערך ליהדות". בעירייה דחו את הטענות: "מדובר במגרש פרטי"

תושבי שכונת מוסררה שבמרכז ירושלים הגישו השבוע התנגדות לבניית מתחם דיור עבור מתנדבים ואנשי דת של הכנסייה הקתולית, שצפוי לקום מעל בית כנסת בשכונה. על פי התכנון, המתחם ישמש כמבנה מגורים עבור מתנדבים ואנשי דת בכנסייה, ויוקם מעל בית הכנסת "שבת אחים" שפועל מזה 60 שנה בשכונה.

טענת התושבים היא שהדבר יוביל לפירוק קהילת המתפללים. "לא ייתכן שיוקם מבנה בבעלות שאינה יהודית וללא כל ערך ליהדות, שישמש תושבי חוץ שאינם בעלי ערכים או קשר ליהדות", זועמים המתנגדים, "הבניה המוצעת תחרב את שגרת התפילות".

התושבים טוענים כי התכנית המוצעת תשנה באופן חריג את התכנון המוקפד במזרח השכונה. "אין כל היגיון להקים מפלצת שתהרוס את כל המרקם השימורי", אמרו. "התכנית מבקשת להשמיש את המבנה לשימוש תושבי חוץ, מה שגורם לפגיעה משמעותית בציביון השכונה".

בעיריית ירושלים דחו על הסף את טענות התושבים. בחוות דעת שצורפה לתכנית מטעם מהנדס העיר יואל אבן נכתב כי "מדובר במגרש פרטי המציע בינוי שתואם למדיניות, ואין מניעה לאשרו". עם זאת, הודגש כי יש לתאם את העבודות כדי שבית הכנסת ימשיך לתפקד.

תושבי שכונת מוסררה בבירה הגישו התנגדות לועדת התכנון בעיריית ירושלים נגד תכנית להקמת מתחם המיועד לשימוש הכנסייה הקתולית (קוסטודיה דה טרה סנטה) מעל בית הכנסת השכונתי הפועל מזה 60 שנה. שלומי הלר
"אין מניעה לאשר את הבינוי". בית הכנסת שבת אחים שבשכונת מוסררה/שלומי הלר

הכנסייה הקתולית: "לעולם לא נפעל בכדי לפגוע במוסד דתי אחר"

בכנסייה הקתולית, קסטודיה טרה סנטה, מסרו כי "הקסטודיה היא מוסד דתי ולעולם לא תפעל בכדי לפגוע במוסד דתי אחר - כך לגבי בית הכנסת אשר שוכר ממנה את המבנה. יתרה מזאת, הקסטודיה גילתה התחשבות רבה בצורכי בית הכנסת, ובתוכנית הבינוי אין שום פגיעה בבית הכנסת ובציבור הדתי שמגיע להתפלל בו. הקסטודיה פועלת במשך עשרות שנים בשימור צביונו ואופיו של בית הכנסת 'שבת אחים'".

עוד נמסר מהכנסייה כי התכנון כולל גם את שדרוג מתחם בית הכנסת למען נוחיות הציבור, יחד עם שמירת הפרדה בין הכניסה לבית הכנסת ובין הכניסה לבניין שישמש את אנשי הכנסייה.

לפני כשנתיים הכנסייה הקתולית התנגדה לתכנית של עיריית ירושלים לבנות טיילת בשטח הר הזיתים, וטענה כי מדובר ב"פגיעה חסרת תקדים בכנסיות ומאמיניהן". התוכנית כללה הפקעות קרקע שעליה שוכנים כמה מנזרים וכנסיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully