וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סירב לעטות מסיכה, נאזק - ונגרר לעיני אשתו לאורך הקניון ההומה

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 9:23

לטענת המשטרה, הגבר ששהה בקניון עם אשתו נע ללא מסיכה, והתבקש לעטות אחת. אולם, לאחר שסירב לעשות זאת, וכן סירב להזדהות ולהתלוות אליהם, אזקו אותו בכוח. בעקבות זאת, פרצה מהומה במקום: "הוא התעלף, הרגו אותו"

בווידאו: שוטרים התעמתו עם אדם שסרב לשים מסיכה בקניון בטבריה/מערכת וואלה!

שוטרים התעמתו אמש (ראשון) עם גבר שסירב לעטות מסיכה בקניון "ביג פאשן דנילוף" בטבריה. בעקבות זאת מהומה פרצה במקום, ובתיעוד הוא נראה שכוב על הרצפה כשהשוטרים אוזקים אותו, תוך שאנשים קוראים קריאות גנאי לעבר השוטרים.

לדברי המשטרה, הגבר שהה עם אשתו בקניון ללא מסיכה, ולאחר ששוטרים ניגשו אליו וביקשו שיעטה אותה, הוא סירב. לאחר מכן ביקשו ממנו להזדהות והוא סירב שוב. לבסוף ביקשו שיתלווה אליהם למעצר, אך הוא סירב פעם נוספת. כך לטענת המשטרה.

תיעוד מצלמת הגוף של השוטר בקניון

בווידאו: השיחה עם הגבר לפני שנאזק (ממצלמת גוף השוטר)/דוברות משטרת ישראל

לאחר שהשוטרים אזקו את הצעיר, הוא נראה שכוב על הרצפה, תוך שעוברים ושבים קראו כי התעלף. כעבור כמה זמן הוא התאושש מעט ופונה בקושי רב על ידי השוטרים לתחנת טבריה.

הגבר, שכאמור לטענת המשטרה סירב להתלוות אליהם, נגרר לאורך הקניון ההומה אדם. בין היתר, הוא הורד במדרגות הנעות כשהוא כמעט שוכב באוויר, כשהשוטרים מחזיקים אותו.

הבוקר, פרסמה המשטרה את מצלמת הגוף של השוטר. בתיעוד הוא נראה פונה לבני הזוג, שהסתובבו בקניון ללא מסיכה, ומבקש מהם להזדהות כדי שיוכל לתת להם קנס. תחילה, טען הגבר כי הוא מסתובב ללא מסיכה משום שאינו נכנס לחנויות עצמן, ובהמשך הסביר כי יצא ממתחם המזון המהיר, אך השוטר לא קיבל את טענותיו.

האישה טענה בפני השוטר כי יש לה אישור רפואי המתיר לה שלא לעטות מסיכה, אך זה אמר לה: "אם יש לך אישור רפואי, אל תיכנסי לקניון. למה שאנשים יידבקו בגללך? אני לא יודע אם מותר, אני לא מנהל ויכוח, יש לך תלונה, תפני לבית המשפט".

בהמשך, השוטר הודיע לגבר שהוא מעוכב וביקש ממנו להתלוות אליו. הגבר אמר לו כי הוא מתכוון להתלוות אליו, אך קודם לכן צילם את הנוכחים בקניון כדי להוכיח שאנשים נוספים אינם עוטים מסכה. אולם, השוטר ניסה ממנו לעשות זאת.

שוטר מבקש מגבר שלא עטה מסיכה בקניון בטבריה להזדהות. דוברות משטרת ישראל
סירב להזדהות, התיעוד ממצלמת הגוף של השוטר, אתמול/דוברות משטרת ישראל

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "לצערנו, שוב אנו עדים לניסיון להכפיש את פעילות השוטרים תוך שימוש בתיעוד חלקי ומגמתי שמציג רק את רגעי המעצר ולא את מה שקדם והוביל להם. מוקדם יותר הערב, במהלך משמרת במרכז קניות בטבריה, שוטר זיהה זוג ללא מסיכה, ניגש אליהם וביקש מהם להזדהות לצורך רישום דוח. כפי שניתן לראות במצלמות הגוף של השוטר, הבעל סירב להזדהות, התעלם מקריאותיו החוזרות של השוטר והחל לעזוב את המקום, כשהשוטר הולך בעקבותיו וכל העת שב ומבקש ממנו להזדהות. חרף האמור, החשוד התמיד בסירובו ועל כן נאמר לו כי הוא מעוכב. אלא, שגם לעיכוב, החשוד התנגד ועל כן הודיע לו השוטר על מעצרו. גם בשלב זה, המשיך להתנגד והשוטר נאלץ להשתמש בכוח על מנת לעוצרו. מדובר ללא ספק באירוע מצער שהיה יכול להימנע אם האזרח היה משתף פעולה, מזדהה כנדרש ממנו בחוק ונשמע להנחיות השוטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully