וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצול השואה שבנו נהרג בצוק איתן שם קץ לחייו - מעל קברו, ביום השנה למותו

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 21:07

זאביק עציון נהרג ביום האחרון של המבצע, בתפקידו כרבש"ץ קיבוץ נירים, שם התגורר גם האב משה. מוקדם יותר, משה יצא מביתו, ולאחר שנעדר כמה שעות החלו חיפושים אחריו - והוא נמצא ללא רוח חיים בבית הקברות. "עמד בגבורה לא רק בשכול אלא גם בנסיבות חייו כניצול שואה"

משה עציון בן ה-88, אביו של זאביק שנהרג ביום האחרון של מבצע "צוק איתן", שם היום (ראשון) קץ לחייו מעל קבר בנו, ביום השנה למותו. זאביק נהרג בתפקידו כרבש"ץ בקיבוץ נירים, שם גם האב התגורר עם יתר משפחתם. משה הותיר אחריו אישה, בת ונכדים.

בהודעת המועצה האזורית אשכול נמסר כי משה יצא מוקדם יותר היום מביתו בקיבוץ נירים. ולאחר העדרות של כמה שעות, החלו חיפושים אחריו שהגיעו גם לבית הקברות - שם נמצא ללא רוח חיים על קברו של זאביק.

בתו, סמדר הלפרין, סיפרה כי "אבי איש אופטימי אוהב חיים. עם כל מה שעבר בחייו, החיוך לא ירד מהפנים. הוא אהב את ישראל ואת הקיבוץ מאוד. הוא עשה מה שעשה מאהבה, לא רצה להיות נטל על המשפחה ולא רצה להיות מטופל. הוא בחר מתי, איך והיכן לעשות זאת.

"היום יום השנה מאז פטירתו של זאביק אחי", הוסיפה סמדר. "אבי היה מעביר ילדים פלסטינים מהמחסום לבתי חולים בישראל , גם זאת הוא עשה מתוך אהבה, ובמחשבה. על מה שהוא שעבר בשואה, הוא הרצה במשך שנים בפני תלמידים וחיילים, בארץ ובעולם".

משה עציון מקיבוץ נירים, אביו של זאביק עציון, רבש"ץ הקיבוץ שנהרג במבצע "צוק איתן". המועצה האזורית אשכול, אתר רשמי
"נסך בכולם גאווה ואמונה שהכול אפשרי", משה עציון/אתר רשמי, המועצה האזורית אשכול
זאביק עציון, ההרוג מפגיעת פצמ"ר בנירים. באדיבות המשפחה
נהרג ביום האחרון של "צוק איתן". זאביק עציון/באדיבות המשפחה

בקיבוץ נירים ספדו למשה: "משה עמד בגבורה לא רק בשכול אלא גם בנסיבות חייו כניצול שואה. מאז מותו של זאביק היה משה שקוע במאמץ אין סופי להיות ראוי למורשתו של זאביק כפי שהאמין וסיפר בעשרות מקומות ואירועים. משה נסך בכולנו גאווה ואמונה שהכול אפשרי".

במועצה עוד סיפרו כי משה היה "דמות מוכרת, פעילה אהובה ומוערכת באשכול. סמל לערכי נתינה, אהבת אדם והארץ". הלוויתו תתקיים מחר (שני) בשעה 18:30 בנירים.

ניר שורמן, יו"ר ארגון הרבש"צים, ספד למשה: "הוא היה ניצול שואה שרד בגבורה את תופת הנאצים במלחמה הארורה. מותו של בנו זאביק היה עבורו קרע שלא ניתן לאיחוי והבוקר ייסוריו לא עמדו לו יותר. מורשתו שלו כחלק מתקומת העם והמדינה ומורשת בנו שעמד איתן למען ביטחון המולדת יישארו בליבנו לעד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully