וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן קורסת: טליבאן כבש ערים אסטרטגיות בצפון המדינה

הארגון הקיצוני הצליח להשתלט על קונדוז ועל שתי ערים נוספות, בהמשך למסע כיבושי בירות הפרובינציות שהחל בסוף השבוע. כוחות אפגניים מיוחדים מנסים להדוף אותם בסיוע תקיפות אמריקניות מהאוויר, אך אלו יסתיימו עם השלמת הנסיגה בסוף החודש

Afghan Special forces patrol a deserted street during fighting with Taliban fighters, in Lashkar Gah, Helmand province, southern Afghanistan, Tuesday, Aug. 3, 2021. The Taliban pressed ahead with their advances in southern Afghanistan on Tuesday, capturing nine out of 10 districts of the Helmand provincial capital, residents and officials said. The fall of Lashkar Gah would be a major turning point in the offensive the Taliban have waged over the past months as U.S. and NATO forces complete their pullout from the war-torn country. (AP Photo/Abdul Khaliq). AP
מתקשים להחזיק מעמד מול טליבאן. כוח מיוחד בעיר לשכאר גאה, בשבוע שעבר/AP

כוחות ההגנה האפגניים קרסו היום (ראשון) בכמה ערים אסטרטגיות בצפון המדינה מול המתקפה של טליבאן, המנצל את הנסיגה של צבא ארצות הברית מהמדינה. הארגון הקיצוני השתלט על קונדוז, מרכז כלכלי חשוב בצפון אפגניסטן, וכן על בירת מחוז סר-א-פול ועל תאלקאן, בירת מחוז תג'אר הסמוך.

בסוף השבוע, טליבאן כבר כבש שתיים מ-34 בירות המחוז באפגניסטן, והוא ממשיך לנהל קרבות עם כוחות הממשלה בפאתי הערים הגדולות קנדהאר והראת. טליבאן, שתפס את רוב האזורים הכפריים במדינה עם תחילת היציאה של הכוחות הזרים במאי, ממשיך להתקדם חרף התקיפות האוויריות האמריקניות. אלו אמורות להסתיים ב-31 באוגוסט, בהתאם להחלטת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לסיים את המלחמה הארוכה בהיסטוריה האמריקנית.

בווידאו: לחימה ברחובות העיר קונדוז בצפון אפגניסטן/מתוך טוויטר

דובר כוחות הביטחון האפגניים אמר היום כי מתנהלת "לחימה עזה" בקונדוז, המשמשת שער כניסה למחוזות העשירים במינרלים בצפון המדינה ולמרכז אסיה. בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נשמעו חילופי אש ברחובות העיר, שבה חיים 270 אלף תושבים, ואסירים נראו יוצאים מבית כלא.

"חילופי האש הכבדים התחילו אתמול אחר הצהריים, כל משרדי הממשל בידי טליבאן, רק הבסיס הצבאי ונמל התעופה בידי כוחות הביטחון האפגניים, ומשם הם נלחמים בטליבאן", אמר אמרודין וואלי, חבר במועצה המחוזית של קונדוז.

דובר טליבאן, זביהוללה מוג'האד, אמר כי הארגון שולט ברוב פרובינציית קונדוז וקרוב להשתלט על נמל התעופה. גורמי רפואה בקונדוז אמרו כי 14 גופות, כולל של נשים וילדים, ויותר מ-30 פצועים פונו לבית חולים.

בפרובינציית סאר-א-פול, טליבאן תפס מבני ממשל בבירת המחוז, ואנשי הרשויות ברחו לבסיס צבאי קרוב.

בימים האחרונים, טליבאן החריף את המערכות לכיבוש הפרובינציות הצפוניות, ששוכנות מחוץ למעוזיו המסורתיים בדרום המדינה וגובלות בשכנותיה של אפגניסטן במרכז אסיה, טורקמניסטן, טג'יקיסטן ואוזבקיסטן.

ביום שישי, טליבאן התפרס בעיר זרנג', בירת פרובינציית נימרוז שבדרום המדינה, הגובלת באיראן, והבירה המחוזית הראשונה שכבש אחרי שנים ארוכות. אתמול, לחימה עזה פרצה בשברגהאן, בירת פרובינציית ג'וואזאן, ולטענת טליבאן הוא השתלט על כולה. חבר המועצה האזורית שיר מוחמד אמר כי רוב חלקי עיר, כולל מבני הממשל המחוזיים, נפלו לידי הארגון הקיצוני הרוצה לכונן מחדש אמירות אסלאמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully