וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' אש: "אי אפשר לומר בוודאות ששנת הלימודים תיפתח"

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 8:10

מנכ"ל משרד הבריאות הדגיש בריאיון ל-103FM כי התכנון לפי שעה הוא לפתוח את הלימודים כסדרם ב-1 בספטמבר, אך הם "עוקבים בדאגה אחר המספרים". אש עוד אמר כי תשעת ימי הלימוד הבודדים בחודש ספטמבר הם יתרון: "נכניס את התהליכים החדשים, נבחן אותם ונהיה מוכנים טוב יותר"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר היום (ראשון) בריאיון לענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM כי על אף התכנון לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, "אי אפשר לומר בוודאות" אם היא אכן תיפתח כסדרה. אש אמר את הדברים ברקע מותם של 26 חולי קורונה במהלך סוף השבוע, וכן העלייה המתמשכת בתחלואה הקשה.

בנוגע לכך שבמהלך חודש ספטמבר יהיו רק תשעה ימי לימוד בשל חגי תשרי, פרופ' אש אמר כי מדובר ביתרון: "אם רוצים להכניס תהליכים חדשים כמו בדיקות ומגן חינוך, דווקא שיש מספר ימים מועט זה יתרון בכך שנכניס את התהליכים, נבחן אותם ונהיה מוכנים טוב יותר לאחר החגים. אחרי החגים אנחנו רוצים שמערכת החינוך תיפתח באופן מלא, פרונטלי וצריך להיות ערוכים לזה".

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
"סגר בעיניי זה כלי יעיל, יש לו מחירים קשים מאוד". בית ספר תיכון "אחד העם" בפתח תקווה/ראובן קסטרו

כשנשאל אם יש שליטה על הווירוס, אש השיב בשלילה: "כל עוד המספרים עולים בקצב גבוה אני לא יכול להגיד את זה. אנחנו מסתכלים על זה בדאגה. אני מאוד רוצה לראות את קצב ההדבקות יורד, שנרד ממקדם הדבקה שמעל 1.3 - אנחנו תקופה ארוכה עם הרבה מאוד הדבקות כך שזה מדאיג".

באשר לאפשרות של סגר נוסף, מנכ"ל משרד הבריאות הדגיש כי "אנחנו מאוד לא רוצים להגיע לשם, אבל שזה כלי שבמצבים מסוימים נצטרך להשתמש בו גם בחוסר רצון". לדבריו, הממשלה ומשרד הבריאות מנסים למנוע הטלת סגר באמצעות החיסונים והגבלות התו הירוק, שנכנסו היום לתוקפן. "אבל במצב מסוים בו יהיה באמת עומס גדול מאוד על מערכת הבריאות עד כדי חשש מקריסה ואני מקווה שלא נגיע לזה, לא תהיה ברירה".

עוד בוואלה!

26 חולי קורונה מתו במהלך סוף השבוע; מספר החולים הקשים עלה ל-324

לכתבה המלאה
בווידאו: בנט מבהיר כי עתיד החגים תלוי במספר המתחסנים/צילום: "בנוביץ תקשורת"

הוא עוד הבהיר כי "סגר בעיניי זה כלי יעיל, יש לו מחירים קשים מאוד", והמשיך כי האמירה לפיה "הסגר לא הוכיח את עצמו" נתונה לוויכוח, וכי הוא "לא יודע מאיפה היא באה. בסופו של דבר בכל שלב שעשינו סגר התחלואה ירדה". עם זאת, הוא ציין כי קיים חשש שכמו הסגר האחרון שהיה "פחות אפקטיבי", כך גם הסגר הבא יהיה.

באשר לנתב"ג, אש הוסיף כי סגירתו היתה חלק מכל הסגרים שהוטלו עד כה, באופן שאפשר רק טיסות חיוניות באישורים מיוחדים, ובהתאם היא תהיה חלק גם מסגר אפשרי עתידי. "התחלואה בעולם עולה, אנחנו רואים יותר מאומתים בקרב החוזרים מחו"ל. יהיה נכון שאם מגיעים לצעד של סגר, צעד קיצוני כזה, אז גם נתב"ג - נפחית מאוד את התעבורה בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully