וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שרדו את הכול ובסוף הקורונה לוקחת אותם": הסיפורים שמאחורי המספרים

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 19:51

את יעקב בוחבוט מקריית ביאליק אין אחד שלא הכיר, קרוביה של עליזה גניש מנתניה מתקשים לדבר עליה בלשון עבר, ויצחק מלכה בן ה-80 מנהריה שרד 5 חודשים כמאושפז עד שהוכרע בידי הווירוס. אלה סיפורי המתים בגל התחלואה הנוכחי

מספר המתים מקורונה בגל הרביעי הולך וגואה, כשרק בסוף השבוע האחרון נרשמו 26 איש שהנגיף גבה את חייהם. ועם יותר מ-6,500 מתים מאז פרוץ המגיפה בארץ, העיסוק בנתונים ובגרפים הפך לחלק בלתי נפרד מהמציאות הישראלית.

ואולם, מאחורי אותם מספרים ישנן משפחות, פנים וחיים שלמים שנגדעו. חבר מועצת קריית ביאליק יעקב בוחבוט נדבק כבר במרץ, ומאז מצבו הדרדר וגופו נכנע לנגיף. משפחתה של עליזה גניש, בת 75 מנתניה שנדבקה רק לפני שבוע וחצי, מתקשים לדבר על קרובתם האהובה בלשון עבר, ויצחק מלכה בן ה-80 מנהריה שרד חמישה חודשים כמאושפז עד שהוכרע בידי הווירוס. הנה סיפורם של כמה מהישראלים שנדבקו בנגיף, ונכנעו לו בגל הנוכחי.

יעקב בוחבוט, חבר מועצת קריית ביאליק שמת מקורונה, 8.8.21. באדיבות המשפחה
"איש ציבור חם ורגיש". יעקב בוחבוט/באדיבות המשפחה

לפני כשבועיים הלך לעולמו בגיל 67 יעקב בוחבוט, חבר מועצת קריית ביאליק, 126 ימים לאחר שחלה בקורונה. בוחבוט אובחן בנגיף ב-18 במרץ ואושפז במצב קשה בבית החולים רמב"ם בחיפה. כעבור כמה ימים מצבו הוגדר קריטי והוא הורדם והונשם. לאחר שריאותיו נפגעו באופן בלתי הפיך, הומלץ לבצע לו השתלת ריאה והוא הועבר לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, אולם מצבו לא אפשר לממש את ביצוע ההשתלה והוא נכנע לנגיף.

ראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, הביע צער עמוק על פטירת חבר מועצת העיר וסיפר כי ביקר אותו כמה ימים לפני שהלך לעולמו. "הוא היה ברגעי הארה, עירני, חייך אלינו, התרגש ושמח על המפגש, שהיה למעשה מפגש פרידה. הוא ניסה לדבר אך ללא הצלחה בשל החיבור למכשירים רפואיים. לצערי למחרת היום חלה הרעה משמעותית במצבו והוא הורדם עד לקביעת מותו. בוחבוט היה חבר מועצה בעל רגישות חברתית ואיש משפחה למופת. תמיד בלט בנוכחותו. אני משתתף בצער המשפחה ומבכה על אובדנו של איש ציבור חם ורגיש".

יעקב בוחבוט הותיר אחריו אישה, סימה ושלושה ילדים, אבישי, עומר ואסף שחגג יום לאחר מות אביו יום הולדת עצוב במיוחד. יעקב הוא אחיו הצעיר של חבר הכנסת לשעבר, יעקב בוחבוט, שהיה ראש עיריית מעלות תרשיחא ויו"ר מרכז השלטון המקומי.

עליזה גניש מננתניה שמתה מקורונה בגיל 75, 8.8.21. באדיבות המשפחה
"כשאומרים אהבת עולמים מדברים על האהבה שהייתה ביניכם". עליזה ומשה גניש/באדיבות המשפחה

ביום חמישי הלכה לעולמה עליזה גניש, בת 75 מנתניה, לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה. היא הותירה אחריה בעל, וחמישה ילדים. לפני כשבוע וחצי, פונתה גניש לבית החולים לניאדו בעיר לאחר שלא חשה בטוב, וכעבור ארבעה ימי אשפוז, שוחררה לביתה לאחר שהובהר לבני משפחתה כי אין באפשרותם להשאיר חולי קורונה שאינם במצב חמור בבית החולים. כמה ימים לאחר מכן, הדרדר מצבה והיא פונתה שוב לבית החולים כשהיא מונשמת ומורדמת, וביום חמישי הלכה לעולמה.

עליזה נולדה וגדלה בלוב. לימים עלתה המשפחה לארץ והתיישבה בעיר נתניה, בשכונת עין התכלת, שם הכירה את בעלה לעתיד מזה 56 שנים - משה גניש.

"אני לא מאמינה ששרדת את הכול ובסוף הקורונה לקחה לנו את האוצר הכי טהור", ספדה בכאב נכדתה ניב גניש שטיינברגר, "האישה והאגדה, החזקה והאמיצה, הטובה והשמחה, את כל התכונות הכי טובות אפשר לכתוב עלייך. כל מי שהכיר אותך הכיר מלאכית, גם מבחוץ וגם מבפנים - אשת חיל. אני לא מאמינה שאני צריכה לדבר עלייך בלשון עבר. סבתא עליזה, איך סבא משה אהב אותך ודאג לך עד הרגע האחרון. כשאומרים אהבת עולמים מדברים על האהבה שהייתה ביניכם. זאת הייתה אהבה עם המון כבוד, תמיכה, נתינה, חמלה,יחס - אהבה שבאמת רואים רק בסרטים".

יצחק מלכה, בן 80 מנהריה שמת מקורונה. באדיבות המשפחה
"אבא היה איש משפחה למופת". יצחק מלכה/באדיבות המשפחה

אדם נוסף שגופו נכנע לנגיף הוא יצחק מלכה. תושב נהריה בן ה-80 היה שף בחברת קייטרינג גדולה באזור הצפון. מלכה, שהוא ורעייתו רוזה היו מחוסנים פעמיים, התאשפז כבר בפברואר, אך בשבוע הראשון בבית החולים כלל לא אובחן כמאומת לקורונה. רק אחרי שרעייתו חלתה, נערכה לו בדיקה נוספת והוא יצא חיובי.

מיום אשפוזו בבית החולים לגליל בנהריה מלכה לא יצא מבית החולים במשך חמישה חודשים. בתחילת יולי נקבע מותו לאחר שחווה קריסת מערכות ולקה גם בליבו. בתו, ענת, סיפרה: "אבא היה איש משפחה למופת, אהב את חיק המשפחה ויותר מכל שמח כשהיינו יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully