וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ: "סגר הוא לא גזירת גורל, אני לא מוכן שנחליט עליו עכשיו"

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 10:21

שר הבריאות אמר כי יש להימנע מסגר וכן מהשבתת מערכת החינוך "כל עוד אפשר לעשות זאת". הוא מסר את הדברים במתחם מד"א בירושלים, אליו הגיע כדי לחנוך את הבדיקה המהירה החדשה לקורונה, יחד עם מנכ"ל מד"א אלי בין. במקביל, מספר החולים הקשים עלה ב-24 מאתמול ל-348

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר היום (ראשון) כי יהיה ניתן להימנע מהטלת סגר נוסף, וכי אין לקבל את ההחלטה בנושא בשלב זה. "סגר הוא לא גזירת גורל, הוא צעד קשה שיכול לפגוע באנשים, הוא מוצא אחרון", הדגיש. השר אמר את הדברים במעמד חניכת הבדיקה המהירה החדשה לקורונה בתחנת מד"א בירושלים, אותה ערך במקביל למנכ"ל מד"א אלי בין.

הורוביץ המשיך וציין כי במטרת הממשלה גם לפתוח את שנת הלימודים כסדרה: "כל עוד אפשר להימנע מהשבתת החינוך - נעשה את זה". לדבריו, "יש מספיק חיסונים בארץ, יש לנו מספיק בדיקות. כל הפעולות האלו יחד עם התו הירוק יכולות לעזור לנו לא להגיע לסגר".

דבריו של הורוביץ נאמרו ברקע 26 חולי הקורונה שמתו במהלך סוף השבוע ונוכח העלייה המתמשכת בתחלואה הקשה. הבוקר משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים הקשים עלה מ-324 אמש ל-348, בהם 52 מונשמים. כמו כן, ביממה האחרונה אובחנו לנגיף 2,886 בני אדם, שהם 3.83% חיוביים מתוך 76,203 בדיקות.

בווידאו: הצהרה של שר הבריאות/צילום: רוני כנפו

מד"א החלו היום בפריסת 120 מתחמי בדיקות מהירות ברחבי הארץ, כשהמטרה היא להגדיל את כמותם בהדרגה כשגורמים נוספים יוכלו לערוך את הבדיקות.

הורוביץ הסביר על הבדיקה החדשה: "שנה וחצי בקורונה מדברים על בדיקות מהירות כדי שנדע מידע מהיר ולאפשר משק פעיל. זה קורה מהבוקר. מהיום כל אחד יוכל להגיע לתחנות מד"א, להיבדק ולקבל תשובה תוך רבע שנה. הבדיקה הזאת אמינה ב-90% ותקפה ל-24 שעות. ילדים מתחת ל-12 יבדקו ללא תשלום".

"מי שיצא שלילי יוכל להמשיך להיכנס לכל מקום בבטחה ובלי להסתכן ולסכן. מי שחיובי - נכנס לבידוד וצריך לעבור עוד בדיקת PCR. זה צעד לטווח ארוך, זו התשתית לחיים ארוכי טווח למד הקורונה".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ במהלך הצהרתו במתחם מד"א, ירושלים 8 באוגוסט 2021. מיכאל דימנשטיין, לשכת העיתונות הממשלתית
"בלי להסתכן ולסכן", הורוביץ מקבל את התוצאה השלילית לבדיקה המהירה/לשכת העיתונות הממשלתית, מיכאל דימנשטיין

"הממשלה הקודמת הציאה 200 מיליארד שקל על הסגרים. יש לנו אפשרות להשקיע סכומים הרבה יותר קטנים כדי למנוע הוצאת כספים אחר כך", הורוביץ אמר בביקורת על הממשלה הקודמת, "לא יהיה שוטר על כל אזרח ולכן אני קורא לכולם להקפיד על ההנחיות". הוא הוסיף וקרא לכל מי שזכאי להתחסן - לצאת ולהתחסן: "זה הזמן והאמצעי הכי טוב להימנע מסגר".

"אנחנו עושים מבצע עם הרשויות המקומיות שיחסנו כמה שיותר אנשים. המטרה שלנו לתמרץ את בתי הספר ואת רשתות החינוך לחסן את בני הנוער", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully