וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על החלטת ערים לא להכניס פלסטינים לחופים: "גזענות במסווה של בריאות הציבור"

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 23:58

מרכז עדאלה פנה ליועמ"ש וטען שמטרת החלטת עיריות עכו וחדרה להחיל תו ירוק על החופים היא הרחקת פלסטינים: "תמונות שלא מותירות שום מקום לדמיון". ח"כ לסקי: "צעד לא חוקי". חבר מועצת העיר חדרה לוואלה!: "יש פה עניין של ביטחון, אנשים שאנחנו לא יודעים מה הזהות שלהם"

לאחר שראשי הערים חדרה ועכו הורו היום (חמישי) למנוע כניסת תושבים ללא תו ירוק, עולה הטענה כי המניע לצעד הוא לא בעקבות העלייה בתחלואה - אלא ממניעים גזעניים. כזכור, ראש העיר חדרה הודיע כי הכניסה לחדרה של אוטובוסים עם תושבי חוץ, שיגיעו במטרה לבלות ולטייל בעיר, תותר רק בהצגת תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית בתוקף. עיריית עכו החליטה להחל את התו הירוק על כלל חופיה.

חברי המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל (עדאלה) הגישו היום מכתב דחוף ליועמ"ש, בו פירטו על מקרים בהם הגישה לחופים נחסמה באופן לא חוקי, לדבריהם, לפלסטינים בערים נתניה, עכו וחדרה. אל הפנייה צירף מרכז עדאלה סרטון מישיבת מועצת העיר בה אמר ראש העירייה שמעון לנקרי: "בחודש האחרון יש לנו פה איזשהו מחדל בעיר - מחדל בריאותי חמור מאין כדוגמתו, של אוטובוסים שמגיעים משטחי יהודה ושומרון משכם, ג'נין וחברון".

רצועת חוף בחדרה שעליה תוכננה מסיבה המסכנת צבי ים. החברה להגנת הטבע, אתר רשמי
אסורה הכניסה לפלסטינים? חוף הים בחדרה/אתר רשמי, החברה להגנת הטבע

עוד נטען במכתב שהגישו מרכז עדאלה כי בחג הקורבן שנחגג לפני כשבועיים פקחים של עיריית נתניה אסרו על כניסה של נוסעים ערבים לעיר. עורך הדין של המרכז, רביע אגבריה מעדאלה, אמר כי "השימוש בטיעונים הקשורים לעלייה בתחלואה כדי להצדיק צעדים בלתי חוקיים של הטלת הגבלות על חופש התנועה ומניעת גישה אל שטחים ציבוריים ממניעים גזעניים, מתחילה להתברר כתופעה".

חברת הכנסת עו"ד גבי לסקי (מרצ) אמרה כי מדובר בצעדים בלתי חוקיים והודיעה כי תפנה לאלתר לראשי העיר של חדרה ועכו במכתב מיצוי הליכים, ובמקביל תבקש דיון בנושא בוועדת חוקה של הכנסת. "אם ראשי העיר לא יתעשתו ויבטלו את האיסור, אפנה לבג"ץ", מסרה. "זו לא הדרך להילחם בקורונה".

משה (צ'יקו) וקנין, חבר מועצת העיר חדרה, אמר לוואלה! כי ההחלטה מגיעה ממניעי ביטחון: "מגיעים אנשים שאנחנו לא יודעים את הזהות שלהם, אין להם תעודות זהות, הם ללא אישורים, אנחנו לא יודעים איך הם נכנסים לארץ לפקוד את החופים שלנו, איך הם נכנסים למדינת ישראל", הסביר. "אין שום אמצעי זהירות, אנחנו רוצים להגן על התושבים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully