וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסמות חופים ומסובבות אוטובוסים: העיריות נלחמות במבקרים לא מחוסנים

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 22:36

ראשי הערים חדרה ועכו הורה למנוע כניסת תושבים ללא תו ירוק, בשל מצב התחלואה ומחשש לסגר. הכניסה לחופים תותר רק למחוסנים, מחלימים או למבקרים שיציגו בדיקת קורונה בתוקף. "לאחרונה מגיעים אלפי אנשים מהשטחים, לא ברור אם הם מחוסנים", אמר לוואלה! עובד באחד החופים

הכניסה לחדרה לא תותר לתושבי חוץ שאינם מחוסנים - כך הודיע היום (חמישי) ראש העיר צביקה גנדלמן, שהורה על הצעד בעקבות העלייה בשיעור התחלואה בקורונה. בשל כך, הכניסה לחדרה של אוטובוסים עם תושבי חוץ, שיגיעו במטרה לבלות ולטייל בעיר, תותר רק בהצגת תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית בתוקף.

ראש העיר הנחה את מנהל אגף האכיפה והביטחון בעיר לאכוף את ההנחיה באופן מיידי בחוף גבעת אולגה, בפארק נחל חדרה וכן בכניסה לאקו פארק. זאת, לצד הגברת האכיפה בעיר של הנחיות משרד הבריאות, כדי לצמצם את התפשטות התחלואה.

מתרחצים בחוף הים גבעת אולגה. 28 במאי 2020. שלומי גבאי
הכניסה לחופים עבור תושבי חוץ תותר רק בהצגת תו ירוק או בדיקה שלילית. חוף גבעת אולגה/שלומי גבאי

יודגש כי רק ביממה האחרונה נוספו למעלה מ-50 מאומתים לקורונה בחדרה. כיום יש בעיר ארבע שכונות המוגדרות אדומות, ובסך הכול ישנם למעלה מ-500 מאומתים בחדרה.

חדרה אינה העיר היחידה שמחמירה בהנחיות יותר מהממשלה. בעכו, החליטה מועצת העיר להכיל את התו הירוק על כל החופים, כך שהכניסה אליהם תותר בהצגת תעודת מתחסן או מחלים, או לחלופין עם בדיקת קורונה שלילית בתוקף. גם בעכו הוחלט שלא לאפשר כניסת אוטובוסים של מבקרים שאינם מחוסנים.

חוף עכו. פיקיויקי, מערכת וואלה! NEWS
הגישה לחופים נמנעת, חוף בעכו/מערכת וואלה! NEWS, פיקיויקי

אחד מעובדי חוף ארגמן בעכו אמר לוואלה! כי "בשבועות האחרונים מגיעים בקביעות אוטובוסים אשר מביאים תושבים מבית לחם ומעזה לרחוץ אצלנו בחוף. מדובר בכמויות מטורפות של אלפי אנשים מבוגרים, צעירים וילדים, משהו כמו 40-20 אוטובוסים. הם מגיעים בשעות הצהריים. מבדיקה שניסיתי לעשות לא עלה בידי לברר אם הם מחוסנים או אם הם עוברים בדיקות קורונה לפני שהם נכנסים לארץ. המצב מלחיץ על רקע הרעש שהתקשורת עושה על התחדשות הקורונה והסגרים שבדרך".

חברת הכנסת עו"ד גבי לסקי (מרצ) אמרה כי מדובר בצעדים בלתי חוקיים והודיעה כי תפנה לאלתר לראשי העיר של חדרה ועכו במכתב מיצוי הליכים, ובמקביל תבקש דיון בנושא בוועדת חוקה של הכנסת. "אם ראשי העיר לא יתעשתו ויבטלו את האיסור, אפנה לבג"ץ", מסרה. "זו לא הדרך להילחם בקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully