וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החקירה לאסון במירון תחל בשלב העדויות: בכירים במשטרה זומנו

עודכן לאחרונה: 26.8.2021 / 16:55

הוועדה בראשותה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר מרים נאור, שחוקרת את נסיבות האסון שאירע בל"ג בעומר, שלחה הזמנות למתן עדות למספר מעורבים בפרשה, ביניהם מפקד המחוז הצפוני במשטרה, מנהל אתר ההילולה ורב המקומות הקדושים

ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון בראשותה של נשיאת העליון לשעבר מרים נאור, שלחה היום (חמישי) הזמנות למתן עדות בפניה, כחלק משלב שמיעת העדויות שבו תחל בימים הקרובים. הוועדה חוקרת את נסיבות האסון שאירע בל"ג בעומר, שבו נהרגו 45 בני אדם ונפצעו יותר מ-100.

בין היתר, הוועדה הזמינה למתן עדות את מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב שמעון לביא, את קודמו בתפקיד, ניצב בדימוס אלון אסור, את מנהל אתר ההילולה, אלי פריינד, את מנכ"ל המרכז לפיתוח המקומות הקדושים, יוסף שווינגר ואת הממונה על מחוז הצפון במרכז לפיתוח המקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ'.

ועדת החקירה להר מירון סיירה בשטח וספגה צעקות 
2.8.21. שלומי גבאי
ועדת החקירה לחקר אסון הר מירון, בתחילת השבוע/שלומי גבאי

האסון אירע ביום ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי, ונספו בו 45 בני אדם. 102 בני אדם נוספים נפצעו באירוע, שמצוין מדי שנה. זאת, עקב מעיכה וחנק שנגרמו בשל הדוחק הרב של הקהל. בעקבות האסון הכריזה הממשלה על יום אבל לאומי.

ב-20 ביוני, אישרה הממשלה את הקמתה של ועדת החקירה לאסון. עמדת הממשלה הקודמת, ובמיוחד זו של ראשי המפלגות החרדיות, היתה נגד הקמת ועדת החקירה, אך ההמלצות על הקמתה הוכנסו להסכמים הקואליציוניים של ממשלת בנט-לפיד תחת סעיף מיוחד. את ההצעה להקמת הוועדה הביאו לאישור הממשלה שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ ושר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

בשבוע שעבר סיירו לראשונה חברי הוועדה באתר, במטרה "להתרשם באופן בלתי אמצעי מהתשתיות", והתקבלו בצעקות על ידי קבוצת חרדים בודדים שקראו "לא ניתן לכם להוציא את הרשב"י מהידיים של החרדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully