וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקבלו בצעקות: ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון בסיור ראשון באתר

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 11:05

הוועדה, בראשותה של נשיאת העליון לשעבר מרים נאור, חוקרת את נסיבות האסון שאירע בל"ג בעומר, בו נספו 45 בני אדם ונפצעו יותר מ-100. מטרת הסיור היא "להתרשם באופן בלתי אמצעי מהתשתיות באתר". בודדים שהתאגדו במקום: "לא ניתן לכם להוציא את הרשב"י מהידיים של החרדים"

ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון ערכה היום (שני) סיור ראשון במקום. 45 בני אדם נספו באסון, שאירע ב-30 באפריל בהילולה השנתית בל"ג בעומר של רבי שמעון בר יוחאי, וכן יותר ממאה נוספים נפצעו. חברי הוועדה התקבלו בקריאות על ידי קבוצה של חרדים בודדים שהתאגדו באתר, ובין היתר צעקו: "לא נתן לכם להוציא את הרשב"י מהידיים של החרדים".

מהוועדה נמסר כי מטרת הסיור היא "להתרשם באופן בלתי אמצעי מהתשתיות באתר, וולקבל רקע על קיום ההילולה השנתית", ואף הודגש כי הוועדה לא תאפשר "שמיעת טענות באתר מעבר להכרת השטח". בראשות הוועדה עומדת מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, וחברי הוועדה הנוספים הינם אלוף במיל' שלמה ינאי, מפקד פיקוד דרום לשעבר, והרב מרדכי קרליץ, ראש העיר בני ברק לשעבר.

קבוצת החרדים שהתאספה במקום הפנתה ביקורת פרטנית כלפי הרב קרליץ, כשקראה לו שלא לשתף פעולה "להוצאת מירון" מידיהם.

בווידאו: צעקות לעבר חברי ועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון/צילום: אלי אשכנזי ושלומי גבאי

הוועדה עוד הורתה לשלוח לסיור נציג אחד מהמשטרה, המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, ועדת החמישה, רשות האכיפה במקרקעין במשרד האוצר והמועצה האזורית מרום הגליל והיועץ המשפטי לממשלה. חברי הוועדה שאלו את נציג המשטרה לגבי האישורים שניתנו לבניית הקיר התוחם את השביל בו קרה האסון.

ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון בסיור היכרות בשטח אתר הרשב"י 2 באוגוסט 2021. אלי אשכנזי
חברי הוועדה בסיור בהר מיון, היום/אלי אשכנזי

ב-20 ביוני, אישרה הממשלה את הקמתה של ועדת החקירה לאסון. עמדת הממשלה הקודמת, ובמיוחד זו של ראשי המפלגות החרדיות, היתה נגד הקמת ועדת החקירה, אך ההמלצות על הקמתה הוכנסו להסכמים הקואליציוניים של ממשלת בנט-לפיד תחת סעיף מיוחד. את ההצעה להקמת הוועדה הביאו לאישור הממשלה שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ ושר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

"כפי שהבטחנו, אנחנו מעלים לאישור הממשלה את הצעתם של ידידיי - שר הביטחון, בני גנץ ושר האוצר, אביגדור ליברמן, להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון בהר מירון", אמר ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבה בה הוכרז על הקמת הוועדה. "45 אנשים איבדו את חייהם באסון הנורא ועל כתפינו מוטלת האחריות להפיק את הלקחים ולמנוע את האסון הבא. הוועדה לא תוכל להשיב לחיים את אלו שאינם, אבל הממשלה כן יכולה לעשות הכל כדי למנוע אובדן מיותר בעתיד. כפי שאמרנו, ועדת חקירה קום תקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully