וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מחסור בסוגים נדירים: במד"א קוראים לציבור לתרום דם

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 7:14

ממד"א נמסר כי בשל ירידה חדה במלאי מנות הדם מסוג Rh שלילי בישראל, נדרשות תרומות מבעלי סוגי הדם B מינוס, A מינוס ו-O מינוס. הירידה במלאי עלולה להוביל לקשיים באספקה לבתי החולים, שיכולים להביא לפגיעה בפעילות הרפואית: "קוראים לציבור להירתם - זו עת לעזרה הדדית"

שירותי הדם של מד"א קוראים לציבור להגיע ולתרום דם, זאת בשל מחסור בסוגי דם נדירים. ממד"א נמסר כי בשל ירידה חדה במלאי מנות הדם מסוג Rh שלילי בישראל, נדרשות תרומות מבעלי סוגי הדם B מינוס, A מינוס ו-O מינוס, המהווים רק 15% מכלל תורמי הדם בישראל.

לדברי מד"א, הירידה במלאי הדם של המנות עם סוג Rh שלילי עלולה להוביל לקשיים באספקת הדם לבתי החולים, שיכולים להביא לפגיעה של ממש בפעילות הרפואה שוטפת, לדחיית ניתוחים ולעמידה במוכנות למצבי חירום.

בשירותי הדם של מד"א הודיעו כי הם פונים לכל מי שחשים בטוב, עומדים במדדי משרד הבריאות לתרומות דם, וכן מי שחלפו לפחות 28 יום מחשיפתם לחולה קורונה מאומת, ממועד החלמה מהנגיף או ממי ששבו מחו"ל ונדרשו לבידוד, לבוא ולתרום דם בנקודות ההתרמה של מד"א ברחבי הארץ.

ניידות דם של שירותי הדם של מד"א. מד"א
במד"א קוראים לציבור לתרום דם/מד"א

ממד"א נמסר כי המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מארגנות, כלומר עבור 30 אנשים ומעלה, בשכונות מגורים ובמקומות עבודה יכולים לפנות בנושא לשירותי הדם של מד"א בטלפון 03-9101101.

"החולים והפצועים זקוקים למנות דם לטיפולים מצילי חיים", אמרה סמנכ"ל שירותי הדם במד"א, פרופ' אילת שנער. "מטופלים בעלי סוגי דם עם Rh שלילי חייבים לקבל מנות דם מתורמים בעלי סוגי דם זהים, שמהווים רק 15% מכלל תורמי הדם בישראל. כדי לספק דם למטופלים השונים, ולשמור על מלאי הדם הנדרש להם אנחנו זקוקים בדחיפות לפחות ל- 200 תורמים כאלה בכל יום, ומבקשים מכל מי שיכול להגיע לאחת מנקודות ההתרמה של מד"א ולתרום דם להצלת חיים".

לדברי מנכ"ל מד"א, אלי בין, "בשל מחסור חמור במנות דם - אנו קוראים לציבור להירתם ולתרום למען האחר, על מנת שנוכל להמשיך ולסייע בהצלת חיים ולהעניק לכל אחד את הטיפול הראוי לו והסיוע שלו הוא נזקק. כל תרומה עשויה להציל חיים ולעזור לאחר. זו העת לעזרה הדדית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully