וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בגבול לבנון: הסיפור של לשבת בטהראן ולהצית את האזור נגמר

עודכן לאחרונה: 3.8.2021 / 17:03

ראש הממשלה סייר יחד עם הרמטכ"ל כוכבי בפיקוד הצפון, והעביר מסר חריף לאיראן. "אנחנו פועלים לרתום את העולם, אבל במקביל יודעים גם לפעול לבד. איראן מכירה את המחיר שאנחנו גובים כשמישהו מאיים על ביטחוננו"

ראש הממשלה נפתלי בנט הזהיר היום (שלישי) את איראן מפני תגובה ישראלית, ברקע ההסלמה בעימות בין שתי המדינות ותקיפת המכלית במפרץ עומאן ביום שישי האחרון, שיוחסה לרפובליקה האסלאמית.

"האיראנים צריכים להבין שאי אפשר לשבת בשלווה בטהראן ולהצית משם את כל המזרח התיכון - הדבר הזה נגמר", אמר בנט במהלך סיור משותף עם הרמטכ"ל בפיקוד הצפון. "בנושא הספינה ובנושא האיראני בכלל: אנחנו פועלים לרתום את העולם, אבל במקביל, יודעים גם לפעול לבד. איראן מכירה את המחיר שאנחנו גובים כשמישהו מאיים על ביטחוננו".

תקיפת המכלית "מרסר סטריט", שהופעלה על ידי חברת "זודיאק מריטיים" שבבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר, הדליקה נורות אדומות בישראל. הספינה הייתה בדרכה מטנזניה לאיחוד האמירויות הערביות. אחרי הפגיעה בה, היא לוותה על ידי הצי החמישי האמריקני המסייר באזור ומומחים של הצי האמריקני בחנו אותה.

זאת הייתה הפעם הראשונה שבה נרשמו אבידות מאז תחילת המערכה הימית החשאית עם איראן, שעליה מדווח בהרחבה בתקשורת הזרה מאז תחילת השנה. איראן וישראל האשימו זו את זו בתקיפת כלי שיט אחת של השנייה בחודשים האחרונים, כחלק מהמערכה הימית בין שתי האויבות המרות שנחשפה מוקדם יותר השנה.

בווידאו: בנט בגבול לבנון במסר לאיראן אחרי הפגיעה בספינה/צילום וסאונד: עומר מירון וניר שרף / לע"מ לע"מ

"מיד אחרי התקיפה האיראנית של הספינה, שיתפנו את המודיעין שלנו עם ידידינו בארצות הברית, בבריטניה ובמקומות אחרים. לאף אחד אין ספק מי עומד מאחורי האירוע, אבל אנחנו סיפקנו גם ראיות קשיחות ליתר ביטחון", אמר בנט.

במקביל, שר החוץ יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ צפויים לכנס מחר תדרוך משותף לשגרירים זרים על תקיפת הסירה במפרץ עומאן כחלק מהמאמץ המדיני לשכנע את הקהילה הבינלאומית שאיראן עומדת מאחורי התקיפה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך ביקורו בפיקוד הצפון 3 באוגוסט 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט בפיקוד הצפון, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בנט הביע כעס על החלטת האיחוד האירופי לשלוח נציג להשבעתו של נשיא איראן הנכנס, איברהים ראיסי, שלדבריו הוא "הנשיא האיראני הכי קיצוני עד כה, והתחרות קשה. אני קורא מפה לאיחוד האירופי - אי אפשר לדבר על זכויות אדם ובמקביל לתת כבוד לרוצח, תליין, שחיסל מאות מתנגדי משטר".

ראיסי, מקורבו של המנהיג העליון עלי חמינאי, שהיה ראש מערכת המשפט באיראן לפני היבחרו, ניצח בבחירות לנשיאות ביוני, כשרבים ראו בניצחונו דבר ידוע מראש אחרי שמועמדים בולטים אחרים נפסלו על ידי מועצת שומרי החוקה. לפי ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל, ראיסי היה אחד מארבעה שופטים שפיקחו על עונש המוות שניתן לכ-5,000 אסירים בשלהי המלחמה עם עיראק.

עוד בוואלה!

ישראל נגד האיחוד האירופי: שליחת נציג להשבעת נשיא איראן - לגיטימציה לאגרסיביות

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך ביקורו בפיקוד הצפון 3 באוגוסט 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט בפיקוד הצפון, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בנוסף, ראש הממשלה הסביר כי התוספת לתקציב הביטחון נבעה מהצורך להתמודד עם איראן. "הגידול המשמעותי בתקציב הביטחון, בתקציב צה"ל, שהעברנו רק השבוע - משקף את זה. מול איראן נאומים לא מספיקים - צריך צה"ל חזק ובשביל זה צריך להשקיע הרבה משאבים, ואת זה אנחנו עושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully