וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא נדבקים בגל: 3,161 מאומתים ביממה אחת; קבינט הקורונה יתכנס אחה"צ

עודכן לאחרונה: 3.8.2021 / 8:20

נתוני ההדבקה במגמת עלייה חדה: מספר החולים הפעילים חצה את ה-21 אלף, ו-217 מאושפזים במצב קשה. מעל 55 אלף איש חוסנו אתמול במנה שלישית. השרים יתכנסו לדיון בהחמרת תקנות הקורונה, ובין היתר תישקל חובת עטיית המסכות בחללים פתוחים. האם ישראל הולכת לסגר בחגים?

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום (שלישי) לדיון שיעסוק בהחמרת ההגבלות. זאת, בצל העלייה המתמשכת בתחלואה בישראל. בין היתר, השרים ידונו באפשרות של צמצום התקהלויות, הידוק תקנות התו הירוק והגדלת מספר המדינות שהוגדו כאסורות לטיסה.

במשרד הבריאות ימליצו לקבינט להחמיר את התו הירוק, כך שתהיה הגבלה וחובת בדיקה לילדים בכל מקום, ולא רק בהתקהלויות של יותר ממאה איש. אולם, מקומות מסוימים כמו קניונים, ספריות ופארקים עדיין לא יחייבו תו ירוק כתנאי לכניסה. כמו כן, משרד הבריאות ימליצו על בידוד למחוסנים שבאו במגע עם מאומת.

בתוך כך, במשרד הבריאות עדכנו הערב כי מחצות אובחנו 3,161 נדבקים חדשים, מספר שמהווה שיא בגל הנוכחי, כאשר לראשונה מאובחנים יותר מ-3,000 נשאי קורונה. עוד עולה מהנתונים כי מספר החולים במצב קשה עלה ל-217. מעל 55 אלף איש בני אדם חוסנו אתמול במנה שלישית.

נוסעים בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
צמצום יעדים על הפרק. נתב"ג/ראובן קסטרו

נושא נוסף שידון בקבינט הוא הגדלת מספר המדינות האסורות לטיסת ישראלים, כאשר המטרה היא לצמצם את רשימת המדינות האדומות למינימום ההכרחי ובפועל להחיל את חובת הבידוד על כולם, כולל מחוסנים ומחלימים, על מספר רב יותר של מדינות.

במקביל, תצומצם מאוד רשימת המדינות הירוקות שהחזרה מהן אינה מחייבת בידוד. בכירי המשרד יסבירו לקבינט כי מספר המאומתים החוזרים ממדינות ירוקות חוצה את ה-200 בכל יום, ובעיצומה של המגפה ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לייבא תחלואה.

שוק האיכרים מהדרום במתחם שרונהמרקט בתל אביב, 3 ביוני 2021. ראובן קסטרו
חובת מסיכות גם בחוץ? אזרחים עם מסיכות מגן/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות ימליצו לחייב עטיית מסכות בהתקהלויות קטנות גם באירועי חוץ, אפילו עד 20 איש. כלל ההמלצות יגיעו לדיון בקבינט, אולם הדבר לא מחייב כי השרים יקבלו החלטה בנושא.

פורום המומחים של משרד הבריאות למאבק במגיפות קיים שלשום דיון, ואחד הנושאים שעלו לדיון היא יעילותו של סגר על האוכלוסייה. בסיכום הדיון נכתב כי סגר כשלעצמו עשוי לבלום את העלייה בתחלואה, אך הוא אינו "מביא להיפוך משמעותי של מגמת התחלואה", אלא אם מדובר בסגר קיצוני - מהלך שלא סביר שיתבצע.

בווידאו: פרופ' על האפשרות להדק את התו הירוק לאור העלייה בתחלואה/צילום: לע"מ

אתמול אמר מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש כי ההחלטות על המשך ההגבלות יתבססו על כמות החולים קשה המאושפזים והעומסים בבתי החולים. "עשינו שקלול ניקוד של החולים - ככל שהחולה יותר קשה, הניקוד שלו יותר גבוה. עדיין לא קבענו קו שמעליו נעשה פעולות. הוא תלוי גם בקצב העלייה ולכן טרם נכון לקבוע קו כזה", אמר אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully