וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל חום קיצוני ברחבי הארץ: "עלול להתארך באופן חריג"

עודכן לאחרונה: 1.8.2021 / 18:13

עומס החום שהורגש היום הוא רק ההתחלה: החל ממחר צפויה עלייה משמעותית במידות החום ובאחוזי הלחות, וברשות הכבאות הוציאו צו איסור להדלקת מדורות מחשש להתלקחות שריפות. השירות המטאורולוגי: "עוקבים אחר התפתחויות יוצאות דופן"

עם פתיחת השבוע והשרב הכבד שהחל, השירות המטאורולוגי צופה שבוע חם מאוד עם עומסי חום כבדים עד קיצוניים ברוב אזורי הארץ. בשירות מבטיחים כי את שיא החום עוד נראה בהמשך השבוע, ככל הנראה ביום רביעי. ברשות הכבאות הוציאו צו איסור להדלקת מדורות מחשש להתלקחות שריפות, ובמשרד הבריאות קראו לאוכלוסיות בסיכון לנקוט משנה זהירות מחשש להתייבשות.

"זה גל חום קשוח במיוחד", תיאר רן שימר, החזאי התורן בשירות המטאורולוגי, "זה אומר שגם הטמפרטורות גבוהות וגם הלחות גבוהה. מבחינת טמפרטורות אנחנו באחוזונים עליונים. זה עלול להירשם כגל ממושך והוא מרגיש עוד יותר ממושך כיוון שהוא בא אחרי מעין הפוגה קצרה שאף הייתה מעט מעל הממוצע".

רוחצים בחוף הים של תל אביב 19 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"גם חום קשוח במיוחד". רוחצים בחוף הים בתל אביב/ראובן קסטרו

ד"ר עמוס פורת, מנהל אגף אקלים בשירות סיכם כי "יולי 2021 היה חודש חם מהרגיל, אבל לא יוצא דופן". לדבריו, הגל הנוכחי "עלול להתארך באופן חריג אבל הערכים לא ידועים, ובכלל מוקדם מדי לקבוע זאת". הוא ביקש להזכיר כי בחודש יולי אפילו ירד גשם חריג בצפון הארץ וכי יוני היה מתחת לממוצע. "אנחנו פוקחים עיניים לתופעות יוצאות דופן שאנחנו רואים שקורות במקומות אחרים בעולם, אבל אצלנו זה עוד לא זה. בתוך שבוע או עשרה ימים נוכל להעריך שוב".

רוחצים בחוף הים של תל אביב 19 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"פוקחים עיניים לתופעות יוצאות דופן שקורות בעולם". חוף הים בתל אביב/ראובן קסטרו

מחר יהיה חם מהרגיל בהרים ובפנים הארץ, עם חום כבד ואחוזי לחות גבוהים לאורך מישור החוף. ביום שלישי צפויה עליה נוספת בטמפרטורות, שיגיעו לשיא ביום רביעי, אז שוב תחול עליה קלה בטמפרטורות.
כשמזג האוויר יהיה שרבי ברוב אזורי הארץ. גם בחמישי צפוי מזג האוויר להישאר ללא שינוי.

מידות החום הצפויות להלילה ולמחר:
בירושלים מ-22 מעלות הלילה ועד 36 מעלות מחר בצהרים; בתל אביב מ- 16 מעלות הלילה עד 32 מחר; בחיפה 24 הלילה עד 31 מחר; צפת 31-22; קצרין 37-21; טבריה 40-25; נצרת 35-22; עפולה 38-23; בית שאן 41-24; לוד 36-24; אשדוד 33-23; עין גדי 41-31; באר שבע 39-23; מצפה רמון 33-25; אילת 42-30.

עוד בוואלה!

שריפה שפרצה בישראל והתפשטה לשטח ירדן הציתה תקווה לפיוס בלבבות החקלאים

לכתבה המלאה

ברשות הכבאות הוציאו צו איסור הדלקת מדורות ממחר ועד יום חמישי, כשהעונש שיוטל על מי שיימצא עובר עליו צפוי להגיע עד למאסר של חצי שנה או קנס בגובה של עד 75,300 שקלים. מלבד היישובים עצמם, הצו יחול גם בכל שמורות הטבע והיערות, ובכל שטח שבו קיימת צמחייה דליקה.

גם ברשות הטבע והגנים הודיעו כי חל איסור להדליק אש בשמורות טבע למעט במקומות המאושרים לכך, מסכנה להתלקחות שריפות.

כמו כן, ביקשו ברשות להימנע מיציאה לטיולים במסלולי הליכה בשטח הפתוח בימים אלו מחשש להתייבשות, והמליצו לצאת לטיולים קצורים, בהם המסלול מוצל וקיימים בו מקומות להתרעננות ולשתייה.

השריפה ביער שוויץ הסמוך לטבריה. 21 ביוני 2021. דוברות כב"ה
חשש לשריפות. שריפה ליד טבריה/דוברות כב"ה

בהודעה שהוציא משרד הבריאות התפרסמה קריאה לציבור, ובפרט לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.
 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully