וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנות הקורונה פגו, ומיליוני אמריקנים עומדים בפני פינוי מבתיהם

ביידן ספג מפלה אחרי שהקונגרס לא האריך את הקפאת הפינויים של המפגרים בשכר, שהייתה בתוקף מאז מרץ אשתקד. לפי ההערכות, החוב לבעלי הנכסים הוא יותר מ-20 מיליארד דולר. "אסור לגרש אנשים לרחוב בזמן מגיפה עולמית קטלנית", אמרה מחוקקת דמוקרטית, שישנה בכניסה לקפיטול

חברת הקונגרס הדמוקרטית קורי בוש מפגינה נגד פקיעת הקפאת הפינוי מבתים בכניסה לגבעת הקפיטול בוושינגטון, 31 ביולי 2021. רויטרס
הייתה בעבר מחוסרת בית. חברת הקונגרס קורי בוש מפגינה מחוץ לקפיטול, אתמול/רויטרס

מיליוני אזרחים אמריקנים עומדים בפני פינוי מבתיהם, אחרי שאתמול (שבת) פג האיסור הממשלתי שהוחל לאחר פרוץ מגיפת הקורונה. אי-הארכת הקפאת הפינויים היא מכה עבור הנשיא ג'ו ביידן, שניסה לשכנע את הקונגרס שלא לתת לה לפקוע בשל התפשטות זן הדלתא.

ביום שישי, הדיון בבית הנבחרים ננעל ללא בחינת הגנות הדיור, אחרי שנציג רפובליקני חסם את ההצעה להאריך אותן פה-אחד עד 18 באוקטובר. הנהגת הדמוקרטים בבית הנבחרים אמרה כי לא הייתה לה מספיק תמיכה כדי להעלות את ההצעה להצבעה רשמית. בסנאט, המחוקקים קיימו דיון נדיר ביום שבת, אך לא עסקו באיסור על הפינויים.

הבית הלבן הדגיש כי הוא לא יארך את ההגנה על הדיירים באופן חד-צדדי, בטענה שאין לו סמכות כזאת אחרי פסיקה של בית המשפט העליון בחודש יוני.

לפי מחקר של מכון אספן ו"המיזם להגנה מפני פינויים בזמן הקורונה", יותר מ-15 מיליון איש בשישה מיליון וחצי בתי אב בארצות הברית מפגרים בתשלום השכירות, ובסך הכול חייבים יותר מ-20 מיליארד דולר לבעלי הקרקעות.

מחנה מחאה מחוץ לגבעת הקפיטול נגד פקיעת האיסור על פינוי מדירות, 31 ביולי 2021. רויטרס
יותר מ-15 מיליון איש בשישה מיליון וחצי בתי אב בארצות הברית מפגרים בתשלום השכירות/רויטרס

הסנאטורית הדמוקרטית אליזבת וורן אמרה אתמול כי "בכל מדינה בארץ הזאת, משפחות יושבות סביב שולחן המטבח שלהן כרגע, ומנסות להבין כיצד לשרוד פינוי הרסני, מפריע ומיותר".

חברת הקונגרס הדמוקרטית קורי בוש ואחרים לנו במהלך הלילה מחוץ לגבעת הקפיטול כדי להסב את תשומת הלב לסוגיה. היא שאלה כיצד הורים יוכלו ללכת לעבודה ולדאוג לילדים אם יגורשו מבתיהם. "אנחנו לא יכולים לגרש אנשים לרחוב בזמן של מגיפה עולמית קטלנית", אמרה בוש, שהייתה בעבר מחוסרת בית בעצמה. וורן נפגשה עמה מחוץ לקונגרס והביעה תמיכה בה.

מנגד, קבוצות של בעלי נכסים התנגדו להקפאה, וכמה מהם התקשו לעמוד בקצב תשלומי המשכנתא, המסים והביטוחים על נכסיהם, מבלי שהם מקבלים שכר דירה.

ניו יורק וקליפורניה האריכו את ההקפאה

ההקפאה הייתה בתוקף במידה רבה מאז מרץ אשתקד. האיסור של המרכזים האמריקניים לבקרת מחלות ולמניעתן (CDC) נכנס לתוקף בספטמבר בשנה שעברה על מנת לעצור את התפשטות הקורונה ולמנוע השלכת דיירים לרחוב במהלך המגיפה. האיסור הוארך כמה פעמים, האחרונה שבהם הסתיימה בשבת, אחרי שה-CDC הודיע ביוני כי לא יוציא הארכות נוספות. דוברת מטעם ה-CDC אישרה כי פג תוקפה של ההקפאה, אך היא סירבה להגיב מעבר לכך.

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, שהסבירה את הצורך להאריך את האיסור על הפינויים, ציינה כי מתוך הסיוע של 46.5 מיליארד הדולרים שאישר הקונגרס לטובת תחום הדיור, רק שלושה מיליארד חולק לשוכרים עצמם. היא אמרה אתמול בערב כי המחוקקים דורשים שהסכום יחולק שווה בשווה בין השוכרים לבין בעלי הנכסים.

כמה מדינות, בהן קליפורניה וניו יורק, החליטו להאריך את ההקפאה מעבר ל-31 ביולי. סוכנויות פדרליות, הממנות דיור ציבורי, קראו ביום שישי לבעלי אותם הנכסים לנצל את תכניות הסיוע ולהימנע מפינוי הדיירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully