וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים החרימו אירוע שהמשטרה ארגנה עבורם: "העצמות עדיין כואבות מהאלימות"

עודכן לאחרונה: 30.7.2021 / 15:13

בעקבות טענות על אופי אכיפת התקנות בתקופת הקורונה, הציבור החרדי בחיפה בקרע עם המשטרה בעיר, והחרים "יום היכרות ותצוגת פעולת המשטרה". גורם בקהילה: "לא נהיה חלק ממסע יח"צ עלוב. הם לא חברים שלנו, אין לנו שום עניין בהם"

בוידאו: אירוע משטרה בחיפה/עריכה: אביעד בללי

הציבור החרדי בחיפה החרים ביום רביעי אירוע שהמשטרה ארגנה לכבודו, על רקע משבר בין החרדים למשטרת העיר והמחוז. בסופו של דבר, רק כמה עשרות ילדים השתתפו באירוע שתוכנן להכיל כאלף איש. יתרה מכך, במקום התגודדו חרדים שקראו לשוטרים לצאת מהשכונה ושהניאו אחרים מלהשתתף באירוע. מודעות שפוזרו בשכונות החרדיות הזהירו את ההורים מלשלוח את ילדיהם לאירוע, כביכול בשל חשש לפריצות, אבל בשוליהן ניתנו הסברים מפורשים יותר.

"עצמות הציבור החרדי עדיין שפופות ודואבות מהאלימות הקשה והפראית שמשטרת ישראל על כל אגפיה ושוטריה נקטה באכזריות נגד הציבור החרדי על כל מגזריו בתקופת הקורונה", נכתב באחת המודעות שהופצה טרם האירוע, "לא נהיה תמימים להיות חלק ממסע יח"צ עלוב. משטרת ישראל מעולם לא לקחה אחריות על מעשיה ולא הביעה אפילו צער קל. לא נסכים להיות שותפים למסע טיהור השרץ".

במודעה אחרת שהופצה נכתב כי "אם מישהו במשטרה רוצה לשנות כיוון ולהתחיל להתייחס לציבור שלנו כראוי, הרי שעליו לחנך ולהוקיע את קלגסי הטרף שפועלים בחסות המשטרה". בהודעה מוקלטת שהופצה בקרב קהילת צאנז, נשמעה אזהרה דומה.

הקהילה החרדית החרימה אירוע שמשטרת חיפה עשתה עבורה. ., אתר רשמי
החרדים החרימו. אירוע של משטרת חיפה עבור הקהילה החרדית/אתר רשמי, .

המארגנים קראו לציבור, מבוגרים, ילדים וילדות, להגיע לגינה הציבורית שבשכונת "מעונות גאולה", למה שכונה "יום היכרות ותצוגת פעולת המשטרה". במסגרת מה שכונה "תרגיל", הוצגו "ניידת משטרה-זינזנאה" (כך במקור, י.א.), מפעיל רחפן, עמדת יס"מ כולל פיינטבול ותצוגת אמצעים מיוחדים, עמדת חבלן ועוד. עוברי אורח סיפרו אחר כך שהנוכחות הייתה כה דלה שבשלב מסוים נראו "שוטרים חסרי מעש" משחקים כדורסל בינם לבין עצמם.

"הם לא חברים שלנו, אין לנו שום עניין בהם, ההתנהגות שלהם בלתי מתקבלת על הדעת. זה לא עניין של קהילה או חסידות זו או אחרת. כולם היו תמימי דעים", אומר גורם בקהילה החרדית בחיפה המכיר מקרוב את המשבר, "הם עשו לנו כבר הצגת תכלית. ראינו איך מפקד מחוז מבטיח לטפל בדוחות הסרק שנתנו לאנשים הכי חשובים, תלמידי החכמים הכי גדולים, כמו הדיין של ויז'ניץ וכאלה, שבית משפט הבין אותם וביטל אותם. הבטיחו סולחה שבמסגרתה בלענו כמה וכמה דברים, רצינו להמשיך בקשר טוב איתם, כפי שכתבו בספרי חסידות שאחרי המחלוקת האהבה מתגדלת, אבל הם בחרו ללכת בדרך שלהם".

"משטרת חיפה כידוע משטרה 'מאוד מוצלחת' עם הרבה הישגים בשנה האחרונה", אמר אותו גורם בציניות, "אנחנו, כאנשים מאמינים, מאמינים שמשטרת חיפה נענשה משמיים אחרי שבליל ראש השנה הגיעה להתגרות בקהילה שההתגרות הזו לא הגיעה לה. אנחנו לא מחפשים לחנך לאורם את הילדים שלנו. לא לאורו של מפקד התחנה ולא לאורם של ממלא מקומו או קציניו. תראה מה קרה עם השוטרים שגרמו לתאונה קשה, מה קרה עם אלה שלא קיבלו קידום, לאן הגיעו האנשים שנגעו בחומרים האפלים ורדפו קהילה על לא עוול בכפה".

פשקוויל שהתפרסם בחיפה, הקורא לא לבוא לאירוע שארגנה המשטרה לציבור החרדי, 30 ביולי 2021. ., אתר רשמי
"חוסו על נפש עולליכם", פשקוויל נגד האירוע המשטרתי לציבור החרדי בחיפה/אתר רשמי, .

אותו גורם בקהילה ביקש להדגיש כי "לא מדובר בקרע, עשינו סולחה. אבל אנחנו לא חברים. מה שהיהדות החרדית בחיפה אמרה הוא שמה שקרה בעיר בתקופת הקורונה, אופי ההסתה של המשטרה היא בלתי נסלחת. זה נוגד את כל כללי האתיקה - גם של משטרה וגם של תקשורת".

"תחנת חיפה צריכה לעשות חשבון נפש על הכול. על ההתנהגות שלה עם כולם, לא רק עם החרדים", הוסיף הגורם. "חרדים זה כלום. חרדים לא יהיו ביומני הפשע, לא יהיו בהפרות סדר. הדתיים של חיפה זה החרדים הכי טובים. החרדים של חיפה זו חמדה של כל מפקד משטרה בארץ שמקבל לפקד על תחנה. בכל מקום אחר בארץ אחרי אירוע כזה היה רץ מישהו ומתפאר לתקשורת איך הוא דפק את המשטרה. פה אף אחד לא דיבר על זה".

פשקוויל שהתפרסם בחיפה, הקורא לא לבוא לאירוע שארגנה המשטרה לציבור החרדי, 30 ביולי 2021. ., אתר רשמי
"לא יכולים להרשות לעצמנו להשחית", פשקוויל נגד האירוע המשטרתי לציבור החרדי בחיפה/אתר רשמי, .

בכיר בקהילה החרדית בחיפה ציין כי "יש כעס רב נגד המשטרה. לצערנו נוכחנו לדעת שאנחנו אזרחים שווים רק לצורך קבלת דוחות, אבל כאשר אנחנו זקוקים לעזרה או מתלוננים על מפגעים בשכונות, ועל נרקומנים שמסתובבים חופשי ליד ילדים, אנחנו נתקלים בקיר אטום ולא מוצאים אוזן קשבת. זה חבל מאוד כי לא כך הייתה משטרת חיפה בעבר. היה קשר חיובי והייתה שותפות".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: מדובר ביום קהילה ומשטרה שערכה משטרת ישראל לילדי הציבור החרדי ובו לקחו חלק כ-300 ילדים. מטרת היום הייתה הצגת עבודתם של השוטרים בפני התלמידים, חשיפת האמצעים העומדים לרשות המשטרה תוך העלאה וחיזוק המודעות לחוק וכלפי שוטרי הארגון אשר אמונים על אכיפתו. נציין כי האירוע תואם עם ראשי הציבור החרדי בעיר. צר לנו כי קומץ מתנגדים סירבו לקחת חלק ביום החשוב הזה ואף בחרו לגנותו כמו גם את עבודתה של משטרת ישראל. משטרת ישראל תמשיך לפעול למען הציבור תוך העמקת הקשר ושיתוף פעולה עם הקהילה על כל גווניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully