וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר אלרעי פרייס: "צריך להפסיק לבחור בפינצטה אילו מדינות מהוות סיכון"

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 14:36

ראש שירותי בריאות הציבור קראה בדיון בוועדת החוקה לשנות את המדיניות בנתב"ג: "מדי יום נכנסים לארץ בין 150 ל-200 חולים, כשחלקם מתגלים רק ימים אחרי". עוד ציינה כי הטיסה ליוון והאמירויות צפויה להיאסר. יו"ר הוועדה על הביקורת נגדה: "מכבדים את העמדות המקצועיות"

בווידאו: אלרעי פרייס על מדיניות אזהרות המסע והמדיניות האדומות/צילום: ערוץ הכנסת

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה היום (חמישי) כי יש לשנות את המדיניות בנתב"ג בהתאם לעלייה בתחלואה בקורונה בעולם. אלרעי פרייס טענה בדיון בוועדת החוקה שעוסק בתקנות הקורונה כי "לבחור בפינצטה איזו מדינה מהווה סיכון - היא כבר שיטה שאינה נכונה". זאת, ברקע המתקפה האחרונה נגדה.

לדבריה, מדיניות סגירת המדינות בסיכון מרבי "עזרה להפחית תחלואה", אך היא לא מספיקה כיום: "יש לנו 200-150 חולים שנכנסים לארץ מדי יום, חלקם מתגלים עם הבדיקה הראשונה, ואחרים מתגלים ימים אחרי. זה אתגר מאוד גדול".

ראש שירותי בריאות הציבור, אלרעי פרייס במהלך דיון בועדת החוקה בכנסת 29 ביולי 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"אתגר מאוד גדול"/דוברות הכנסת, דני שם טוב

"התחלואה בעולם עולה בצורה מדאיגה מאוד, הרבה מדינות נכנסות לגל רביעי, כולל מדינות שאחוז המתחסנים בהן גבוה מאוד", הוסיפה. "אנחנו חושבים במשרד על מדיניות אחרת, עובדים בצורה נמרצת לייצר מודל שמצד אחד יאפשר נסיעות וחיים לצד הקורונה אבל יצמצם את התחלואה".

בתוך כך, היא ציינה כי בהיעדר שינוי במתכונת הנוכחית, יוון, בולגריה ואיחוד האמירויות יכנסו בשבוע הבא לרשימת המדינות האדומות שהנסיעה אליהן אסורה. היא הוסיפה כי גם איטליה וצרפת ייכנסו לרשימת המדינות עם אזהרת מסע חמורה.

עוד בוואלה!

אמ"ן מזהיר: ללא התחסנות נרחבת - חשש לעומסים בבתי החולים בתוך שבועות

לכתבה המלאה
ראש שירותי בריאות הציבור, אלרעי פרייס במהלך דיון בועדת החוקה בכנסת 29 ביולי 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"מכבדים מאוד את העמדות המקצועיות"/דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד קריב מהעבודה, התייחס בפתח הדיון לביקורת נגד אלרעי פרייס: "אנחנו מארחים כאן בחודשים האחרונים נציגים של משרד הבריאות וגורמים נוספים. כולנו ערים שבשבוע האחרון נשמעו דברים כאלה ואחרים בשיח הציבורי והתקשורתי, וחשוב לומר כי אנחנו מכבדים מאוד את העמדות המקצועיות ואת מי שמציגים ומציגות אותן. גם אם תהיה כאן מחלוקת, זה לא רק לשם שמים, אלא מתוך כבוד והערכה וכך נקפיד לעשות גם בעתיד".

התקנות בין היתר נועדו להחזיר את התו הירוק עבור מתחמים פתוחים וסגורים בהם מעל מאה אנשים, בהתאם להחלטת הממשלה, וכן יאסרו בהמשך כניסה של אנשים שאינם מחוסנים ללא בדיקה למתחמים אלה. בנוסף לכך, הוועדה דנה בתקנות לפיהן יש להוסיף את טורקיה, קפריסין, בריטניה וגיאורגיה לרשימת המדינות ברמת סיכון מרבי שהיציאה אליהן אסורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully