וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שולפים שייח מכפר עוין לבירור גורלו של נווט אחד": 32 שנה למבצע ההירואי בלבנון

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 13:22

סגן מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר התראיין ב-103FM על מבצע "עלם חמודות", בו יחידת העילית חטפה בכיר בחיזבאללה בניסיון לאסוף מידע על רון ארד: "הישג מבצעי גדול, אך למטרה לשמה נועד לא הצליח". ינון מגל, שלקח חלק במבצע: "יריתי שתי יריות בקיר שהתפרסמו בכל העולם"

סגן מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר אבירם הלוי התראיין היום (חמישי) בתכניתם של ינון מגל ובן כספית ב-103FM בציון 32 שנים למבצע "עלם חמודות", בו יחידת העילית חטפה את בכיר החיזבאללה השייח עבד אל-כרים עובייד מלבנון - בניסיון לאסוף מידע על גורלו של רון ארד. במבצע השתתף גם מגל, שהיה לוחם בסיירת. לדבריו של הלוי, המבצע היה "מוצלח מאוד מבחינתנו כמבצעים וכמתכננים, אבל למטרה לשמה הוא נועד הוא לא כל כך הצליח. יש פה באמת תחושה מעורבת".

כספית אז ביקש שלא לשים דגש על תוצאת המבצע, אלא על עצם קיומו. "בסוף, אתה לא יכול להבטיח מה הוא יגיד. אבל עצם העובדה שמדינת ישראל - כדי לברר את גורלו של נווט אחד - עושה את המעשים האלה, שולפת ממיטתו באמצע לבנון בכפר עוין, שייח כזה או מנהיג אחר, זה לא קיים בשום מדינה אחרת".

"אני מקבל את זה", הלוי השיב, "אני מדגיש את הדואליות כי בסוף שואלים למה התכלית. זה מבצע מוצלח כי להביא כוח מאוד גדול, כמה עשרות לוחמים לכפר צפוף, בניין בן חמש קומות בלי להתגלות ובלי שמישהו - לא כלב ולא עובר אורח ולא בטח מישהו חמוש - יראה או ירגיש".

סגן המפקד לשעבר עוד הבהיר כי "זה היה הישג מבצעי גדול, והיכולת להיכנס לאותה דירה בכמה פתחים באותו זמן על מנת למקסם את ההפתעה, זו באמת היתה פעולה עם אדרנלין מאוד גבוה".

הלוי עוד סיפר על שתי היריות שמגל ירה בכדי להרתיע את השכנים בבניין. "לא יריתי באנשים", מגל ציין, "אמרתי להם לשבת והם לא ישבו, וההוראות היו אם הם לא ישבו תן ירייה שתיים. יריתי בקיר ובכל העולם התפרסמו התמונות של הקיר עם החורים, זו בעצם היתה הפעם הראשונה שהתפרסמתי". "תראה כמה נזק עשית", בן אמר. הלוי אז עוד הוסיף כי "היריות העירו את כל הכפר וכל בחור שיש לו נשק מתחת למיטה הוציא אותו והפנה את הקנה החוצה באופן אקראי והתחיל לירות".

"אנחנו הכוח הכי חזק בשטח בכל רגע נתון ולכן זה לא מפחיד, אתה כוח אדיר ביכולותיו. עשרות אנשים עם כלי נשק במרחק לא נורא גדול מהגובל, 15 קילומטר בהליכה או 10 דקות טיסה, אז אם צריך - קוראים להליקופטר ויוצאים". כספית השיב: "אתה מסביר את זה בצורה שלא שמעתי אף פעם. אנחנו לא ה"אנדרדוג", אנחנו ה"סופרפוואר". "ברור", הלוי סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully