וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן נפגש עם מנהיגת בלארוס הגולה: "תומכים במסעכם אחר דמוקרטיה"

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 11:33

סבטלנה טיכאנובסקאיה, שברחה מארצה אחרי הבחירות בשנה שעברה שבהן התמודדה מול לוקשנקו, לוחצת על וושינגטון להגביר את הלחץ על המשטר. היא נפגשה עם כמה בכירים אמריקנים, והנשיא הצטרף כדי להביע את תמיכתו. "העולם עומד לצדנו. בלארוס תהיה סיפור הצלחה"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נפגש אתמול (רביעי) עם מנהיגת האופוזיציה של בלארוס, סבטלנה טיכאנובסקאיה, והביע תמיכה בדמוקרטיה ובזכויות אדם ברפובליקה הסובייטית לשעבר. "היה לי הכבוד להיפגש הבוקר עם טיכאנובסקאיה בבית הלבן. ארצות הברית עומדת לצד אזרחי בלארוס במסעם אחר דמוקרטיה וזכויות אדם אוניברסליות", צייץ ביידן.

טיכאנובסקאיה לחצה לפעולה תקיפה יותר מצד ארצות הברית נגד ממשלתו של הרודן אלכסנדר לוקשנקו במהלך ביקורה במדינה. היא נפגשה גם עם שר החוץ אנתוני בלינקן ועם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן. בשבוע שעבר היא ביקשה מגורמים אמריקניים להטיל סנקציות על חברות במגזרי האשלג, הנפט, העץ והפלדה בבלארוס.

"תודה, הנשיא, על מפגן עוצמתי של סולידריות עם מיליוני בלארוסים חסרי פחד הנלחמים ללא אלימות על חירותם. בלארוס נמצאת כיום בחזית המאבק בין דמוקרטיה לאוטוקרטיה. העולם עומד לצדנו. בלארוס תהיה סיפור הצלחה", כתבה טיכאנובסקאיה בטוויטר.

גורם בכיר בממשל אמר כי טיכאנובסקאיה נפגשה שוב עם סאליבן אתמול בבוקר, כשביידן הצטרף לשיחה לזמן קצר על מנת "להביע את תמיכתו בעם הבלארוסי באופן אישי".

לוקשנקו שולט ביד ברזל בבלארוס מאז 1994, והוא דיכא את ההפגנות שפרצו לאחר הבחירות השנויות במחלוקת באוגוסט שעבר. ציחאנוסקאיה, בת 38, הייתה מועמדת בבחירות במקום בעלה הכלוא. היא נמלטה לליטא השכנה לאחר שהמשטר החל להפעיל אלימות נגד מתנגדיו בימים שלאחר הבחירות.

ארצות הברית, האיחוד האירופי ובריטניה הטילו בחודש שעבר סנקציות מקיפות על גורמים בכירים וגופים שונים בבלארוס, וקראו למינסק "להפסיק את הדיכוי של בני עמה". לוקשנקו זוכה לתמיכתה של רוסיה השכנה, הרואה בארצו אזור אסטרטגי למניעת התפשטות ברית נאט"ו מזרחה.

במערב גם קוראים ללוקשנקו לשתף פעולה עם חקירת תקרית המטוס של חברת ריינאייר, שאולץ לנחות במינסק בחודש מאי כדי שהמשטר יוכל לעצור פעיל אופוזיציה שהיה עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully