וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לצפייה: נחש עם שני ראשים זולל שני עכברים במכה

11.8.2021 / 23:50

סרטון של נחש בעל שני ראשים נהנה מארוחה כפולה של עכברים סחף עשרות אלפי לייקים באינסטגרם, כשרבים נותרו מוטרדים ותוהים: "אלה שני נחשים עם קיבה משותפת? הם לא נחנקים כשהם אוכלים יחד?". הצפייה לא לבעלי לב חלש

נחש עם שני ראשים אוכל/snakebytestv

סרטון מטריד למדי ששיתף חובב הזוחלים בריאן ברצ'יק באינסטגרם מציג את הרגע בו נחש עם שני ראשים אוכל בו זמנית שני עכברים - כל עכבר בפה אחר. מאחר שלנחש הקריפי הזה יש שני ראשים, הוא מסוגל לאכול שתי ארוחות במקביל

בן אנד ג'רי, שמו של הנחש שבכוונה מורכב משני שמות, עורר את סקרנות הצופים ששאלו בתגובות האם בן וג'רי חולקים מערכת עיכול אחת? בריאן ענה על זה לאתר המדעי IFLScience: "כן, הם חולקים קיבה וקנה הנשימה שלהם מתחבר בערך 3 סנטימטרים מהראש שלהם". כלומר יתכן לו פקק קטן של עכברים ברגע שהם יכנסו למערכת וכנראה גם כמה בעיות עיכול רציניות.

צפו בתיעוד המטריד (לא לבעלי לב חלש):

בן אנד ג'רי הוא נחש זעמן אלמוגי (קינגסנייק) בעל שני ראשים מקליפורניה והוא חלק מאוסף הזוחלים של ברצ'יק, מדובר באמת בדבר נדיר להחזיק בנחש דו-ראשי בוגר, כיוון שבדרך כלל אלה אינם שורדים למשך זמן. העיוות הדו ראשי אינו לגמרי נדיר - זהו מצב הנקרא בייספליק (Bicephalic), ועל פי הערכות משפיע על 1 מכל 10,000 לידות נחש. כמו במקרה של תאומים סיאמים, זה קורה כאשר ביצית מופרית לא מתפצלת לגמרי. בעוד שמדובר במקרה שכיח יותר בנחשים מאשר בשאר בעלי החיים, הוא עלול להופיע אצל כל בעל חוליות.

למרבה הצער, כפי שציינו מרבית הנחשים הדו-ראשיים בקושי שורדים מעבר לכמה חודשים, אך אם הם מצליחים להגיע לבגרות - הם ממשיכים לחיות חיים מאושרים ובריאים. לאחר רכישות רבות של צאצאי נחש דו-ראשיים, ברצ'יק מעולם לא הצליח להחזיק במבוגר בריא, עד שחבר מכר לו את בן אנד ג'רי, שורד אמיתי. כעת, הנחש חי חיים מאושרים במתחם שלו ברפטריום, גן חיות של זוחלים במישיגן, שם בארצ'יק מציע באופן קבוע סיור למבקרים האמיצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully