וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן האונס בדרום ת"א הצביעה על אדם אחר במסדר זיהוי - והחשוד שוחרר

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 19:44

בדיון בהארכת מעצרו של החשוד, שנעצר בסופ"ש בעקבות תלונת תושבת שכונת התקווה בעיר, התברר כי במסדר הזיהוי היא הצביעה על אדם אחר שכלל לא זומן לחקירה על ידי המשטרה. בעקבות הדברים ובשל ביקורת, המשטרה שחררה את החשוד, והודיעה כי עצרה חשוד אחר, גם הוא אזרח אריתריאה

אישה שהותקפה מינית על ידי אזרח אריתריאה בתל אביב בסוף השבוע, הצביעה במהלך מסדר זיהוי על אדם אחר שכלל לא זומן לחקירה במשטרה - כך התברר היום (רביעי) בדיון בבית משפט בהארכת מעצרו של החשוד. בעקבות הדברים, ולאחר ביקורת של שופט בית משפט השלום בתל אביב, המשטרה שחררה את החשוד ללא תנאים מגבילים, ובשלב זה אין לה ממצאים הקושרים אותו לזירה. בהמשך, הודיעה המשטרה כי עצרה חשוד אחר במעשים, אזרח זר מאריתריאה בשנות ה-30 לחייו.

מוקדם יותר היום הוארך מעצרו של החשוד המקורי ביממה אחת בלבד, על מנת למצוא חלופות למעצר. השופט כתב בהחלטתו כי "הזיהוי של החשוד מבוסס על ראיות ראשוניות שלא יכולות להתקיים לאורך זמן ודווקא בגלל זה חלה נסיגה מסוימת בראיות, לאחר שמסדר זיהוי שנעשה הוביל לתוצאה של מיצב שאינו החשוד. נתון זה בעל ערך ראייתי משמעותי. ולכן המסקנה היא שהחשד הסביר לא התחזק ואולי אף נחלש".

הארכת מעצר | מדרק טספניס, אזרח זר בגין חשד שאנס ותקף אישה בביתה בדרום תל אביב. השלום, ת״א. אבשלום ששוני, פלאש 90
מדרק טספניס, שנחשד במעשים ובהמשך שוחרר על ידי המשטרה. היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

בית המשפט ביקש מסנגורו של החשוד, גבר בן 30 בעל עבר פלילי של עבירות רכוש, להביא ערב שיסכים לארח ולפקח על החשוד במעצר בית.

השופט הסביר מדוע בכל זאת החליט להאריך את מעצר החשוד, וכתב: "מדובר באירוע חמור מאוד, ובהינתן תשתית ראייתית מתאימה הוא מקים עילת מעצר מסוג מסוכנות, ולכן היה נכון להורות על הארכת מעצר. אלא שאני סבור שהתשתית הראייתית נותרה בעינה ובמובנים מסוימים אף נסוגה מעט לאחור".

עו"ד ניר אלפסה, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד, ציין: "אין ספק שמדובר באירוע אלימות קשה. טספניס מכחיש את החשדות ומשתף פעולה עם החוקרים. המשטרה לא הציגה ראיות שקושרות את טספניס לאירוע ויתרה מכך כן, המלוננת לא זיהתה את טספניס במסדר זיהוי. בית המשפט קיבל את טענותינו, והאריך מעצרו ביממה כדי לאפשר הצגת חלופת מעצר".

בווידאו: הארכת מעצר לאריתראי החשוד באונס בת"א - "לא זוהה במסדר זיהוי"/צילום: ניב אהרונסון

מדרק טספניס נעצר בשישי, בחשד שפרץ יום לפני כן לביתה של האישה, תקף אותה, ביצע בה מעשה אונס ונמלט מהמקום. האישה, בשנות ה-50 לחייה, הזעיקה את מד"א בתום האירוע, ולפי גורמי רפואה היא פונתה לבית החולים איכילוב לקבלת טיפול, בין היתר בשל שברים וחבלת ראש.

האישה התלוננה נגד החשוד לאחר שלדבריה התעוררה משנתה בשעת לילה והבחינה בו בביתה. עוד סיפרה שהחשוד גרם לחבלות ושברים בכל חלקי גופה. סעיפי החשד נגדו הם פריצה, תקיפה חמורה ואונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully