וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של אולמרט על סערת בן אנד ג'ריס: "בשטחים יש אפרטהייד"

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 11:09

פעילת השמאל ובתו של ראש הממשלה לשעבר הסבירה בריאיון ל-103FM מדוע חתמה על מכתב התומך בחברה שהחליטה להפסיק למכור את מרכולתה ב"שטחים הכבושים". לדבריה, "בן אנד ג'ריס עשו מעשה מצפוני וחשוב, בו הם לא רוצים לשרת סדר יום שכרוך בדיכוי של מיליונים"

ד"ר דנה אולמרט, מרצה באוניברסיטת תל אביב, פעילת שמאל ישראלית ובתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הביעה היום (רביעי) תמיכה במהלך של חברת בן אנד ג'ריס להחרים את "השטחים הכבושים".

בריאיון ל-130FM היא הסבירה מדוע חתמה על מכתב התומך בחברה. "זה מחזיר לדיון את הפיל שבחדר שעליו כולם לא רוצים לדבר, כי רוצים לדבר על אנטישמיות וגלידות, ולא על הסיבה שהחליטו לעשות את זה. הסיבה היא הכיבוש, אותה המילה שישראלים שומעים ונעצמות להן העיניים".

לדבריה, "כשלוקחים להם את הגלידה משהו קורה ומתחיל דיבור. אבל הוא מוסת לעבר אזור הנוחות הישראלי שהוא להגיד כולם אנטישמיים. יש פה המון צביעות בסיפור של בן אנד ג'ריס כי ממשלות ישראל, כולל הנוכחית וודאי הקודמת, חותמות על הסכמים בין לאומיים שמחריגים את השטחים הכבושים מהסכמי סחר; משום שעל פי החוקים הבין לאומיים, השטחים האלה לא ישראל, וכולנו יודעים את זה. אז קל לצעוק אנטישמיים".

אולמרט ביקרה את הממשלה, וטענה: "ישראל היא מדינת חוק או מתיימרת להיות כזאת, והיא משחקת פה משחק כפול. בן אנד ג'ריס עשו מעשה מצפוני וחשוב, כי הם אמרו שהם לא רוצים לשרת סדר יום שכרוך בדיכוי יום יום של חיים של מיליונים. יותר ויותר אנשים שאוהבים את ישראל מהצד השמאלי חושבים שזה המעשה הפטריוטי לעשות, כי זה להגן על ישראל מפני עצמה, כי הכיבוש בעוכרינו בכול מובן. בשטחים יש אפרטהייד, יש אנשים שיש מערכת חוק אחת שפועלת לגביהם שהם המתנחלים והיהודים, ויש מערכת חוק אחרת שפועלת על הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully