וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח חדש ביחידה המסווגת: הטכנולוגיה שתמנע גניבות משטחים חקלאיים

27.7.2021 / 16:25

יחידה 81 של אמ"ן, העוסקת בפיתוחים טכנולוגיים, הציגה לאחרונה מערכת חדישה שתסייע נגד גניבות משטחים חקלאיים. המערכת תזהה פולשים באמצעות חיישנים, ותתריע מידית לטלפון של החקלאי במקרי גניבה. כמו כן, פותח הליכון ייחודי לשיקום. המערכות זכו בפרס ראש אמ"ן

בווידאו: הצצה ליחידה הטכנולוגית של אמ"ן שמוצריה פועלים בעומק שטח האויב/צילום: דו"צ

יחידה 81, יחידה טכנולוגית של אמ"ן, פיתחה לאחרונה, יחד עם ארגון "השומר החדש", טכנולוגיות חדישות שיסייעו במניעת גניבות בשטחים חקלאיים. יחידה 81 נחשבת לאחת המסווגות ביותר בצה"ל, והיא מפתחת ומייצרת אמצעי לחימה ופתרונות טכנולוגיים מבצעיים.

רס"ן ס, ראש מדור ביחידה, תיאר את תהליך הפיתוח לאחר מפגש עם חקלאים והבנת צרכיהם. "מדובר בבעיה מאוד מורכבת עם הרבה נדבכים במרעה, שדות, מטעי אבוקדו. ניסינו להבין במגוון של פגישות איתם מה יפתור להם את הבעיות. הם מקבלים התראות על נוכחות בשטח, וגניבות אבל הן לא מדויקות", אמר.

הקצין הדגיש כי ייחודה של המערכת החדשה שפותחה הוא ברמת הדיוק שלה. "פיתחנו מערכת שמזהה ומתריעה בעת אירוע פשיעה חקלאית באמצעות סנסורים מתקדמים. המערכת יודעת לזהות האם מדובר בחקלאי או לא חקלאי, בחבר או אויב. כמו כן, המערכת נותנת התרעה מידית ישירות לטלפון של החקלאי. מיקוד הבעיה היה חשוב מאד אל מול סוגי השטחים". בפרויקט היו שותפים גם מתנדבי "Code for Israel".

פיתוחים של היחידה הטכנולוגית 81 באגף המודיעין של צה״ל. דובר צה"ל
"יודעת לזהות אם מדובר בחבר או אויב". הפיתוח של יחידה 81/דובר צה"ל

לפני כשנתיים הוקמה מנהלת ביחידה לפרויקטים למען החברה. רס"ן ס' הסביר כי ייעודה של המנהלת הוא לחבר בין כישוריהם המגוונים של החיילים ויכולותיה המתקדמות של היחידה, לבין צרכים ואתגרים בקהילה. עוד סיפר כי "הפרוייקט נפרש על מגוון רחב של תחומים: מרכזים רפואיים, מרכזי שיקום, ואבטחה בארגונים חקלאיים. במסגרת המיזם קודמו מספר רב של פרויקטים, ובהם גם הליכון חכם למחלקות שיקום".

עוד בוואלה!

745 מיליון שקלים לטאלנטים ואנשי סייבר: היערכות אמ"ן לבניית קריית המודיעין

לכתבה המלאה
פיתוח של אמ"ן. דובר צה"ל
משנה לחודשים ספורים. האפליקציה לשיקום הליכה שפיתחו באמ"ן/דובר צה"ל

על ההליכון החכם שפותח ביחידה סיפר הקצין, "פיתחנו טכנולוגיה חדשנית לשיקום הליכה שמצמצמת תהליך שיקום משנה לחודשים ספורים. ההליכון הוא שדרוג של הליכון קיים, אבל עם יכולת לתת למטפל ולמטופל אינדיקציה על ההתקדמות ואף תיקון בזמן אמת כדי לקצר את זמני שיקום ההליכה".

כיום שיקום הליכה נעשה באמצעות הליכון פשוט ולפיזיותרפיסט אין נתונים כדי להכווין את המטופל בשיקום, או אינדיקציה להתקדמות שלו. ההליכון החכם מצויד בחיישני משקל על כל רגל המחוברים למכשיר הסלולרי של המטופל, שמותקן על גבי ההליכון עצמו. כך, הפיזיותרפיסט מקבל חיווי ישיר על מצב ההליכה של המטופל. לדברי הקצין מדובר בפתרון זול שניתן להתקנה על כל הליכון. שני המוצרים שפותחו זכו בפרס מידי ראש אמ"ן תמיר הימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully