וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם יוצאים מהקירות בנחילים, העצורים לא ישנים": מכת פשפשים בבית המעצר קישון

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 21:29

בעקבות מכת החרקים, עצירים מובאים לבית המשפט בחיפה כשהם סובלים מעקיצות בכל חלקי גופם. הסנגוריה הציבורית ולשכת עורכי הדין התלוננו בפני שב"ס כי תנאי המעצר אינם הולמים: "העצורים נרדמים בדיונים ואף מבקשים לבטל אותם כדי לא לשהות במתקן"

מכת פשפשים שפשתה לאחרונה בבית המעצר קישון גורמת לכך שעצירים מובאים לבית המשפט בחיפה כשהם סובלים מעקיצות בכל חלקי גופם. בין היתר נטען כי העצורים מתלוננים על תנאי שהייה "בלתי נסבלים" בבית המעצר. לטענתן, מדובר בתופעה רחבת היקף החוצה אגפים, אך בולטת בעיקר בקרב עצורי מעבר השוהים באגף מספר 2.

הסניגורית הציבורית המחוזית של מחוז חיפה, עו"ד ענת מיסד-כנען, ויו"ר ועד חיפה של לשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד תמי אולמן, פנו השבוע במכתב דחוף לנציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קתי פרי, ולמפקד המתקן, גונדר-משנה חיים כהן, בעניין תנאי המעצר הקשים בבית המעצר. במכתב, ציינו מיסד-כנען ואולמן כי התקבלו תלונות רבות על כך שתאי המעצר שורצים פשפשי מיטה הניזונים מדמם של העצורים, וכי מדובר בתנאי מעצר בלתי הולמים. השתיים כתבו כי יש לפעול לטיפול הבעיה באופן מיידי.

"גופם של העצורים עקוץ במאות עקיצות מגרדות, זבות דם ומזהמות", מסרו. "הפשפשים יוצאים מנחילים בתוך הקירות והמיטות וכל הקירות מרוחים בכתמי דם כתוצאה ממעיכתם. העצורים אינם מסוגלים לעצום עין בלילות לפני דיונים, אינם מרוכזים בדיונים המשפטיים בעניינם ואף נרדמים בהם".

מכת פשפשים בבית המעצר קישון, ג'למה. ללא, אתר רשמי
נזקי פשפשים על אחד העצורים/אתר רשמי, ללא

נוסף על כך, השתיים טענו כי עצורים המגיעים מבתי סוהר אחרים לדיונים הקבועים להם בהיכל המשפט בחיפה מבקשים לבטל דיונים משפטיים הקבועים לימי ראשון בשבוע, שכן משמעות הדבר היא שהייה בלתי נסבלת של כמעט ארבעה ימים באגפי המעבר בקישון. זאת, גם במחיר הימשכות ההליכים המשפטיים נגדם חודשים רבים.

כמו כן, על רקע גל החום בימים האחרונים, הן הלינו על אוורור לא מספק בתאים שאינם ממוזגים. מהדיווחים שקיבלו עולה ששני מאווררים פשוטים "מספקים" אוורור לשמונה עצורים הכלואים בחדר אחד, חלקם מעשנים. עוד טענו כי השירותים והמקלחות מזוהמים.

לדבריהן, בימים האחרונים אף ניתנו החלטות שיפוטיות המורות להביא לידיעת מפקד בית המעצר קישון את התמונות הקשות של העצורים, המעידות על תנאי שהייה בלתי הולמים. "ככל שהדיווחים האלה נכונים, הרי שהדבר מזעזע ומדובר בתנאי מעצר בלתי הולמים מהם יש לחדול באופן מיידי", הלינו בפני נציבת שב"ס ומפקד בית המעצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
השופט רון שפירא בבית המעצר קישון. הנהלת בתי המשפט, אתר רשמי
השופט יחיאל ליפשיץ בבית המעצר קישון/אתר רשמי, הנהלת בתי המשפט

יצוין כי בחודש שעבר הוביל נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה ביקור של עשרים וארבעה שופטים לבית המעצר קישון. מהנהלת בתי המשפט נמסר אז כי הם ביקרו באגפים השונים של מתקן הכליאה, נפגשו עם אנשי סגל ועם אסירים ושמעו מהם על הנעשה והתנאים במתקן. מהנהלת בתי המשפט לא נמסר אז על כל תלונה אודות התנאים. גם חודשיים קודם לכן, בביקור שערכו נשיא ביהמ"ש המחוזי בחיפה, השופט רון שפירא, וסגנית הנשיא, השופטת בטינה טאובר, לא דווח על תלונות. אז, השניים גם נפגשו עם אנשי המקצוע.

שב"ס מסר בתגובה לפניית וואלה! כי הוקם צוות מחוזי לאיתור והדברה של פשפשים במתקני הכליאה. עוד נמסר כי עקב תחלופת העצורים הגבוהה בבית המעצר "קישון" ומתוך מחויבות לשמירה על זכויות ותנאי מחיית העצורים, מבצעים במתקן ניטור והדברה של מזיקים באופן שוטף, כמו גם ניקיון וחיטוי, שטיפה והחלפת מזרנים, צביעת תאים והוצאת ציוד מיותר. לטענת שב"ס, מסדרון האגף המדובר ממוזג ולאחרונה הותקנו בו מזגנים חדשים, ובכל תא ישנם שלושה מאווררים. כמו כן, כל תא מרוהט בשולחן וכיסאות לטובת הסעדה ראויה. "שירות בתי הסוהר עושה מאמץ ארגוני יומיומי לפינוי העצורים מאגפי המעבר כך שמרבית העצורים המסיימים את דיוניהם בבתי המשפט מוחזרים עוד באותו היום ליחידות האם", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully