וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט בוחן תלונות נגד ראש המוסד לשעבר יוסי כהן

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 21:13

התלונות עוסקות בעבירות של טוהר המידות, ביטחון מידע ומנהל תקין. זאת בעקבות פנייה של עמותת "הצלחה", שביקשה לברר האם טובות ההנאה שקיבל כהן, שפורסמו ב"הארץ" ובתכנית "עובדה", אושרו על ידי הייעוץ המשפטי

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בוחן מספר תלונות נגד ראש המוסד לשעבר יוסי כהן שעוסקות בעבירות מתחום טוהר המידות, ביטחון מידע ומינהל תקין - כך פורסם היום (שלישי) ב"הארץ".

בתחילת חודש יוני 2021 התראיין כהן לתכנית עובדה, בה הוא נשאל על קבלת טובות הנאה במהלך תפקידו כראש המוסד. כהן נשאל בין השאר אודות מתנה שקיבל לחתונת בתו, מאיל ההון ג'יימס פאקר בסך של 20 אלף דולר, וכן תרומה שניתנה לבית הכנסת שבו הוא מתפלל הסמוך לביתו, על ידי איש העסקים רמי אונגר באמצעות חברה מפנמה.

בתשובה לשאלות של אילנה דיין על קבלת טובות ההנאה, השיב כהן הדברים אושרו על ידי יועמ"ש המוסד, ואמר כי הוא מתכוון להחזיר לפאקר את מתנת החתונה.

עוד פורסם כי כהן התערב בסכסוך עסקי הנוגע לאונגר והדברים אף אושרו על ידי עורך דינו של אונגר, כפי שפורסם בתחקירים ב "דה מארקר" ו "הארץ".

ראש המוסד היוצא יוסי כהן בתוכנית "עובדה". קשת 12, צילום מסך
מנדלבליט בוחן מספר תלונות נגדו. הראיון של כהן בתכנית עובדה/צילום מסך, קשת 12

בעקבות הראיון פנתה עמותת 'הצלחה' ליועמ"ש המוסד וליועמ"ש הממשלה כדי לברר האם אכן קבלת טובות ההנאה אושרו על ידי הייעוץ המשפטי ומתי. שני אירועים אלו התרחשו בעודו מכהן בתפקידו כראש המוסד והם מעלים לכאורה שאלות כבדות של תקינות, מניעות וחשש להפרת הדין", נכתב בפניה. עוד ביקשו לברר בעמותת הצלחה האם היו מקרים נוספים בהם התעורר חשש לניגוד עניינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully