וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה שבועות אחרי הבחירות: מועמד השמאל בפרו הוכרז כמנצח

פדרו קסטיז'ו, מורה ומנהיג עובדים לשעבר, זכה בפער של 44 אלף קולות בלבד כשגבר על מועמדת הימין, קייקו פוג'ימורי. האחרונה טענה לזיופים ללא ביסוס. "נדחה את כל מה שמנוגד לדמוקרטיה", הבטיח הנשיא הנבחר, הרוצה להלאים את תעשיית המכרות ולהשיב את עונש המוות

נשיא פרו הנבחר פדרו קסטיז'ו בנאום ניצחון בלימה, 19 ביולי 2021. רויטרס
"נעבוד יחד כדי לאחד את המדינה". נשיא פרו הנבחר בנאום הניצחון בלימה, הלילה/רויטרס

מועמד השמאל בבחירות לנשיאות פרו, פדרו קסטיז'ו, הוכרז הלילה (שלישי) כמנצח על ידי ועדת הבחירות, בתום שישה שבועות מתוחים שעברו מאז ההצבעה. הוועדה דחתה את הטענות לזיופים מצד מועמדת הימין, קייקו פוג'ימורי, וקסטיז'ו, מורה לשעבר ומנהיג עובדים, יושבע לתפקיד ב-28 ביולי. קסטיז'ו, בן 51, זכה בקצת יותר מ-50% מהקולות בסיבוב המכריע.

"אנחנו הולכים לעבוד יחד כדי לאחד את המדינה הזאת", אמר הנשיא הנבחר בנאום שנשא בבירה לימה לאחר הכרזת הוועדה. "אנחנו הולכים לדחות את כל מה שמנוגד לדמוקרטיה".

קסטיז'ו פרץ לבמה הלאומית לפני ארבע שנים, כשהוא הוביל שביתה מוצלחת של אלפי מורים שדרשו העלאת שכר. במהלך קמפיין הבחירות, הוא הבטיח להלאים את תעשיית המכרות היוקרתית של המדינה ואמר כי הוא רוצה ליצור מיליון משרות חדשות בתוך שנה. הוא אף הציע להחזיר את עונש המוות כדי להילחם בפשיעה הגואה.

קסטיז'ו, שניצח בפער של 44 אלף קולות בלבד, גבר על פוג'ימורי בניסיון השלישי שלה לזכות בתפקיד שבה כיהן אביה, הדיקטטור אלברטו פוג'ימורי המרצה מאסר של 25 שנה. היא ניהלה הליך משפטי נגד הניצחון של יריבה, אך היא סיפקה מעט מאוד ביסוס לטענותיה לזיופים - בדומה להתנהלות של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. מפלגתו של קסטיז'ו, "פרו חופשייה" ומשקיפי בחירות מטעם ארגון מדינות אמריקה דחו את הטענות שלה.

מועמדת הימין בבחירות לנשיאות פרו, קייקו פוג'ימורי, בנאום ההפסד בלימה, 19 ביולי 2021. רויטרס
התביעה רוצה לגזור עליה 30 שנות מאסר. פוג'ימורי, הלילה/רויטרס

פוג'מורי קיבלה את התוצאות, אך אמרה הלילה כי "האמת תצא לאור בכל מקרה", והוסיפה: "אנחנו הולכים לעבוד יחד כדי לבסס מחדש את הלגיטימציה במדינה שלנו".

לאחר הפסדה בבחירות, התביעה תוכל עתה להתקדם בחקירה נגדה בחשד לשחיתות והלבנת הון. היא טוענת שמתנהלת רדיפה פוליטית אחריה. היא ריצתה 13 חודשי מאסר בין 2018 לשנה שעברה, אז שוחררה על תנאי. היא נאשמת בלקיחת כספי שוחד מענקית הבנייה הברזילאית "אודברכט" כדי לממן את הקמפיינים שלה לנשיאות ב-2011 וב-2016. התובעים דורשים לגזור עליה 30 שנות מאסר.

נשיא פרו הנוכחי, פרנסיסקו סגסטי, בירך על ההכרזה. "מי ייתן שזה יהיה שלב חדש בפיוס, בהסכמה ובאחדות", צייץ הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully