וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בעקבות הודעת בן אנד ג'ריס וקריאות לחרם על יוניליוור: "נסתדר בלעדיכם"

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 22:51

הודעת החברה על כך שלא תמכור את מוצריה בהתנחלויות הובילה לתגובות חריפות נגד יוניליוור העולמית, התאגיד המחזיק ביצרנית הגלידות. "החלטה שגויה מוסרית - החרם לא עובד ולא יעבוד", מסר רה"מ בנט. לפיד הוסיף כי זו "כניעה מבישה לאנטישמיות", בעוד בבל"ד בירכו על ההודעה

בווידאו: מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל - "לא היינו מוכנים להפסיק לספק גלידות בכל רחבי ישראל"/עריכה: אביעד בללי

ההודעה שפרסמה היום (שני) חברת בן אנד ג'ריס על כך שלא תמכור את מוצריה בהתנחלויות הובילה לתגובות חריפות ואף לקריאות לחרם על חברת יוניליוור העולמית, התאגיד המחזיק ביצרנית הגלידות. "גלידות יש הרבה, מדינה - יש לנו רק אחת", מסר בתגובה ראש הממשלה נפתלי בנט.

"בן אנד ג'ריס החליטה למתג את עצמה כגלידה אנטי-ישראלית. זו החלטה שגויה מוסרית ואני מאמין שתתברר גם כשגויה עסקית", הוסיף ראש הממשלה. "החרם על ישראל - דמוקרטיה מוקפת איי טרור - משקף אובדן דרך מוחלט. החרם לא עובד ולא יעבוד, ונילחם בו בכל הכח".

על פי הודעת הזכיין הישראלי, בן אנד ג'ריס קיבלה אישור למהלך מיוניליוור העולמית. עם זאת, יוניליוור היא גם הבעלים של מותגים ישראלים בולטים נוספים: גלידות שטראוס וכן כל מוצרי תלמה, שנמכרים על ידה בשוק הישראלי. כמו גם מוצרי בייגל את בייגל, בלו בנד ועוד וכן מוצרי טיפוח פינוק ודאב.

לדברי מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל, אבי זינגר, "בן אנד ג'ריס העולמית החליטו לא לחדש לנו את הסכם הרישיון בעוד שנה וחצי, בסוף 2022. הסיבה שהם עשו את זה היא בגלל שאנחנו לא היינו מוכנים להפסיק לספק גלידות בכל רחבי ישראל. הסיבה שהם דרשו את זה, זה בגלל שמופעלים עליהם לחצים של ה-BDS לעשות את זה".

סניף רמי לוי בחדרה, לאחר ההודעה של תלמה לפיה התגלתה סלמונלה בכמה ממוצריה. שלומי גבאי
מוצרים של יוניליוור/שלומי גבאי

שר החוץ, יאיר לפיד כתב בטוויטר כי "ההחלטה של בן אנד ג'ריס היא כניעה מבישה לאנטישמיות, ל-BDS, לכל מה שרע בשיח האנטי ישראלי והאנטי יהודי. אנחנו לא נשתוק להם. ליותר משלושים מדינות בארצות הברית יש חוקים נגד כניעה ל-BDS שעברו בשנים האחרונות. אני מתכונן ללכת אחת אחת ולדרוש מהם להפעיל את החוקים האלה נגד בן אנד ג'ריס מפני שהם לא יתייחסו אלינו בצורה כזאת בלי להיתקל במענה".

שרת הפנים איילת שקד הגיבה בטוויטר להודעת החברה: "והגלידה שלכם לא עולה בקנה אחד עם הטעם שלנו. נסתדר בלעדיכם". גם שר האוצר אביגדור ליברמן הגיב בפייסבוק וכתב כי "גם בגלידות דין נוקדים כדין תל-אביב. אני כבר הזמנתי לי גלידה אחרת, לא מחרימה ויותר טעימה".

עוד בוואלה!

חברת בן אנד ג'ריס: לא נמכור גלידה בהתנחלויות

לכתבה המלאה

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, כתב בטוויטר כי "עכשיו אנחנו הישראלים יודעים איזו גלידה לא לקנות". ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) הוסיף: "נפסיק לקנות את הגלידה של בן אנד ג'ריס בישראל, ביהודה ושומרון - ובכל מקום אחר בעולם".

ממועצת יש"ע נמסר בתגובה כי "לצערנו, חברת גלידות החליטה להחרים את יהודה, שומרון ובקעת הירדן ובשל כך לגרום לפיטוריהם של מאות עובדים ישראלים בדרום. אין צורך לרכוש מוצרים מחברות אשר מחרימות מאות אלפי אזרחי מדינת ישראל, בגלל המקום שבו הם בחרו לגור".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, התייחס להודעה החברה: "ההתיישבות היהודית בכל ארץ ישראל וכמובן בתוכה השומרון, תהיינה הרבה אחרי שגלידת בן אנד ג'ריס תימס בשמש של הקיץ, כי יש ערכים והציונות היא אחד מהם, שהם הרבה יותר חזקים מגלידה או מהמבורגר".

לעומת זאת, יו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה בירך בטוויטר על הודעת החברה. "אנו מקבלים בברכה את עמדתה העקרונית של בן אנד ג'ריס וקוראים לכל החברות לתרום לצדק ולשלום על ידי כך שהן יפעלו בהתאם לעקרונות המנחים של האו"ם בנושא עסקים וזכויות: הגנה, כבוד ותיקון".

ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) כתבה בטוויטר כי מדובר ב"החלטה ראויה ומוסרית. השטחים הכבושים הם לא חלק ממדינת ישראל - וההחלטה לא למכור מוצרים בהם היא גורם חשוב בלחץ הנדרש כדי להביא לסיום הכיבוש המתמשך. נקווה שהחלטה זו היא רק סנונית ראשונה.
‏גם גלידה ממש טובה".

"אנו מברכים על ההחלטה של כל חברה להפסיק את עבודתה ואת השקעותיה בהתנחלויות הישראליות", אמר וואסל אבו יוסף, חבר בכיר של הארגון לשחרור פלסטין.

מוקדם יותר הודיעה חברת בן אנד ג'ריס כי לא תמכור את מוצריה בהתנחלויות. "אנחנו מאמינים שזה לא עולה בקנה אחד עם הערכים שלנו למכור גלידה של 'בן אנד ג'ריס' בשטחים הפלסטיניים הכבושים", נמסר בהודעה מטעמם.

בהודעת החברה נמסר כי לא יחודש הרישיון של הזכיינית הישראלית שלהם שמסתיים בסוף השנה הבאה ושמאפשר לשווק גלידה גם בהתנחלויות. בהודעה נמסר כי שיווק הגלידה בישראל יימשך בהסדר חדש שיגובש. החברה מסרה כי עדכון נוסף מטעמה יינתן בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully