וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בישיבת הממשלה: "המטרה - פתיחת שנת הלימודים בזמן"

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 10:51

השרים התכנסו לישיבת הממשלה השבועית בצל התפשטות זן הדלתא. ראש הממשלה בנט קרא להמשיך להקפיד על ההנחיות והציג את פתיחת שנת הלימודים באופן חלק כיעד מרכזי. הוא אף עקץ את הממשלה הקודמת: "נכין תכנית סדורה כדי שניתן יהיה להיערך"

הממשלה התכנסה הבוקר (שני) לישיבתה השבועית, בצל העלייה המתמשכת בתחלואה בקורונה. בפתח הישיבה הבהיר ראש הממשלה נפתלי בנט כי המטרה המרכזית העומדת כעת בפני השרים היא פתיחת שנת הלימודים באופן חלק וכי היעד הוא לעשות זאת כמתוכנן בחודש ספטמבר.

"היעד המרכזי הוא פתיחת שנת הלימודים כמתוכנן", הצהיר בנט. הוא אף עקץ את הממשלה הקודמת ואמר כי השרים "נערכים מראש עם תכנית סדורה לתקופה הקרובה עד לשנת הלימודים. בזמן הקרוב נודיע באופן מסודר בלי הנחתות של הדקה ה-90 כדי שיהיה לכולם זמן להיערך. המטרה המרכזית - פתיחת שנת הלימודים באופן חלק".

ישיבת ממשלה בכנסת 19 ביולי 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
המטרה - פתיחת שנת הלימודים בזמן. בנט/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בהמשך פנה בנט לנושא ההקפדה על הגבלות הקורונה, במסגרת המאמץ לבלום את התחלואה בזן הדלתא. "המטרה שלנו כממשלה היא שמירה על החיים ועל השגרה", אמר. הוא פירט שורה של פעולות שמבצעים השרים והדגיש שוב את חשיבות השמירה על ריחוק חברתי - בדגש על האוכלוסיה המבוגרת. "שומרים שוב על סבא וסבתא", אמר. "אנו מעניקים הגנה חזקה ומהודקת במיוחד לקשישים ולפגיעים בבתי האבות ובתי החולים הגריאטרים".

הוא הדגיש את חשיבות החיסונים, ואף קרא לציבור להקפיד על שמירה על ההנחיות. "החלטות הממשלה הן לא המלצות הן מחייבות - מי שיפר ישלם", הבהיר בנט תוך הבטחה להידוק האכיפה ברחבי הארץ. בהמשך הוא בירך את אזרחי ישראל המוסלמים והדרוזים לרגל חג הקורבן וקרא גם להם להקפיד על ההנחיות במהלך החגיגות. "חג שמח גם לאזרחי מדינות האזור שכנינו - ובראשן מצרים ירדן האמירויות שפתחו בשבוע שעבר שגרירות בישראל בחריין שתשלח בקרוב שגריר לארץ מרוקו וסודאן", הוסיף בנט.

בווידאו: בנט בפתח ישיבת הממשלה אומר שהמטרה שהיא לפתוח את שנת הלימודים בצורה חלקה/צילום: רוני כנפו

בסיום דבריו התייחס בנט לשיטפונות הפוקדים בימים אלה את גרמניה ובלגיה, שגבו את חייהם של כ-200 בני אדם והותירו אלפים ללא קורת גג. "זהו אסון טבע קשה מנשוא", אמר ראש הממשלה. "אני מבקש בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל להביא את תנחומינו על האובדן בנפש. ישראל כמובן תסייע בכל שתידרש. סוגיית משבר האקלים היא בעיית אמת עולמית".

הורוביץ: אין כוונה לסגור את נתב"ג

מוקדם יותר הבוקר כינס שר הבריאות ניצן הורוביץ דיון בהשתתפות שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שר התרבות חילי טרופר, בכירי משרד הבריאות, נציגי האוצר ונציג המל"ל בנוגע למתווה התו הירוק. המתווה יובא כדרישת המשרד במסגרת דיון קבינט הקורונה שיתכנס במהלך היומיים הקרובים. לצד זאת, הורוביץ הבהיר כי בשלב זה אין כוונה כלשהי לסגור את נמל התעופה בן גוריון ולעצור את הפעילות בו.

הורוביץ, בתאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט, צפוי להציג את הבקשה בפני השרים בהתאם למתווה עליו המליץ משרד הבריאות עוד בשבוע שעבר. על פי המתווה, תדרש הצגת תעודת מחוסן, תעודת מחלים או בדיקת קורונה שלילית באירועים מעל מאה משתתפים.

דיון בהובלת שר הבריאות, ניצן הורוביץ ובהשתתפות שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שר התרבות חילי טרופר, בכירי משרד הבריאות, נציגי האוצר ונציג המל"ל לדיון במתווה התו הירוק 19 ביולי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
מספר המשתתפים באירועים לא יוגבל. הורוביץ בדיון עם ברביאי וטרופר/מערכת וואלה!, אתר רשמי

על אף העלייה המתמשכת בתחלואה, הורוביץ הבהיר כי בשלב זה אין כוונה להגביל את מספר המשתתפים באירועים ולא לנקוט צעדים שיפגעו בפעילות המשק. הוא הוסיף כי התו הירוק דרוש כעת על מנת למנוע הגבלות שיפגעו במשק ובשגרת החיים בעתיד. על נתב"ג אמר: "המחשבה לסגור אותו לא עלתה ממשרד הבריאות. אין כוונה כזאת".

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully