וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזיבת המבצר ושאלת הירושה: הקצוות הפתוחים בחקירת חיסול "מלך הפרוטקשן" של יפו

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 20:18

חיסולו של עיזאת חאמד בת"א הפתיע את המשטרה לא פחות משהפתיע אותו. מאז שחרורו האחרון של חאמד ממאסר, בינואר 2020, פעל לבצר את מקום מגוריו והפחית ביציאות מביתו. בשל כך, במשטרה תוהים מה הובילו לצאת אמש בידיעה שהוא מאוים: "השאלה היא לא אם תהיה נקמה - אלא מתי"

ראש ארגון הפשע עיזאת חאמד מיפו, שחוסל אמש (שבת) בדרום תל אביב, שוחרר לאחרונה ממאסר בינואר 2020. חאמד, שבשל מעמדו בעיר תמיד חש מאוים על ידי ארגונים עברייניים מתחרים, הבין מיד עם שחרורו שעליו לפעול כדי להגן על עצמו. בכך, גזר על עצמו התבודדות.

הצעד הראשון מבחינתו של חאמד היה להפחית ביציאות מן הבית, להסתגר. במקביל, בחר להתקין מצלמות אבטחה רבות סביב מקום מגוריו. בשל כך, במשטרה הופתעו מאוד מהחלטתו של חאמד לצאת אתמול בלילה לרכיבה על האופנוע שלו, החלטה שהובילה להתנקשות בו מטווח קצר על ידי כמה אלמונים.

עיזאת חאמד תושב יפו, חשוד ברצח. בית המשפט, תל אביב. שרון בוקוב
"נשגב מבינתנו איך יכול להיות שהוא יצא כל כך לבדו". עיזאת חאמד/שרון בוקוב

"נשגב מבינתנו איך יכול להיות שהוא יצא כך לבדו, רכוב על אופנוע, כשהוא יודע שהוא מאוים ללא שמירה", אמר גורם בכיר במשטרה. לדבריו, "השאלה היא לא אם תהיה נקמה, אלא מתי". לדברי אותו גורם, ההיערכות במשטרה בשלב זה הינה בעיקר מודיעינית, זאת כדי "לנסות ולהבין מי ינקום במי ואיך".

כמו כן, המשטרה נערכת לאפשרות של התחממות הגזרה, ולדינמיקה שעלולה להתפתח בשל הניסיונות של גורמים לרשת את מקומו בהיררכיה של חאמד. היום התקיימה הלווייתו של ראש ארגון הפשע, ובשל כך המשטרה פוקחת עיניים על ההתרחשויות ביפו. טרם נעצרו חשודים בעקבות הירי, וכל כיווני החקרים עדיין נבדקים בידי המשטרה.

עוד בוואלה!

חשש מחידוש סכסוך הדמים: "מלך הפרוטקשן" של יפו חוסל במארב בתל אביב

לכתבה המלאה
בווידאו: גבר בן 30 נורה למוות בדרום העיר תל אביב/מערכת וואלה!

חאמד מוכר למשטרה מעבירות של אלימות, איומים, דמי חסות וסחיטה. ביולי 2004 שוחרר מהכלא לאחר שריצה 12 שנות מאסר על ניסיון רצח. בשנת 2006 נעצר שוב בחשד לסחיטה, איומים, ניסיון רצח ורצח של חאדר דאקה, שתיווך בסכסוך כספי בין בני רבה, בעליה של מסעדת "בני הדייג" ביפו, לסוחר דגים מעזה.

חמשת העדים של הפרקליטות בתיק נגד חאמד וארבעה נוספים הם חסויים. חלקם עדי ראייה, שביקשו שלא להיחשף בשל חשש לחייהם. בית המשפט דרש מהפרקליטות לחשוף את שמם, אך בפרקליטות סירבו ואמרו כי חשיפת העדים עלולה לסכן אותם ולפגוע ביכולת איסוף המודיעין ביפו. בשל כך השופטים זיכו את חאמד והנאשמים הנוספים. חאמד הורשע רק בחטיפה, ונידון לשלוש שנות מאסר בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully