וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל במוקד השיטפונות: "חייבים למהר במאבק בשינויי האקלים"

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 20:39

קנצלרית גרמניה אמרה כי המראות באזור האסון "מפחידים", דחקה בהאצת ההיערכות להשפעות משבר האקלים והבטיחה סיוע כלכלי מידי. מניין המתים עלה ל-156, הרשויות מחפשות עוד נעדרים ושיטפונות חדשים הכו בבוואריה ולפחות אדם אחד נהרג. "לא היינו מוכנים"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בסיור בעיירה שולד אחרי השיטפונות, 18 ביולי 2021. רויטרס
"אין הרבה מילים בגרמנית שאפשר לתאר את ההרס". מרקל בעיירה אדנאו, היום/רויטרס

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ביקרה היום (ראשון) במוקדי השיטפונות הכבדים, שבהם נהרגו קרוב ל-160 איש במדינה בימים האחרונים. מרקל הבטיחה כי הממשלה תעביר סיוע כספי במהירות לאזורים שנפגעו באסון הטבע הקשה ביותר שהכה במדינה זה קרוב ל-60 שנה. היא הוסיפה כי על הרשויות לשפר ולהאיץ את ההיערכות להתמודדות עם שינויי האקלים.

"זה מפחיד", היא אמרה לתושבי העיירה הקטנה אדנאו, שבמדינת ריינהלנד-פלטינייט. "אין הרבה מילים בשפה הגרמנית שיכולות לתאר את ההרס כאן". לדבריה, "כל האירועים שאנחנו עדים להם בגרמניה והעוצמות שלהם, כולם מצביעים שיש לזה קשר עם שינויי האקלים", הדגישה מרקל. "אנחנו חייבים למהר, אנחנו חייבים להאיץ את המאבק בשינויי האקלים".

בווידאו: שיטפונות במערב אירופה/צילום: רויטרס

במקביל למאמצי איתור הנעדרים ממזג האוויר הסוער בשבוע שעבר, ההרס נמשך גם היום: לפחות אדם אחד נהרג בשיטפונות בבוואריה, בסמוך לגבול עם אוסטריה. כבישים הפכו לנהרות, כלי רכב נסחפו בהצפות ושטחים נרחבים נקברו תחת הבוץ.

"לא היינו מוכים לזה", אמר ראש מחוז ברכטסגדנר לנד, ברנרד קרן. הוא הוסיף כי המצב התדרדר בצורה "דרסטית" אתמול בשעות הערב המאוחרות, כך שלשירותי החירום נותר מעט זמן לפעול.

השיטפונות במערב אירופה, שהחלו ביום רביעי, פגעו בעיקר במדינות ריינלנד-פפאלץ ונורדריין-וסטפאליה שבגרמניה וכן בחלקים מבלגיה, שבה עלה מניין הנספים ל-31. קהילות שלמות נותקו מחשמל ומתקשורת.

עוד בוואלה!

השיטפונות במערב אירופה: תושבים החלו לשוב בהדרגה לבתיהם - ומצאו הרס ושממה

לכתבה המלאה
כלי רכב הרוסים מהשיטפונות באזור דרולנבול, בלגיה, 17 ביולי 2021. AP
המדינה הכריזה יום אבל. כלי רכב הרוסים באזור דרולנבול, בלגיה, אתמול/AP

הנזק שהסבו השיטפונות מחזיר את סוגיית האקלים למרכז סדר היום הפוליטי, לקראת הבחירות הכלליות בספטמבר. ראש ממשלת נורדריין-וסטפאליה, ארמין לאשיט, מועמד המפלגה השמרנית להחליף את מרקל, התנצל אחרי שתועד צוחק ברקע בזמן שהנשיא פרנק-וולטר שטיינמאייר שוחח עם התקשורת לאחר ביקור בעיירה ארפסאדט, שנפגעה קשות.

"אני מתחרט על הרושם שנוצר, זה היה לא ראוי ואני מתנצל", צייץ.

שר האוצר, אולף שולץ, אמר כי הממשלה תעביר יותר מ-300 מיליון אירו בתור סיוע מידע, ומיליארדים נוספים עבור שיקום הבתים, הרחובות והגשרים שנהרסו. "הנזק עצום ומה שברור הוא שאלו שאיבדו את עסקיהם ובתיהם לא יכולים לשאת בהפסדים לבדם", אמר בריאיון לעיתון בילד אם סונטג.

שר הכלכלה, פטר אלטמייר, אמר לאותו עיתון כי ייתכן שיחולקו מענקים של עשרת אלפים אירו לעסקים שנפגעו מהשיטפונות וכן ממגיפת הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully