וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטפונות במערב אירופה: תושבים החלו לשוב בהדרגה לבתיהם - ומצאו הרס ושממה

עודכן לאחרונה: 17.7.2021 / 15:32

באחד האסונות הגדולים ביותר שפקדו את האזור זה עשרות שנים, עלה מניין הנספים בגרמניה ובלגיה ליותר מ-150. מאות נוספים נעדרים, כבישים נחסמו, אזורים רבים נותרו מנותקים מחשמל וקווי הטלפון קרסו. בהולנד ושוויץ נהרות עלו על גדותיהם

כוחות הצלה וכיבוי פעלו לאורך היום (שבת) בניסיון לסייע לתושבי האזורים שנפגעו בשיטפונות הקשים שפגעו במערב אירופה. ככל שהשעות עוברות ומספר הקורבנות עולה, נראה כי זהו אחד האסונות הגדולים שידעה היבשת בעשורים האחרונים, כשעד כה יותר מ-150 בני אדם נספו, ומאות נוספים נעדרים. אזורים רבים נותרו מנותקים מחשמל וקווי הטלפון קרסו.

מערב גרמניה הוא האזור שנפגע קשה מכולם בשיטפונות, כשגם בבלגיה, הולנד ולוקסמבורג רחובות ובתים רבים שקעו במים בוציים, והותירו קהילות שלמות מבודדות. במחוז ארווילר שבמערב גרמניה דווח על יותר מ-90 הרוגים. במחוז השכן, והמאוכלס ביותר בגרמניה, נורדריין-ווסטפלייה, אותרו עד כה 43 גופות. בבלגיה נספרו 27 קורבנות.

הריסות בעיירה שולד מוצף בעקבות השיטפונות במערב גרמניה. 15 ביולי 2021. רויטרס
הריסות בעיירה שולד/רויטרס

לאחר כמה ימים סוערים, היום החלו המים לסגת, וגורמים רשמיים חוששים כי יאתרו גופות נוספות בכלי רכב שנסחפו. נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר צפוי לבקר בעיירה ארפשטדט הסמוכה לקלן, שם קרסה אתמול האדמה בעיצומם של מאמצי החילוץ וגרמה להתמוטטות בתים. למרות החשש שתושבים לא הספיקו להימלט ונקברו תחת ההריסות, לא דווח על נפגעים. תושבים שנמלטו באזורים שנפגעו החלו לשוב בהדרגה לבתיהם, ומצאו מראות הרס ושממה.

מלבד גרמניה ובלגיה, גם אזורים בדרום הולנד ניזוקו קשות בשיטפונות. בשוויץ נהרות ואגמים עלו על גדותיהם כתוצאה מהגשמים העזים, והמשטרה בלוצרן סגרה גשרים להולכי רגל מעל נהר הרויס

כביש מוצף בעקבות השיטפונות במערב גרמניה. 16 ביולי 2021. רויטרס
כביש מוצף בעקבות השיטפונות בגרמניה/רויטרס

הסערות החזירו את שינויי האקלים למרכז מערכת הבחירות בגרמניה בספטמבר העומדת בסימן סיום 16 שנות כהונתה של מרקל והעברת המושכות. "גרמניה חייבת להיערך הרבה יותר טוב"בעתיד", אמר שר הפנים הורסט זיהופר. הוא הוסיף כי "מזג האוויר הקיצוני הזה הוא תוצאה של שינויי אקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully